سه شنبه 1 خرداد 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611485
  • 11 اردیبهشت 1403
  • 16:01
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
حوزۀ فرهنگ، از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید مورد غفلت قرار گیرد

سرپرست شهرداری کرمان:

حوزۀ فرهنگ، از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید مورد غفلت قرار گیرد

سرپرست شهرداری کرمان گفت: مقولۀ فرهنگ، یکی از حوزه‌های مظلوم است؛ هم مدیران فرهنگی و هم واژه فرهنگ، چون زودبازده نیست.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، صبح امروز 11 اردیبهشت‌ماه، در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، که به‌منظور همکاری برای برگزاری جشنوارۀ شعر رضوی برگزار شد، افزود: دستگاه‌های اجرایی و سیستم‌های اداری، به‌دنبال اقدامات زودبازده هستند؛ در حالی که حوزۀ فرهنگ، از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی، با تأکید بر اجرای اقدامات فرهنگی از مقطع ابتدایی گفت: به‌سرعت به سال 1420 می‌رسیم؛ بنابراین، اگر از اکنون، در حوزه‌های مختلف فرهنگی برنامه‌ریزی مطلوبی داشته باشیم، در آینده با برخی چالش‌ها ازجمله موضوع حجاب مواجه نخواهیم بود.

سرپرست شهرداری کرمان، با بیان اینکه شهرداری به‌واسطۀ مسئولیت اجتماعی که دارد، باید در حوزۀ فرهنگی فعالیت کند، گفت: در حوزه‌های مختلف ازجمله فرهنگ، باید هم‌پوشانی کنیم و با همکاری، تعامل و هم‌افزایی، کارها را پیش ببریم.

تویسرکانی افزود: مردم از اقدامات فرهنگی متنوع و شاد استقبال می‌کنند؛ باید با هم‌پوشانی و هم‌افزایی، در این حوزه فعالیت کنیم.

وی همچنین درخصوص همکاری شهرداری با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری جشنوارۀ شعر رضوی و سایر برنامه‌های فرهنگی، قول مساعد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست، با اشاره به نقاط مشترک این اداره‌کل با شهرداری کرمان در حوزه‌های فرهنگی گفت: با هم‌افزایی و هماهنگی، می‌توانم اقدامات خوبی انجام دهیم.

محسن روحی با بیان اینکه در دوسال گذشته ارتباط مطلوبی با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان داشته‌‌ایم، خطاب به سرپرست شهرداری کرمان گفت: امیدواریم با حضور شما این ارتباط بیشتر شود تا بتوانیم اقدامات مشترک قابل توجهی انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، خواستار همکاری شهرداری کرمان در برگزاری جشنوارۀ شعر رضوی، جشنوارۀ کودک، جشنوارۀ کتاب کودک و اسباب‌بازی، تبدیل موزه هنرهای معاصر صنعتی به باغ‌موزه و بهسازی بهارستان هنرمندان شد.

روحی، به اجرای 80 تئاتر در سال گذشته در کرمان اشاره کرد و گفت: رتبه اول را به لحاظ تعداد مخاطب در اجراهای تئاتر داشته‌ایم.

مجتبی اسدی، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به همکاری شهرداری کرمان با این مجموعه در برگزاری برنامه‌های مختلف گفت: یکی از این برنامه‌ها، برگزاری جشنوارۀ تئاتر محله‌های شهر کرمان بود.

وی افزود: این جشنواره درجهت حفظ و بیان قصه‌های مختلف محله‌های شهر کرمان برگزار شد.

2.9333