جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607572
  • 18 بهمن 1397
  • 17:53
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بازار قلعه‌محمود به گذر فرهنگی - هنری تبدیل می‌شود

در صورت حل مشکلات مالکیتی؛

بازار قلعه‌محمود به گذر فرهنگی - هنری تبدیل می‌شود

شهردار کرمان گفت: در حوزۀ فرهنگ و هنر، هم به رویدادهای موسمی و فصلی و هم به رویدادهای دائمی نیاز داریم.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در آیین راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر در هشت شهر کشور که در تهران برگزار شد، افزود: گذرهای فرهنگ و هنر به‌عنوان مکان‌های ثابت، نقش مؤثر و مفیدی دارند؛ چراکه هم فضای تبادل فرهنگی و هنری به‌وجود می‌آورند و هم حضور هنر در بطن جامعه و مواجهه‌ی مردم با هنر و هنرمندان، پیامدهای سازنده و مثمری برای شهر و جامعه در پی خواهد داشت.

وی با بیان این‌که انتظار داریم با موافقت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مشارکت شهرداری کرمان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، یک رویداد هنری خاص را در شهر کرمان رقم بزنیم، پیشنهاد کرد دبیرخانۀ دائمی سمپوزیوم مجسمه‌سازی در کرمان ایجاد شود و گفت: آمادگی داریم سمپوزیوم مجسمه‌سازی به بهترین شکل در شهر کرمان برگزار شود.

شهردار کرمان افزود: در کرمان مفاخر و اساتید زیادی ازجمله استاد صنعتی، قهاری، شاهرخی و هژبر ابراهیمی در حوزۀ مجسمه‌سازی فعال بوده و هستند؛ ضمن این‌که جوانان هنرمند توانمندی نیز در این حوزه در شهر کرمان فعالیت می‌کنند.

عالم‌زاده افزود: با برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی به‌عنوان یک رویداد فصلی، علاوه بر رونق این هنر در شهر کرمان، کرمان و سایر استان‌های کشور می‌توانند از تولید آثار هنری که در این حوزه پدید می‌آید، بهره‌مند شوند.

شهردار کرمان هم‌چنین با بیان این‌که آمادگی داریم علاوه بر گذری که تا پایان سال در  پارک شهید مطهری کرمان ایجاد خواهیم کرد، با هماهنگی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گذرهای فرهنگی دیگری نیز در شهر کرمان ایجاد کنیم، گفت: بازار قلعه‌محمود کرمان هم برای ایجاد گذر فرهنگی مناسب است که در صورت حل مشکلات مالکیتی این بازار با حمایت استاندار محترم، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و سایر دستگاه‌های مربوط، این بازار می‌تواند به گذر فرهنگ و هنر تبدیل شود.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما در دورۀ جدید مدیریت شهری در کرمان، این است که به موضوعات مختلف فرهنگی هنری بپردازیم.

شهردار کرمان افزود: در سال‌های گذشته نیز شهرداری کرمان، اکونو موزه‌ی بانو حیاتی را راه‌اندازی کرده که علاوه بر احیای یک بنای ارزشمند تاریخی، صنایع دستی و هنر کرمان در آن به نمایش گذاشته شده و به علاقه‌مندان نیز آموزش داده می‌شود.  

15.6263