شنبه 15 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607556
  • 13 بهمن 1397
  • 09:16
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
راه‌اندازی دبیرخانۀ دائمی سمپوزیوم مجسمه‌سازی در کرمان

شهردار کرمان بیان کرد:

راه‌اندازی دبیرخانۀ دائمی سمپوزیوم مجسمه‌سازی در کرمان

شهردار کرمان گفت: شهرداری کرمان ظرفیت راه‌اندازی دبیرخانۀ دائمی سمپوزیوم مجسمه‌سازی را دارد.

به گزارش کرمان‌شهر، سیدمهران عالم‌زاده در نشست هماهنگی ایجاد خانۀ‌ موزه‌های هنر که با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیأت همراه، استاندار کرمان، مدیرعامل بانک رسالت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نماینده اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و جمعی از مدیران استان برگزار شد، افزود: شهرداری کرمان آمادگی دارد با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت استاندار کرمان، دبیرخانۀ دائمی سمپوزیوم مجمسمه‌سازی را در کرمان راه‌اندازی کند.

شهردار کرمان با اشاره به وجود خانۀ قدیمی و تاریخی لطفی در شهر کرمان گفت: این خانۀ قدیمی، نیاز به مرمت و بازسازی دارد که اگر اعتبارات مرمت آن ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین شود، شهرداری برای مرمت و بازسازی این خانۀ تاریخی و تبدیل آن به موزه و یا هرگونه کاربریِ هنری، آماده همکاری است.

عالم‌زاده به مرمت حدود 50 درصدی حمام باغ‌لـله توسط شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبار ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مکان می‌تواند به فضایی مناسب برای موزه و یا مجموعۀ گردشگری و تفریحی تبدیل شود.

وی هم‌چنین افزود: در صورتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری لازم را داشته باشد، شهرداری آمادگی دارد اشعار نفیس خواجوی کرمانی، این شاعر بلندآوازۀ کرمانی را که قبلاً نیز چاپ شده، تجدید چاپ کند.

شهردار کرمان ادامه داد: امیدوارم با انجام این کار فرهنگی، بتوانیم دِین و سهم خود را به این شاعر بزرگ کرمانی ادا کنیم.

وی هم‌چنین اظهار امیدواری کرد حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمان، سرآغاز  وقوع رخدادهای هنری مختلف و متنوع در شهر کرمان باشد.

لازم به ذکر است پس از این نشست، حمام باغ‌لـله و خانۀ لطفی مورد بازدید قرار گرفت.

0