جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605160
  • 1 شهریور 1396
  • 13:49
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
مانور دو سالانه‌ی طرح اضطراری فرودگاه کرمان برگزار شد

مانور دو سالانه‌ی طرح اضطراری فرودگاه کرمان برگزار شد

مانور دو سالانه‌ی طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی کرمان با حضور دستگاه‌های امدادرسان ستاد مدیریت بحران استان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مانور دو سالانه‌ی طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی کرمان با حضور دستگاه‌های امدادرسان ازجمله سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان، جمعیت هلال‌احمر استان، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی، اتفاقات آب و برق و اداره کل فرودگاه‌های استان در مجاور روستای سعادت‌آباد از توابع کرمان برگزار شد.

مانور اضطراری فرودگاه بین‌المللی کرمان شامل مانور کامل واکنش سریع، امداد و نجات و اطفاء حریق بود.

در این مانور پس از سقوط فرضی یک فروند هواپیما، گروه‌های آتش‌نشانی به‌سرعت وارد عمل شده و آتش را اطفا و کنترل کردند و پس از آن آمبولانس‌های مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی و جمعیت هلال‌احمر به‌موقع درصحنه حادثه حاضرشده و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان در حاشیه‌ی برگزاری این مانور گفت: این مانور طبق سناریوی از پیش تعیین‌شده برپا شد که در آن موتور یک فروند هواپیمای فرضی پس از پرواز در مسیر کرمان - تهران در فاصله‌ی 2 مایلی فرودگاه بین‌المللی کرمان به علت نقص فنی دچار مشکل شده و هواپیما سقوط می‌کند.

علی عسکری افزود: پس از تماس با مرکز فرماندهی 125 به‌سرعت 6 خودرو، چهار گروه و 30 آتش‌نشان از ایستگاه‌های مجاور به منطقه اعزام شدند و آتش توسط گروه‌های آتش‌نشانی به‌سرعت اطفا شد.

وی ادامه داد: در این حادثه‌ی فرضی از 46 نفر سرنشین هواپیما 41 نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدن؛ د پس از عملیات اطفای حریق، جستجو و عملیات اورژانسی به بیمارستان‌های شهر کرمان منتقل شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز گفت: این مانور باهدف آمادگی در مقابل حوادث و هماهنگی بین دستگاه‌های امدادرسان برپا شد.

محمد حیدری پور بابیان اینکه 60 نیرو و 10 دستگاه خودرو جمعیت هلال‌احمر در این عملیات به حادثه دیدگان فرضی امدادرسانی کردند، افزود: گروه‌های آنست (سگ‌های نجات)، کمک‌های اولیه، آواربرداری، حمایت روانی، جستجو و نجات در این مانور نقش پررنگی را ایفا کردند.

پس از پایان این مانور با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه در نشست ستاد بحران نقاط قوت و ضعف اجرای مانور بررسی شد.

0