شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611389
  • 27 اسفند 1402
  • 22:03
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
آسفالت بیش از 730 هزار مترمربع از معابر شهر کرمان در سال 1402

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمان خبر داد:

آسفالت بیش از 730 هزار مترمربع از معابر شهر کرمان در سال 1402

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمان، گفت: در سال 1402 بیش از 730 هزار مترمربع از معابری که خودیاری آنها پرداخت شده، مناطق هدف و معابر بالای 14 متر، و همچنین برخی معابر پرتردد، آسفالت شد.

به گزارش کرنا، قاسم بابایی، با بیان اینکه از ابتدای امسال‌ برای افزایش سه برابری متراژ آسفالت نسبت به سال گذشته، به میزان ماهانه ۶۰ هزار مترمربع، برنامه‌ریزی کردیم، افزود: تا امروز به‌طور میانگین ماهانه بیش از این میزان آسفالت در معابر شهر انجام شده و به‌خصوص در ماه‌های پایانی سال و با وجود بارندگی‌های اخیر، ماهانه ۷۰ هزار مترمربع از معابر آسفالت شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان آسفالت در معابری که خودیاری آنها پرداخت شده، مناطق هدف و معابر بالای ۱۴ متر انجام شده است، خاطرنشان کرد: از همان ابتدا آمار دقیق آسفالت را به‌همراه کد QR به مردم و مسئولان ارائه دادیم که می‌توانند متراژ اعلام‌شده در هر یک از معابر را مشاهده کنند.
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: برای تحقق برنامه‌ها مشکلات زیادی داشتیم و یکی از مسایل اساسی ما کمبود سوخت در حوزۀ تولید آسفالت بود که باعث می‌شد میزان تولید به حد موردنیاز، نرسد.
بابایی، بیان کرد: مهم‌ترین کاری که در سال‌جاری انجام شد، گازکشی کارخانۀ تولید آسفالت و تبدیل سوخت کارخانه به گاز طبیعی بود که با همکاری ادارۀ گاز انجام شد و این اقدام، کاهش آلودگی، افزایش تولید آسفالت و ارتقای کیفیت آسفالت را به‌همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: تبدیل سوخت کارخانه به گاز طبیعی، تأثیر زیادی بر کاهش آلودگی به‌خصوص برای کارگران کارخانه داشته و با خرید بَگ‌فیلتری که پیگیر آن هستیم، آلودگی کارخانه نزدیک به صفر خواهد شد.
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمان یادآور شد: برای افزایش آسفالت به افزایش تولید مصالح نیاز داشتیم که به این منظور، یک دستگاه سنگ‌شکن و یک دستگاه ماسه‌ساز خریداری شد که افزایش تولید را به‌دنبال داشته است.
بابایی بیان کرد: از آنجاکه در سازمان عمران، همۀ بخش‌ها باید همزمان ارتقا پیدا کند، افزایش توان حمل آسفالت نیز در دستور کار قرار گرفت و در این راستا چهار دستگاه کامیون ۱۰ چرخ خریداری شد و چند دستگاه دیگر هم خریداری شده که منتظر تحویل آنها هستیم.
وی افزود: یک‌سری دستگاه‌ها هم در زمینۀ زیرسازی خریداری شده و کار با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود.
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمان ادامه داد: در زمینۀ پخش آسفالت نیز از آنجاکه دستگاه فینیشر مستهلک شده بود، با همکاری معاونت مالی و اقتصادی شهرداری، یک دستگاه جدید خریداری شد و منتظر تحویل آن هستیم.
بابایی، خاطرنشان کرد: با خریدهایی که انجام شده، ظرف یکی‌دوماه آینده، تحول بزرگی در حوزۀ زیرسازی و آسفالت شهر کرمان رخ خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۴۰ هزار مترمربع آسفالت در معابری که خودیاری آنها پرداخت شده، مناطق هدف و معابر بالای ۱۴ متر و همچنین برخی معابر پرتردد، انجام شده است، افزود: این رقم بدون احتساب میزان آسفالتی است که برای لکه‌گیری معابر به مناطق پنج‌گانۀ شهرداری تحویل داده شده که آن هم با توجه به لکه‌گیری آسفالت مربوط به پروژه‌های‌ «های‌وب» و «صاروج‌ پارس»، میزان قابل توجهی بوده است.
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: با شروع طرح «پیشران» و با توجه به تأکید شهردار، روکش آسفالت برخی معابر در اولویت قرار گرفت و معابری ازجمله از چهارراه «شهید رجایی» تا پل «باغ‌ملی»، جلوی بیمارستان «شهید باهنر»، خیابان «عطار»، خیابان «مولوی»، خیابان «خیام»، کوچه ۸ خیابان «شهید مطهری»، مسیر شرقی خیابان «۲۴ آذر»، کوچه ۷ خیابان «شفا» وغیره روکش آسفالت شد.
بابایی، با اشاره به پیگیری خرید قالب و دستگاه برای افزایش تولید کارخانۀ مجموعۀ قطعات بتنی، از خرید قالب آجر جالیز خبر داد و افزود: با خرید قالب دیوارهای بتنی، از خرید دیوار بتنی که در موارد مختلف استفاده می‌شود، بی‌نیاز می‌شویم.
وی یادآور شد: با خرید دستگاه بلوک‌زنی، تولید بلوک افزایش قابل توجهی داشته و از تولید ۳۵۰ بلوک در هر شیفت کاری، به حدود ۱۰ هزار قالب بلوک در هر شیفت خواهد رسید.
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمان، با اشاره به تولید و خرید راه‌بندهای پیاده‌رو، از پیگیری جهت خرید دستگاه ساب و قالب موزاییک خبر داد.

0