جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607009
  • 1 شهریور 1397
  • 11:54
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
سومين مرحله‌ی طرح مبارزه با محتكران نظام اقتصادی آغاز شد

دادستان عمومي و انقلاب مركز استان كرمان:

سومين مرحله‌ی طرح مبارزه با محتكران نظام اقتصادی آغاز شد

دادستان عمومي و انقلاب مركز استان كرمان از اجراي سومين مرحله‌ی طرح مبارزه با محتكران و مخلين نظام اقتصادي كشور در كرمان خبر داد و گفت: در اين مرحله تمركز و بازرسي‌ها از منازلی خواهد بود که مجرمان اقدام به احتكار كالاهاي ضروري و اساسي در پوشش این منازل کرده‌اند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، دادستان عمومي و انقلاب مركز استان كرمان در آغاز اجراي سومين مرحله‌ی طرح مبارزه با محتكران و مخلين نظام اقتصادي كشور در كرمان گفت: در مرحله‌ی اول و دوم اجراي اين طرح تمركز بر روي انبارهاي بزرگ آشکار و پنهان احتكار كالا بود كه در اين رابطه تعداد زيادي انبار ميلياردي احتكار كالا شناسايي و پلمب شد.

دادخدا سالاري افزود: گزارشاتی مبني بر اين‌كه متاسفانه تعدادي از مجرمان و محتکران نسبت به انتقال كالاهای احتكاري خود از انبارها به منازل مسكوني اقدام كرده‌اند، به دست‌مان رسید لذا رسيدگي به موضوع و ضربه به این انبارهای غیرقانونی در دستور كار دادستاني قرار گرفت.

سالاري ادامه داد: در اين مرحله با اشراف اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره كل اطلاعات استان كرمان،  تعدادي از اين منازل در شهر كرمان شناسايي شده است و از ظهر امروز 5 اكيپ متشكل از اداره اطلاعات، تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و پلیس با محوریت قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان  به صورت سرزده به منازلي كه از قبل شناسايي شده‌اند، اعزام و فرآيند شناسايي، دستگيري و پلمب مكان‌هاي احتكار انجام می‌شود.

سالاري با بيان اين‌كه نتايج اجراي مراحل اول و دوم طرح مثبت ارزيابي مي‌شود، بيان كرد: پس از اجراي اين دو مرحله در حال حاضر مشكلي در عرضه‌ی كالا وجود ندارد و اجراي مرحله‌ی سوم براي اين است كه به وضع مطلوب رسیده و حاشيه‌ی امنی را براي مخلان و محتكيران نظام اقتصادي باقی نگذاریم.

15.6274