جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611463
  • 4 اردیبهشت 1403
  • 14:48
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
استاندار و شهردار کرمان از روند ساخت بیمارستان «آرمین» بازدید کردند

استاندار و شهردار کرمان از روند ساخت بیمارستان «آرمین» بازدید کردند

صبح امروز استاندار و شهردار کرمان، از روند ساخت بیمارستان «آرمین» شهر کرمان بازدید کردند.

به گزارش کرنا، استاندار کرمان در این بازدید گفت: به‌دلیل اینکه این پروژه به مردم در زمینۀ درمان خدمت‌رسانی می‌کند و 300 تختخواب ظرفیت پذیرش بیمار دارد، باید مجموعه‌هایی مانند بانک‌ها نیز به تکمیل این ساختمان کمک کنند.

محمدمهدی فداکار در این بازدید که با حضور محسن تویسرکانی، سرپرست شهرداری کرمان، شهردار منطقه پنج و نمایندگانی از بانک سپه و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت، اظهار داشت: مدیریت استان نیز برای بهره‌برداری از این پروژه، پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

سرپرست شهرداری کرمان نیز در حاشیه این بازدید گفت: این بیمارستان به‌دلیل اینکه یک مرکز درمانی است و با بهره‌برداری از آن، به مردم خدمت‌رسانی می‌شود، مهم بوده و ترجیح شهرداری این است که کمک کند مسایل و مشکلات پروژه حل شود.

محسن تویسرکانی ادامه داد: یکی از مسایلی که برای شهرداری بسیار مهم است، مسأله پارکینگ این مجموعه است که برعهده سرمایه‌گذار است و باید زودتر به بهره‌برداری برسد تا هم باعث ایجاد مزاحمت برای اهالی نشود و هم ترافیک این محدوده از شهر را که پرتردد است، بیشتر نکند؛ ضمن اینکه مراجعان و بیماران این بیمارستان نیز دچار سرگردانی و مشکل نداشتن پارکینگ نشوند.

وی افزود: به همین دلیل نشستی با مدیر این مجموعه و شهردار منطقه پنج برگزار خواهیم کرد تا تمام مسایلی را که مربوط به پارکینگ و شهرداری در رابطه با این مجموعه است، بررسی و تا جایی‌ که برای شهرداری مقدور است، کمک کنیم این پروژه که سود آن به مردم شهر می‌رسد، زودتر به بهره‌برداری برسد.

مدیر پروژه بیمارستان آرمین نیز با بیان اینکه این پروژه قرار بود با 75 میلیارد تومان تمام شود، گفت: به‌دلیل شرایط اقتصادی و تورم، با اینکه تاکنون، 500 میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان هزینه شده، اما پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 200 میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل آن نیاز باشد.

شهابی افزود: از نظر فنی این ساختمان 86 درصد پیشرفت فیزیکی و از لحاظ ریالی 97 درصد پیشرفت داشته، ولی تورم باعث شده هنوز کار تمام نشود.

وی بیان کرد: 70 پزشک سهام‌دار مجموعه بیمارستان هستند و در بخش جراحی 68 نفر همکار پزشک جراح در این بیمارستان حضور دارند.

مدیر پروژه بیمارستان آرمین  اظهار داشت: در حال حاضر، مجوز دستگاه آنژیوگرافی و «ام ‌آر ای» را گرفته‌ایم که برای خرید این دو دستگاه و تکمیل ساختمان به بیش از 200 میلیارد تومان نیاز داریم.

شهابی گفت: این بیمارستان 300 تختخوابی است و در شروع کار برای 700 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند و در پایان سال با راه‌اندازی بخش‌های مختلف، این تعداد به 1000 نفر اشتغال مستقیم می‌رسد؛ همچنین کلینک این مجموعه بعد از تکمیل برای 500 نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

وی افزود: این بیمارستان 58 تخت ICU دارد.

شهابی اظهار داشت: برای این بیمارستان ملزم به تأمین 290 پارکینگ هستیم و تعهد می‌دهیم در ازای زمینی که شهرداری برای پارکینگ در اختیار ما می‌گذارد، 500 پارکینگ برای بیمارستان بسازیم و به اندازه هزینه زمین‌های شهرداری، پارکینگ اضافی ساخته و به شهرداری تحویل دهیم؛ بنابراین، از شهرداری می‌خواهیم زمین‌های تملک‌شده را در اختیار ما قرار دهد.

گفتنی است؛ در انتهای این نشست، مصوباتی با حضور استاندار برای کمک به تکمیل این پروژۀ درمانی تصویب شد.

0