جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605137
  • 28 مرداد 1396
  • 09:16
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
کارگروه اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری اوقاف تشکیل شد

کارگروه اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری اوقاف تشکیل شد

در جهت اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری اوقاف کارگروه‌ی در جهت مشارکت همگانی دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، استاندار کرمان در نشست بررسی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه کرمان که با حضور استاندار، فرماندار، شهردار، مدیرکل میراث فرهنگی و جمعی از مسئولین استان و  اداره‌ی اوقاف در محل استانداری کرمان برگزار شد با اشاره به این‌که توجه به بخش تحول اقتصاد مقاومتی متوجه همه‌ی دستگاه‌های استان می‌باشد، بر حمایت دستگاه‌های اجرایی از پروژه‌های اقتصادی اوقاف تاکید کرد.

 وی گفت: نگاه در بخش تحول اقتصادی متوجه همه‌ی دستگاه‌هاست و با توجه به اجرای طرح‌های اقتصادی در اراضی موقوفات نیاز به حمایت سایر نهادها داریم.

  علیرضا رزم‌حسینی، در این نشست با اشاره به تشکیل کارگروه و مشارکت همگانی دستگاه‌های مرتبط با پروژه‌های سرمایه‌گذاری اوقاف گفت: در این کارگروه با در نظر گرفتن اعتبارات، زیر ساخت‌های طرح‌های عمرانی توسط استانداری ایجاد و دیگر اقدامات توسط اوقاف و نهادهای سرمایه‌گذار انجام می‌شود .

   وی بازسازی کاروانسرای هندوها را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این راستا 25 درصد اعتبارات این طرح  را استانداری، 25 درصد سازمان میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری استان و 50 درصد منابع مورد نیاز را اداره اوقاف متقبل شده‌اند و طی یک‌ماه آینده بازسازی آن آغاز می‌شود.

   استاندار کرمان هم‌چنین به بازسازی کاروانسرای بارانداز در بازار قیصریه شهر کرمان اشاره کرد و افزود: این بازار با توجه به موقعیت تجاری می‌تواند به یک مجموعه‌ی  تجاری، فرهنگی، گردش‌گری و صنایع‌دستی تبدیل شود.

  حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده مدیر کل اواقاف و امور خیریه استان کرمان در این نشست گفت: اداره اوقاف با در نظر گرفتن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود، امسال اقدامات مهمی را در عرصه‌ي اقتصاد مقاومتی و تحول بنیادی عمران اراضی موقوفه آغاز کرده است.

   وی افزود: در فاز اول، دوازده طرح عمرانی در اراضی موقوفه با اشتغال‌زایی بالغ بر1500 نفر را در دستور کار قرارداده‌ایم.

قاسمی‌زاده به موقعیت اراضی فرمیتن بخش ماهان اشاره کرد و گفت: این اراضی با بیش از 230 هکتار زمین کشاورزی  می‌تواند در بحث پرورش گیاهان دارویی دارای اهمیت سرمایه‌گذاری باشد.

وی با اشاره به حمایت استاندار محترم در احیا و بازسازی باغ موقوفه‌ی فتح‌آباد کرمان گفت: این باغ امروزه یکی از افتخارات شهر کرمان و نماد الگوی مدیریتی مطرح است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کرمان بیان کرد: اوقاف بنا بر وظیفه‌ی شرعی خود، باید در جهت احیا و عمران موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش عمل کند و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند سهم به‌سزایی در جهت اشتغال‌زایی و در آمدزایی داشته باشد.

 لازم به ذکر است در این نشست پی‌گیری مشکلات موجود در باغ سیدحسین واقع در جنب باغ شاهزاده ماهان، کاروانسرای خراسانی‌ها، آب‌گرم غدیر جوشان، حمام ابراهیم‌خان، بازار قلعه محمود و بوم‌گردی باغ موقوفه‌ی فتح‌آباد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد موانع موجود ظرف مدت یک‌ماه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برطرف و اجرای این پروژه‌ها تعیین  تکلیف شود.

مهدیه جعفری

0