شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9608204
  • 23 آبان 1398
  • 12:55
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
کرگدن بنیامین و توران خانم در اتاق تاریک

کرگدن بنیامین و توران خانم در اتاق تاریک

علیرضا فدایی کرمانی - این هفته در ستون شهر فرنگ برای علاقمندان دیدن فیلم در سالن سینما تماشای فیلم «سمفونی نهم» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا هنرمند را توصیه می‌کنم. که در آن حمید فرخ نژاد، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، محمدرضا فروتن، پژمان بازغی و... ایفای نقش می‌کنند. سمفونی نهم فیلم متفاوتی است که مطمنا تماشاگران جدی سینما از آن لذت خواهند برد. داستان فیلم در یک خط اصلی داستان یک پزشک جراح است، او برای انجام تنها خواسته همسرش با مرد مرموزی ملاقات می‌کند که سرنوشتش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

این هفته برای کودکان نیز پیشنهادی دارم و آن هم تماشای انیمیشن «بنیامین» به تهیه‌کنندگی مصطفی حسن آبادی و کارگردانی محسن عنایتی است این انیمیشن در جشنواره کودک و نوجوان عنوان بهترین انیمیشن را کسب کرد و به عنوان اولین انیمیشن سال ۹۸ سینمای ایران از ۱۵ آبان ماه روی پرده سینماها است. علاقمندان می‌توانند این دو فیلم را در سینما شهرتماشا کرمان مشاهده کنند. 
اما برای دوستانی که متاسفانه حال رفتن به سینما را ندارند و تمایل به دیدن فیلم در منزل جلوی تلویزیون را دارند. چند توصیه دارم. اگر اهل تماشا و دنبال کردن سریال هستید تماشای سریال «کرگدن» را توصیه می‌کنم که در آن مصطفی زمانی، سارا بهرامی، هدی زین‌العابدین و... بازی می‌کنند و کارگردانی آن به عهده کیارش اسدی است.
اما برای علاقمندان تماشای فیلم ایرانی فیلم «اتاق تاریک» ساخته روح الله حجازی پیشنهاد می‌شود که موضوع آن کودک آزاری و تعرض به کودکان است در این فیلم محمد امامی، ساعد سهیلی، ساره بیات و... ایفای نقش می‌کنند. این فیلم از اوایل هفته وارد شبکه نمایش خانگی شده است. 
اما به علاقمندان تماشای فیلم مستند تماشای مستند«توران خانم» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب توصیه می‌شود که در آن به سال‌های پایانی عمر مرحومه توران میرهادی مبدع آموزش و پرورش  جدید ایران و فعال حوزه کودک پرداخته می‌شود. این مستند در سایت آپارات فیلیمو در دسترس است. 

0