جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9605917
  • 30 آذر 1396
  • 12:14
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
پیگیری افزایش اعتبارات نوسازی بافت فرسوده در شهر کرمان

در دیدار رییس کمیسیون آموزش مجلس و شهردار کرمان تأکید شد:

پیگیری افزایش اعتبارات نوسازی بافت فرسوده در شهر کرمان

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با شهردار کرمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، صبح امروز محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان این‌که نسبت به مشکلات شهر و شهرداری کرمان آگاهی کامل دارم، اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی مناسب مهندس عالم‌زاده شهردار کرمان، شهر کرمان حرکت روبه‌رشدی داشته باشد.

زاهدی بر تعامل بین مجموعه‌ی شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان با مدیران استانی ازجمله استاندار کرمان تأکید کرد و گفت: برای موفقیت شهردار، تعامل شورا و شهرداری با مدیریت استان ضرورت دارد.

وی هم‌چنین حضور استاندار و شهردار بومی را بسیار مهم دانست و گفت: مدیران بومی عِرق بیشتری نسبت به شهر خود دارند؛ بنابراین، روند توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی شهر سرعت بیشتری می‌گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین حضور شهردار در محله‌های مختلف شهر کرمان را ضروری دانست و گفت: باید در کنار برنامه‌ریزی‌های کلان شهری، به مطالبات اهالی محله‌های مختلف نیز توجه کرد.

زاهدی توسعه‌ی نامتوازن روستاهای حومه شهر کرمان را نیز یک معضل بزرگ دانست و بر کنترل توسعه‌ی این روستاها تأکید کرد و گفت: بزرگ شدن افقی این روستاها، علاوه بر ایجاد مشکل برای خودشان، تبعات منفی زیادی نیز برای شهر کرمان نیز خواهد داشت.

شهردار کرمان نیز در این دیدار با بیان این‌که در دوره‌ی اخیر فضای تعاملی مطلوبی بین مدیران استان و شهر کرمان ایجاد شده است، گفت: این همدلی و تعامل فرصت بسیار مطلوبی است که شهرداری باید از آن بهره ببرد.

سیدمهران عالم‌زاده بر توجه بیشتر مدیران و فعالان سیاسی خارج از استان نسبت به شهر کرمان تأکید کرد و گفت: مجمع نمایندگان استان نیز باید به این نقطه برسد که به شهر کرمان نسبت به سایر شهرهای استان نگاه ویژه‌تری داشته باشد؛ چراکه شهر کرمان پیشانی استان است.

وی با اشاره به تهدیدهای شهر کرمان گفت: توسعه‌ی افقی ناهمگون شهر کرمان، بزرگ‌ترین تهدیدی است که این شهر از آن رنج می‌برد.

شهردار کرمان افزود: این تهدید موجب شده در دوران رنق اقتصادی هم شهرداری کرمان نتواند خدمات مطلوبی به شهروندان ارایه کند.

عالم‌زاده به اعتباراتی که برای بافت‌های فرسوده‌ی شهرها در نظر گرفته شده نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به زلزله‌خیز بودن کرمان، باید علاوه بر افزایش سقف این اعتبارات، بخشی از سود آن را نیز دولت پرداخت کند تا مردم نسبت به استفاده از این تسهیلات و مقاوم‌سازی خانه‌های خود در بافت فرسوده تشویق شوند.

در ادامه، زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، بر پیگیری موضوع افزایش اعتبارات مربوط به بافت فرسوده در شهر کرمان قول مساعد داد.

محمدرضا احمدی

0