جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607647
  • 13 اسفند 1397
  • 19:48
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری برای سال جدید؛ جالب و متنوع

در نشست عمومی شورا مطرح شد:

برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری برای سال جدید؛ جالب و متنوع

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست، ضمن تشکر از زحمات شهردار کرمان برای افتتاح زیرگذر آزادی و هم‌چنین برگزاری مراسم روز مادر و بزرگداشت روز زن، تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران و کارکنان شهرداری جهت آماده‌سازی شهر برای ایام نوروز را قابل تقدیر دانست.

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه، ایجاد منابع پایدار و حقوقی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست، با بیان این‌که طی چندین ماه جلسات متعددی برای تعیین لوایح درآمدی شهرداری در سال جدید برگزار شد، گفت: بعد از ارایه لوایح درآمدی بودجه شهرداری به شورای اسلامی شهر و بررسی در این شورا، با توجه به افزایش عوارض در این لایحه و پیشنهاد اعضا برای اعمال ضرایب کاهنده در این خصوص، جهت جلوگیری از فشار به مردم، پیشنهاد مذکور در کمیسیون انطباق فرمانداری پذیرفته شد.

وی افزود: با ارسال لوایح درآمدی بودجه به کمیسیون انطباق فرمانداری و انجام کار کارشناسی در استانداری کرمان، با پیشنهاد شورا مبنی بر اعمال ضرایب کاهنده و نیز ارائه بسته تشویقی موافقت شد؛ بنابراین، در جلسات کارشناسی در سال آینده، موضوع دقیق‌تر بررسی می‌شود تا اقدامات لازم به نفع مردم و متناسب با شرایط اقتصادی باشد.

وی با اشاره به تصویب بودجه 545 میلیارد و 311 میلیون و 375 هزار تومانی شهرداری در سال جدید گفت: 100 میلیارد تومان این بودجه به حوزۀ سرمایه‌گذاری اختصاص دارد.

در ادامه، با تصویب بودجه به میزان 50 درصد عمرانی و 50 درصد جاری موافقت شد.

 

برگزاری کنسرت‌های رایگان در ایام نوروز

علی بهرامی، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست، از شهردار کرمان به جهت توجه ویژه به بخش فرهنگی، هنری و اجتماعی و اختصاص بودجۀ قابل توجه به این بخش تقدیر کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های مطلوبی که شهرداری کرمان برای ایام نوروز در نظر گرفته است، گفت: یکی از اقدامات خوب شهرداری در ایام نوروز، برگزاری کنسرت‌های هنرمندان مطرح کشور به‌صورت رایگان در مناطق مختلف شهر است.

بهرامی با تأکید بر این‌که نباید نگاه ما به شهر فقط کالبدی و سطحی باشد، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نقاط مختلف شهر ضروری است.

وی هم‌چنین پیشنهاد تبدیل شهر کرمان به شهر دوست‌دار سالمند را نیز ارایه کرد.

سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان نیز ضمن تشکر از شهردار کرمان و سایر مدیران و کارکنان شهرداری برای بهره‌برداری از زیرگذر آزادی، به بازسازی بدنۀ شرقی بازار قلعه‌محمود توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: این اداره‌کل باید زیباسازی و بازسازی درِ ورودی این بازار را در دستور کار خود قرار دهد.

 

برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری برای سال جدید؛ جالب و متنوع

علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز ضمن تشکر از تلاش‌های شهردار کرمان گفت: برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداری در سال جدید، بسیار جالب و متنوع است و باعث ایجاد نشاط و شادابی شهروندان خواهد شد.

 

کودکان کار و کارتن خواب‌ها در کرمان سامان‌دهی می‌شوند

ماه‌بانو معصوم‌زاده، رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تبریک و گرامی‌داشت روز مادر و هفته بزرگداشت مقام زن، به سامان‌دهی کودکان کار اشاره کرد و گفت: برای جمع‌آوری و سامان‌دهی کودکان کار، 11 دستگاه مسئولیت دارند.

وی با بیان این‌که طی هماهنگی‌ با دستگاه‌های مربوط، طرح سامان‌دهی کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها به‌زودی اجرا می‌شود، گفت: با رایزنی با بیمه خدمات درمانی، کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار پس از جمع‌آوری با سهم 95 درصد بیمه می‌شوند تا پس از بررسی سلامت آن‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی، هزینه‌های درمان آن‌ها تأمین شود.

 معصوم‌زاده افزود: با هماهنگی اداره‌کل ثبت احوال استان کرمان، پس از جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار، برای آن‌ها کارت ملی و شناسنامه صادر می‌شود.

وی ادامه داد: هفته نیز آینده نشستی با صنف رستوران‌داران با هدف جمع‌آوری غذاهای سالم باقی‌مانده در رستوران‌ها برای کارتن‌خواب‌ها برگزار خواهد شد.

زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست از شهردار کرمان به‌دلیل برپایی جشن روز زن برای بانوان شاغل در شهرداری با رویکردی جدید، تشکر کرد.

وی به ساخت پارک آفتاب هم اشاره کرد و گفت: پارک آفتاب در منطقه سه، ویژۀ بانوان، حدود 50 درصد پیشرفت دارد.

0