جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606036
  • 24 دی 1396
  • 13:27
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
مهم‌ترین هدف برگزاری یادواره‌های شهدا بیان ارزش‌های انسانی و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت است

نماینده ولی فقیه در استان:

مهم‌ترین هدف برگزاری یادواره‌های شهدا بیان ارزش‌های انسانی و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، گفت: شهدا را الگوی خود می‌دانیم و هر چه کنگره‌ها را بزرگ‌تر، دقیق‌تر و واقعی‌تر برگزار کنیم، دستاوردهای مهم‌تر و بهتری را برای نسل‌های حاضر و نسل‌های بعدی خواهیم داشت.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در نخستین جلسه‌ی کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان، افزود: تمامی یادواره‌هایی که برای شهدا برگزار می‌شود در صدد بیان ارزش انسان‌هایی است که در شرایط سخت از مرزهای این کشور دفاع کردند و می‌خواهد نشان دهد که این شهدا با کسانی که این ماموریت را انجام ندادند، یکسان نیستند و نیز به دنبال توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی گفت: دلیل این‌که تلاش می‌کنیم جنگ تحمیلی را در ذهن نسل‌های آینده پررنگ کنیم، این است که هشت سال دفاع مقدس را یک دانشگاه و یک ارزش دینی و شهدا را عزیزترین و عظیم‌ترین انسان‌ها در پیشگاه خداوند می‌دانیم.

امام جمعه کرمان ادامه داد: قبل از ظهور دین مبین اسلام معیارهای ارزشی در جوامع مختلف متفاوت بود و به مطالبی توجه می‌شد که بر مبنای آن برخی قومیت‌ها و عشیره‌ها را بالاتر از بقیه می‌دانستند که ارزشی نداشت و وقتی اسلام پا به عرصه‌ی وجود گذاشت ارزش‌های اصلی را به جوامع معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: تقوا و خداترسی، معرفت و علم انسان‌ها و جهاد و مبارزه در راه خدا، ارزش‌های اصلی مطرح شده از سوی دین مبین اسلام است.

وی گفت: برنامه‌ریزی کنگره‌ی بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان باید به صورت منظم و دقیق به شکلی پیش رود که در کنگره‌های بعدی نیز بر اساس همین برنامه‌ریزی‌ها تداوم یابد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این نشست گفت: دومین کنگره 6500 شهید استان کرمان در پایان سال 97  به شکلی متمایز و بزرگ برگزار خواهد شد.

سردار غلامعلی ابوحمزه افزود: اولین کنگره‌ی شهدای استان کرمان در سال 1377 برای نخستین بار در کشور برگزار شد و سایر استان‌ها نیز از این حرکت الگو گرفته و حرکت‌های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفت.

وی ادامه داد: اکنون پس از گذشت 20 سال، بنا داریم در پایان سال 97 (اواخر بهمن ماه یااوایل اسفندماه) دومین کنگره 6500 شهید استان کرمان را برگزار کنیم.

سردار ابوحمزه تصریح کرد: از حدود سه ماه قبل کار آماده سازی زمینه‌های لازم برای برگزاری کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان را آغاز کرده‌ایم و در این رابطه یک مجموعه نیز تدوین شده است.

وی به اهداف کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان اشاره و بیان کرد: تجلیل از مقام والای شهدا، حفظ ارزش‌ها و آثار حماسه هشت سال دفاع مقدس، معرفی الگوهای ارزشی دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده، ترویج فرهنگ فداکاری و ایثار به نسل آینده و حراست از آرمان‌های امام راحل از جمله این اهداف است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، گفت: 19 کمیته برای برگزاری کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان و در کنار آن در هر شهرستان نیز یک ستاد شهرستانی تشکیل شده است.

وی افزود: 22 نفر از مسئولان استان در جایگاه حقوقی خود به عنوان مسئولان برگزاری این کنگره انتخاب شده اند.

سردار ابوحمزه ادامه داد: ضرروت دارد که این کنگره از غنای گسترده و وسیع برخوردار باشد و حرکت‌های جدیدی را در مقابل سایرکنگره‌های برگزار شده در کشور ارائه کند.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اعضای ستاد بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان دیداری را با رهبر  معظم انقلاب اسلامی خواهند داشت.

فرمانده سپاه ثارالله افزود: یکی از سخنرانان پیشنهادی کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان، سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی خواهد بود و در برگزاری این کنگره نیز از پیشنهادهای این سرباز فداکار ولایت استفاده خواهیم کرد.

وی یادآور شد: ازهر ابتکار، نوآوری و پیشنهاد مشخص برای برگزاری هر چه بهتر کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان استقبال می‌کنیم.

0