شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611392
  • 28 اسفند 1402
  • 12:54
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
از تیم‌های برتر «مسابقات والیبال آتش‌نشانان کرمان گرامی‌داشت شهدای آتش‌نشان» تقدیر شد

با حضور جمعی از مدیران شهرداری؛

از تیم‌های برتر «مسابقات والیبال آتش‌نشانان کرمان گرامی‌داشت شهدای آتش‌نشان» تقدیر شد

با حضور جمعی از مدیران شهرداری، آیین اهدای جوایز و لوح تقدیر «مسابقات والیبال آتش‌نشانان کرمان، گرامی‌داشت شهدای آتش‌نشان»، برگزار شد.

به گزارش کرنا، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، بیست‌وهشتم اسفندماه، در آیین اهدای جوایز و لوح تقدیر به تیم‌های برتر «مسابقات والیبال آتش‌نشانان کرمان، گرامی‌داشت شهدای آتش‌نشان»، که با حضور جمعی از مدیران شهرداری، برگزار شد، گفت: دل به آتش زدن، هنر مردان بزرگ است؛ کار در آتش‌نشانی بسیار سخت و مانند عملیات شبه‌نظامی است؛ چراکه آتش‌نشان‌ها همواره در آماده‌باش هستند و باید آمادگی جسمی و روحی خوبی داشته باشند.

محمود ایرانمنش، افزود: از سال‌های قبل، ورزش در برنامۀ آتش‌نشانان بود، اما در دورۀ مدیریت فعلی، برای ورزش آتش‌نشان‌ها، برنامه‌ریزی شده که به‌صورت هدفمند ورزش کنند و مسابقات ورزشی متعددی هم که به‌طور مرتب برگزار می‌شود، در بهبود اوضاع جسمی و روحی آنها تأثیر دارد.

وی خطاب به مدیران و کارکنان سازمان آتش‌نشانی اظهار داشت: برای همۀ زحماتی که طی یک سال کشیدید و روزهایی که دوست داشتید در کنار خانواده‌هایتان باشید، اما به‌خاطر خدمت به مردم نتوانستید، صمیمانه تشکر می‌کنم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز ضمن قدردانی از معاون خدمات‌شهری شهردار و مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی برای تقدیر از آتش‌نشانان در آخرین روز کاری سال‌، بیان کرد: چیزی که ما در سال ۱۴۰۲ در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهد بودیم، یک روند سیستماتیک، علمی و قابل ارزیابی بود و سازمان آتش‌نشانی جزو سازمان‌هایی است که کار خود را کاملاً آکادمیک جلو می‌برد.

وحید خطیبی افزود: فرایندهایی که در سازمان آتش‌نشانی کرمان شاهدیم، در سطح مراکز کلانشهرهایی است که به لحاظ لجستیکی و نیروی انسانی بسیار بالاتر از کرمان هستند.

وی ادامه داد: در زمینۀ لجستیک و نیروی انسانی با استانداردهای تعریف‌شده فاصله داریم و باید برای برداشتن این فاصله‌ها تلاش کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در سال‌جاری سعی کردیم بخشی از درخواست‌های مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و معاون خدمات‌شهری را در حوزۀ آتش‌نشانی اجابت کنیم؛ ظرفیت و مقدورات ما بیش از این نبوده، اما تلاش کردیم آنچه امکان‌پذیر است برای همکاران‌مان محقق شود.

خطیبی افزود: در بودجه سال 1403 سعی کرده‌ایم بخشی از عقب‌ماندگی و مشکلات جدی سازمان آتش‌نشانی برطرف شود.

وی یادآور شد: با رویکردی که در حال حاضر، در معاونت خدمات‌شهری و مدیریت سازمان آتش‌نشانی وجود دارد، می‌توانیم امیدوار باشیم که در سال آینده در اغلب شاخص‌های مهم حوزۀ آتش‌نشانی و خدمات مرتبط با آن به دستاوردهای ملموسی برسیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز، بیان کرد: حجم کار سازمان آتش‌نشانی به‌ویژه همکاران حوزه ستادی و مسئولان ایستگاه‌ها در روزهای پایانی سال خیلی بیشتر است و تقدیر از آتش‌نشان‌ها کمترین وظیفه ماست.

ابراهیم بابایی، خاطرنشان کرد: هر شغلی یک‌سری پیامدها و آثار دارد؛ برخی مشاغل اثر سازنده دارند و برخی مشاغل هم اگر کنترل شوند به نتایج خوب می‌رسند، اما آتش‌نشانی جزو دسته‌ای از مشاغل است که در هر صورت با آسیب، اثرات نامطلوب، استرس و مشکلات روحی سروکار دارد.

وی بیان کرد: یکی از دلایل مهم پیشرفت‌های سازمان در یک سال اخیر در نتیجه همکاری و حمایت مدیران ازجمله معاون مالی و اقتصادی، معاون خدمات‌شهری و معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار بوده است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان هم در این آیین بیان کرد: رویکرد مردم‌ نسبت به سازمان آتش‌نشانی بسیار متفاوت است و آتش‌نشان‌ها محبوب مردم هستند.

رامین امیرمداح، افزود: هدف سازمان آتش‌نشانی علاوه بر نجات جان شهروندان، بهبود زندگی مردم است و از بسیاری از مسایل آسیب‌زا پیشگیری می‌کند.

وی حضور آتش‌نشان‌های کرمانی در زمینه والیبال را بسیار خوب دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی با قدرت در بین آتش‌نشانان دنبال شود.

0