جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606061
  • 30 دی 1396
  • 11:59
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
گسترش افقی شهرها، باید خط قرمز شهرداری‌ها باشد

شهردار کرمان:

گسترش افقی شهرها، باید خط قرمز شهرداری‌ها باشد

شهردار کرمان تأکید کرد: شهرداری‌ها باید از تصمیم‌های خلق‌الساعه در اجرای پروژه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش کرمانشهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در دیدار امام جمعه، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار محی‌آباد با وی افزود: متأسفانه چون از ابتدا در اجرای پروژه‌ها بودجه‌ی کمی برای طراح و مشاور هزینه نمی‌کنیم؛ مجبوریم در اجرای پروژه هزینه‌ی زیادی متحمل شویم و درنهایت پروژه هم آن‌چنان که باید مطلوب نیست.

وی گسترش افقی شهرها را از دیگر معضلات شهرداری‌ها دانست و به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محی‌آباد توصیه کرد از هم‌اکنون از گسترش افقی شهر محی‌آباد جلوگیری کنند.

شهردار کرمان گفت: گاهی دولت‌ها با ایجاد شهرک‌های اقماری در توسعه‌ی شهرها دخالت می‌کنند و شهرداری‌ها هم چون از تفکیک زمین و صدور پروانه‌ی ساختمان این شهرک‌ها منفعت می‌برد، استقبال می‌کند، اما پس از آن، گسترش افقی بی‌رویه‌ی شهر، خدمت‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند و هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

عالم‌زاده به جمعیت 700 هزار نفری شهر کرمان و وسعت 13 هزار هکتاری این شهر اشاره کرد و گفت: وسعت شهر کرمان سه تا چهار برابر وسعتی است که باید باشد.

وی تأکید کرد: گسترش افقی شهرها، باید خط قرمز شهرداری‌ها باشد.

شهردار کرمان بر فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی افزایش مشارکت مردم در امور شهر نیز تأکید کرد و گفت: این تفکر که شهرداری‌‌ها از دولت بودجه دریافت می‌کنند، باید اصلاح شود؛ چراکه شهرداری‌ها هیچ‌گونه بودجه‌ی دولتی ندارند؛ بنابراین، شهروندان باید هزینه‌ی خدماتی که شهرداری به آن‌ها ارایه می‌کند را پرداخت کنند.

عالم‌زاده با بیان این‌که در تمام کشورهای دنیا شهروندان هزینه‌های شهرنشینی را پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: در ایران هم شهروندان باید هزینه‌ی شهرنشینی را پرداخت کنند و توقعات مردم باید در حد مشارکت آن‌ها با شهرداری باشد.

در این نشست حجت‌الاسلام روح‌الله اکبری‌نیا، امام‌جمعه محی‌آباد نیز ارایه‌ی مشاوره‌ی رایگان توسط شهردار و کارشناسان شهرداری کرمان به شهرداری محی‌آباد را خواستار شد.

وی هم‌چنین انتخاب مهندس عالم‌زاده به‌عنوان شهردار کرمان را به مردم این شهر تبریک گفت.

 

0