جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • پلیس
  • شماره خبر: 9606835
  • 21 تیر 1397
  • 10:23
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
دعوت به تجمعات غیرقانونی در بستر شبکه‌های اجتماعی جرم است

رئيس پليس فتا استان:

دعوت به تجمعات غیرقانونی در بستر شبکه‌های اجتماعی جرم است

رئيس پليس فتا استان گفت: دعوت به تجمعات غیرقانونی در شبکه‌های اجتماعی که موجب سلب آرامش و آسایش شهروندان و بر هم زننده نظم و امنیت جامعه است جرم محسوب می‌شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رئيس پليس فتا استان با اشاره به لزوم رعایت قانون و مقررات به ویژه در حوزه‌ی انتشار مطلب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی افزود: جريان‌سازان و سودجویان در حوزه‌های سياسي، فرهنگي، اجتماعي، امنيتي و اقتصادی به صورت سازمان یافته از اینترنت در گسترش، بحران سازي، تهييج افکار عمومي، راه اندازي جنگ رواني و اطلاع رساني دروغين بهره برداري مي‌كنند.
سرهنگ امين يادگارنژاد افزود: فضای مجازی نيز گاهي جولانگاهي براي انتشار بیش‌ترین اخبار جعلی و کذب بوده به طوری که افراد بدون اطلاع از قوانین موجود و بدون در نظر گرفتن تبعات انتشار یک خبر خلاف واقع یا جعلی اقدام به بارگذاری محتوا در بستر اینترنت می‌کنند.
سرهنگ يادگارنژاد با اشاره به سوءاستفاده از فضاي مجازي در انتشار اخبار فراخوان‌ها وتجمعات از طريق پایگاه‌های اینترنتی نامعتبر، یادآور شد: تبليغ و برگزاری تجمع‌های غیرقانونی برای شهروندان دردسر و مشکل ایجاد می‌کند.
وي بیان کرد: برگزاری هرگونه تجمع بدون اخذ مجوز و طی شدن مراحل قانونی تخلف بوده و براساس قانون با متخلفان برخورد می‌شود، به همین سبب توصه مي‌شود شهروندان به استناد اخبار کذب منتشر شده در فضای مجازی در دام طراحان و گردانندگان این کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات مجازي قرار نگیرند.
 
رئيس پليس فتا استان در پایان تصريح كرد: دعوت به تجمعات غیر قانونی در شبکه‌های اجتماعی که موجب سلب آرامش و آسایش شهروندان و بر هم زننده نظم و امنیت جامعه است جرم بوده و پلیس با منتشرکنندگان این گونه اخبار کذب و فراخوان‌های غیر قانونی در فضای مجازی برابر قانون رفتار می‌کند.
 

0