شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9611269
  • 28 بهمن 1402
  • 21:40
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
به قصد زیارت

دیدار سرپرست شهرداری کرمان با خانوادۀ شهدای عراقیِ مدافع حرم

به قصد زیارت

عصر شنبه بیست‌وهشتم بهمن‌ماه، وقتی قطرات لطیف باران پس از مدت‌ها چشم‌انتظاری مردم کرمان بر زمین می‌بارید و هوای شهرمان را دلنشین کرده بود، تصور نمی‌کردم در مجموعۀ «جبهه مردمی وارثون»، در فضای عطرآگینِ نام و یاد شهدا، با حضور خانوادۀ شهدای مدافع حرم که از کشور عراق برای زیارت مرقد مطهر سردار دل‌ها به کرمان آمده بودند، به بزمی عاشقانه دعوت شوم.

مجموعۀ «جبهه مردمی وارثون» کرمان، به مدیریت سردار حجتی، از یادگاران دفاع مقدس، که میزبان ۲۷ خانواده شهید متشکل از پدر، مادر، خواهر، برادر و فرزند شهید، درمجموع ۵۴ نفر از نزدیکان شهدای عراقیِ مدافع حرم بود، عصر امروز از محسن تویسرکانی، سرپرست شهرداری کرمان دعوت کرده بود تا با ایشان دیدار کند.

چیدمان ساک‌های خانوادۀ شهدا در گوشه حیات و فضای داخل مجموعه، موکب‌های مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) را تداعی می‌کرد؛ نکته‌ای که سرپرست شهرداری کرمان نیز در ادامه به آن اشاره کرد.

در بدو ورود، با حجت‌الاسلام والمسلمین علی الجزایری، یکی از مسئولان عقیدتی حشدالشعبی مواجه شدیم و با او مصافحه کردیم. در گوشه‌ای از اتاق نشسته بودیم که خانوادۀ شهدا از راه رسیدند؛ گویی بوی حرمین مطهر اما علی(ع) از نجف اشرف و امام حسین(ع) را از کربلا، با خود به‌همراه داشتند.

در ادامه، پس از سلام و احوال‌پرسی، سردار علیرضا حجتی، در معرفی محسن تویسرکانی، سرپرست شهرداری کرمان گفت: شهردار کرمان، از خانواده شهدا و برادر شهید است که در عملیات والفجر یک در منطقه عملیاتی فکه به شهادت رسید.

او ادامه داد: حسین پورجعفری که همراه با حاج‌قاسم عزیز و ابوالمهدی‌المهندس شهید شد. روزی در تهران از حاج‌قاسم جدا شد. آقای حاج‌باقری به او رسید و گفت: «حاج‌قاسم کجاست؟» گفت: «از حاج‌قاسم جدا شدم.» حاج‌باقری از او پرسید: «می‌خواهی چکاره شوی؟ دوست داری رییس کجا باشی؟» گفت: «یک دقیقه همراهی با حاج‌قاسم را با تمام دنیا عوض نمی‌کنم.» و پس از سال‌ها همراهی، حاج‌قاسم به او گفت: «حسین! ۳۰ سال همراه من بودی، چندروز پیری هم با هم باشیم و سپس با هم به استراحت برویم.» و درنهایت، همراه با حاج‌قاسم و ابومهدی‌المهندس شهید شد. می‌خواهم این را بگویم که اگر تمام دنیا را به آقامحسن تویسرکانی ما بدهند، بالاتر از برادرش «حسن» برای او نیست، و امروز افتخار منِ خادم‌الشهدا، و آقامحسن، این است که در خدمت ۲۷ خانوادۀ شهید، متشکل از پدر، مادر، خواهر، برادر و فرزند شهدا هستیم و امیدوارم از مسیر شهدا جدا نشویم.

حجتی ادامه داد: به این دلیل گفتم شهردار به این مکان بیاید؛ چون مثل شما، از خانوادۀ شهدا و جایگاهش، بالاتر از پست و مسئولیتش است؛ وگرنه به هیچ مسئولی نگفتم بیاید.

وی از خانوادۀ شهدا خواست برای محسن تویسرکانی، سرپرست شهرداری کرمان دعا کنند تا در مسئولیتی که دارد، مثل حاج‌قاسم عزیز، سربلند شود.

سرپرست شهرداری کرمان نیز، خطاب به خانوادۀ شهدا گفت: به‌عنوان شهردار شهر کرمان و کسی که ۱۲ نفر از بستگان درجه یک و دو او در جبهه‌ها شهید شده‌اند، به شما خوش‌آمد می‌گویم.

تویسرکانی افزود: حضور من امروز در این مکان، پیاده‌روی اربعین را تداعی کرد و خیلی دلچسب بود. توفیق بود که خدمت شما باشم. بیش از پنج سفر به پیاده‌روی اربعین آمده‌ام و دیده‌ام که عزیزان عراقی، چه خدمت بزرگی به زائران ایرانیِ امام حسین(علیه‌السلام) می‌کنند، اما ما اهل کرمان، به‌واسطه کمبود امکانات، شاید نتوانیم آن‌گونه که باید به شما خدمت کنیم و از این بابت عذرخواهی می‌کنم. باید بیشتر برای زائران حاج‌قاسم عزیز تلاش کنیم.

وی همچنین بیان کرد: از آقای حجتی که به‌تنهایی این زحمات را می‌کشند، تشکر می‌کنم

در ادامه، چندتن از خانوادۀ شهدا، از شهردار کرمان و سردار حجتی تشکر کردند. یکی از فرزندان شهدا هم که عکس پدر شهیدش را به‌دست داشت، از شهردار کرمان خواست تا با او عکس بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی الجزایری، یکی از مسئولان عقیدتی حشدالشعبی نیز گفت: با این کاروان مبارک، برای زیارت امام رضا(علیه‌السلام)، حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) و مقبره شهدا و مرقد شهید سلیمانی، به خاک جمهوری‌اسلامی ایران آمده‌ایم. خانواده‌های شهدا، خیلی مشتاق زیارت مرقد مطهر حاج‌قاسم بودند.

وی همچنین گفت: بعضی از مادران شهید، سه فرزند را همزمان از دست داده‌اند و مادری که سه فرزندش همزمان شهید شد، روز بعد فرزند چهارم را به جبهه فرستاد و گفت که می‌خواهم مثل حضرت ام‌البنین(سلام‌الله‌علیها) شوم تا حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) مرا شفاعت کند.

پایان‌بخش این دیدار عاشقانه با خانوادۀ شهدا نیز، اقامه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام علی الجزایری بود.

اکنون، که این کلمات را می‌نویسم، خدا را شکر می‌کنم که به زیارت کسانی رفتم که به قصد زیارت آمده بودند و با یادآوری صبر و استقامت و بزرگ‌منشی خانوادۀ شهدا، به‌ویژه خانوادۀ شهدای مدافع حرم، یاد بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع خانواده معزز شهدا افتادم که خانوادۀ شهدا را قهرمانان برتر تاریخ کشور خواندند که دارای فضیلتی بیشتر از دیگر مؤمنان و مصداق صابرانی هستند که خداوند بر آنان صلوات و رحمت می‌فرستد.

31.2417