جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9609126
  • 8 تیر 1399
  • 13:54
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
غرق شدن ۱۶ نفر در استان در سه ماهۀ نخست سال‌جاری

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان خبر داد:

غرق شدن ۱۶ نفر در استان در سه ماهۀ نخست سال‌جاری

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: در سه ماهۀ نخست سال‌جاری ۱۶ نفر در استخرهای کشاورزی، سدها و رودخانه‌های استان کرمان غرق شدند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمد صابری افزود: برخی افراد، شنا در دریاچه را مانند شنا در استخرها می‌پندارند در حالی‌که برای شنا در دریا، دریاچه، رودخانه و سد علاوه بر دانستن فن شنا و داشتن مهارت، باید ویژگی‌های آب را نیز شناخت؛ یکی از این مهارت‌ها تشخیص جریان شکافنده است و تشخیص زمان تشکیل آن برای افراد عادی دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین گزارش غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی، سدها (به‌ویژه سدهای خاکی)، مسیر رودخانه‌ها و حوضچه‌های موجود در محل آبشارها بوده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان بیان کرد: در صورت عدم آشنایی با فنون نجات‌غریق و مواجهه با صحنۀ غرق‌شدگی فرد دیگر، لازم است ضمن حفظ خونسردی و تماس فوری با شماره تلفن‌های سازمان‌های امدادی (۱۱۲، ۱۱۵ و ۱۲۵) تلاش کنید با ابزاری مانند چوب، طناب، حلقۀ نجات یا زنجیرۀ انسانی به فرد در حال غرق شدن کمک کرده و به نزدیک‌ترین فضای امن انتقال دهید.

صابری توصیه کرد: کودکان خود را هرگز تنها نگذارید، از شنا کردن پس از مصرف داروهایی که موجب خواب‌آلودگی و شل شدن عضلات می‌شود، بپرهیزید؛ از شنا کردن در مکان‌هایی که مجهز به امکانات امدادی برای شنا کردن و تحت نظارت نجات‌غریق نیستند خودداری کرده و از شیرجه زدن در آب‌هایی که عمق آن نامشخص است بپرهیزید.

 

 

0