جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • پلیس
  • شماره خبر: 9607484
  • 17 دی 1397
  • 09:12
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
چهل درصد فوت‌شدگان در معابر درون شهري عابران پياده هستند

ريیس پليس راهنمايي و رانندگي استان کرمان:

چهل درصد فوت‌شدگان در معابر درون شهري عابران پياده هستند

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان کرمان گفت: چهل درصد فوت‌شدگان در معابر درون شهري عابران پياده هستند.

حميد معين‌زاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرمان‌آن‌لاين افزود: بعضي از پل‌هاي عابر پياده مکانيزه و مناسب براي عبور سالمندان نيست و جاهايي که پياده‌رو به خيابان منتهي مي‌شود براي عابران مناسب‌سازي نشده است.

وي خاطرنشان کرد : اين عوامل موجب تصادف عابران پياده مي‌شود ضمن اين‌که سرعت خودروها نيز عامل مهمي براي تصادف وبه خطرافتادن جان عابران پياده است.

معين زاده با اشاره به نصب دوربين ثبت تخلفات رانندگي در شهر کرمان خاطر نشان کرد: اين دوربين‌ها با هم‌کاري شهرداري و استانداري کرمان نصب شده و به پليس در کنترل سرعت خودروها در معابر درون شهري کمک زيادي مي‌کند.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان کرمان با اشاره به اين‌که در فاز اول، 110 دستگاه دوربين در شهر کرمان بايد نصب شود، گفت: دوربين‌ها به فرهنگ رانندگي کمک زيادي مي‌کنند بنابراين هم به عنوان شهروند و هم پليس راهنمايي و رانندگي از استانداري و شهرداري کرمان تشکر مي‌کنم و تقاضا دارم اين پروژه به سرعت ادامه پيدا کند.

وي در ادامه با اشاره به اين‌که 4/3 در صد گواهي‌نامه داران و4 درصد خودروهاي کشور متعلق به استان کرمان است، خاطر نشان کرد: بيش از 830 هزار دستگاه خودرو دراستان کرمان وجود دارد بنابراين نمي‌توان معابر را به شکل سنتي کنترل کرد که دراين راستا نصب دوربين‌هاي کنترل سرعت به پليس کمک مي‌کند تا معابر را بهتر کنترل کند.

معين زاده  درادامه به اجراي طرح زمستاني وهم‌کاري شهرداري اشاره کرد و گفت: از شهرداري مي خواهيم مانند سال‌هاي گذشته با پليس هم‌کاري ‌کند و تقاضا داريم در صورت بارش برف و يخبندان، معابر را براي تردد خودروها آماده کند تا حادثه‌اي پيش نيايد.

مهديه جعفري

 

0