جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611452
  • 1 اردیبهشت 1403
  • 12:40
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
راه‌اندازی سیستم تصفیه پساب و سپتیک آرامستان کرمان

در نشست معاونت خدمات‌شهری شهردار کرمان بررسی شد؛

راه‌اندازی سیستم تصفیه پساب و سپتیک آرامستان کرمان

به‌منظور طراحی مطالعات و برنامه‌ریزی درخصوص راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب و اجرای سپتیک آرامستان‌ها و غسالخانه‌ها و انتخاب فرآیند تصفیه، نشستی با حضور معاون خدمات‌شهری شهردار، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمان، نماینده محیط‌زیست و مشاور طرح، در دفتر معاونت خدمات‌شهري شهرداری تشکیل شد.

به گزارش کرنا، در این نشست، محمود ایرانمنش، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، هدف از اجرای سیستم تصفیه فاضلاب و سپتیک کامل آرامستان را جلوگیری از انتشار آلودگی به محیط‌زیست بیان کرد و افزود: این اقدام با هدف تصفیه فاضلاب و رساندن خروجی پساب آن به استانداردهای محیط‌زیستی برای استفاده در آبیاری فضای سبز آن منطقه دانست که باعث صرفه‌جویی در میزان مصرف آب شیرین و جلوگیری از هدررفت آن می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان نیز گفت: سامانۀ تصفیه فاضلاب به‌منظور افزایش سطح بهداشت عمومی، ارتقای کیفیت محیط‌زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آن، ممانعت از شیوع بیماری‌های واگیر و بالابردن شاخص‌های بهداشتی، در «باغ رضوان» راه‌اندازی خواهد شد.

امیرحسین تویسرکانی، ساختِ سامانه تصفیه فاضلاب را یکی از اقدامات مهم در راستای توسعه و تحول در آرامستان «باغ رضوان»، دانست و افزود: در حال هماهنگی و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سیستم تصفیه‌خانه پساب «باغ رضوان» هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی تصفیه‌خانه، پساب تصفیه شده و برای آبیاری درخت‌های غیرمثمر در مجموعۀ «باغ رضوان» استفاده می‌شود که دور از دسترس مردم است.

در این نشست، هر یک از اعضای حاضر به بیان نظرات درخصوص اجرای سامانه تصفیه فاضلاب آرامستان پرداختند و مقرر شد تمام موارد لازم برای اجرای طرح توسط مشاور نوشته شده و موارد مهم زیست‌‌محیطی، بررسی و کارشناسی شود.

0