جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611400
  • 7 فروردین 1403
  • 13:08
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
 عکسی که از آکادمی «APERLOS» ایتالیا لوح تقدیر گرفت

روایتی از کارگران شهرداری کرمان در اجرای پروژه‌های عمرانی؛

عکسی که از آکادمی «APERLOS» ایتالیا لوح تقدیر گرفت

یادداشتی که در ادامه می‌خوانید، روایت یک عکاس کرمانی از عکسی است که برنده لوح تقدیر آکادمی «APERLOS» ایتالیا شده و تصویری از کارگران شهرداری کرمان در اجرای پروژه‌های عمرانی است.

اواخر اسفند‌ماه سال ۱۴۰۲ برای گرفتن چند عکس به سمت جاده تهران حرکت کردم، جایی که کارگران در هوای گرم روز، مشغول آسفالت‌کردن معابر بودند؛ در این فضا مشغول عکس گرفتن بودم.

اما ماجرای عکس مورد بحث، چه بود؟ 

ماجرا این بود: در حالی که کارگران مشغول کار بودند، مشکلی به‌وجود آمد و کارگران در یک لحظه با نگرانی به سمت سرکارگرشان نگاه کردند. شاید نگران بودند که گرفتار کابوس بیکاری و معیشتی شوند. خوشبختانه مشکل پیش‌آمده در عرض چند ثانیه رفع شد و کارگران با خوشحالی دوباره مشغول کار شدند.

عکس را برای «همایش بین‌المللی مدیریت و کارآفرینی» شهر همدان ارسال کردم، تا در نمایشگاهی که در حاشیه برگزاری همایش برپا می‌شود، نمایش داده شود. خوشبختانه این عکس، موفق به کسب لوح تقدیر آکادمی «APERLOS» ایتالیا در قسمت عکاسی با دوربین‌های غیرحرفه‌ای شد. وقتی خبردار شدم عکس موفق به کسب لوح تقدیر شده، خوشحال شدم؛ هم به‌خاطر کسب لوح تقدیر و هم به خاطر تلاش کارگران خدوم شهرداری در انجام پروژه‌های عمرانی شهرداری کرمان. چراکه در هر کشوری یکی از معیارهای توسعه و پیشرفت، انجام پروژه‌های عمرانی است. رونق اقتصادی ناشی از انجام پروژه‌های عمرانی باعث ایجاد اشتغال می‌شود و بیکاری را کاهش می‌دهد و این هم‌افزایی باعث تسریع در توسعه اقتصادی و سپس توسعه اجتماعی و فرهنگی می‌گردد. 

از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرداری، بهبود وضعیت روکش معابر است که همواره یکی از انتظارات شهروندان از عملکرد مدیریت شهری بوده است؛ واقعیتی که با تحلیل پیام‌های ثبت‌شده در سامانه‌های ارتباط مردمی هم می‌توان دریافت.

 اواخر سال ۱۴۰۲ مهندس یحیی‌زاده، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان، یک خبر خوب و امیدوارکننده داشت؛ به گفته او: میزان آسفالت معابر در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۰۰ درصدی داشته که نشان می‌دهد ماشین بهسازی معابر شهر کرمان در مسیری درست قرار دارد.

 نعیم احمدی‌نژاد فرسنگی

0