دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611441
  • 28 فروردین 1403
  • 09:33
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ساخت تالار و سالن بزرگ در آرامستان «صاحب‌الزمان(عج)»

در نشست شورای معاونان سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مطرح شد:

ساخت تالار و سالن بزرگ در آرامستان «صاحب‌الزمان(عج)»

نشست شورای معاونان سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان، با هدف بررسی پروژه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت این سازمان برگزار شد.

به گزارش کرنا، محمود ایرانمنش، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، در این نشست، با بیان اینکه سازمان مدیریت آرامستان‌ها، در همدلی و همکاری پیشروست، انجام اقدامات به‌موقع و در اسرع وقت را آبروی شهرداری و موجب رضایت مردم دانست و گفت: همکاری زیرمجموعه‌های شهرداری، در پیشبرد امور بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی 13 دی‌ماه گلزار شهدا گفت: با تدابیر اندیشیده‌شده در حادثه تروریستی، معاونت خدمات‌شهری شهرداری و خصوصاً سازمان مدیریت ارامستان‌ها، از این امتحان سربلند بیرون آمدند.

ایرانمنش، با بیان اینکه اعلام برنامه‌ها و برنامه‌ریزی در سال‌جاری، باید به‌گونه‌ای باشد که نتیجۀ خوبی دربر داشته باشد، پیشنهاد داد باتوجه به راه‌اندازی واحد مهندسی در حوزۀ خدمات‌شهری، با حضور ناظر عالی، هماهنگی و همکاری لازم برای انجام اقدامات لازم در بوستان «رحمان» آرامستان «صاحب‌الزمان(عج)» انجام شود.

وی، با تأکید بر اینکه احداث قبور جدید در آرامستان «بهشت کریمان» باید ادامه پیدا کند، ساخت سرویس بهداشتی و احداث نمازخانه در خور شأن مردم کرمان را لازم دانست و از پیشنهاد ایجاد تالار و سالن بزرگ در آرامستان «صاحب الزمان(عج)» استقبال کرد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان همچنین انتقال سنگ‌بری‌ها در مسیر جادۀ دسترسی به آرامستان «بهشت‌کریمان» را مطرح کرد و افزود: همسان‌سازی قبور در آرامستان «صاحب الزمان(عج)» نیز لازم است و باید انجام شود.

ایرانمنش، با تأیید طرح دادهشده در مورد ایجاد تصفیه‌خانه در «باغ رضوان»، از ایجاد سالن سردخانه در آرامستان «باغ رضوان» نیز استقبال کرد.

وی همچنین با اشاره به «شهید باقدرت» به‌عنوان اولین شهید انقلاب، بر بازسازی آرامگاهی در خور شأن این شهید بزرگوار تأکید کرد و تکمیل هرچه زودتر «قطعه صالحان» را ازجمله اقدامات مهم و ضروری سازمان در سال‌جاری دانست و گفت: لازم است روشنایی مسیر «بهشت کریمان» تکمیل و به نتیجه برسد و طرح جدید آرامستان «بهشت کریمان» که توسط مشاور درحال بررسی است، تعیین‌تکلیف شود.

در ابتدای این نشست نیز مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان، ضمن تشکر از حمایت‌های معاون خدمات‌شهری شهردار، به موضوعاتی همچون لزوم رسیدگی به مشکلات پیش‌ِ روی بوستان «رحمان» در آرامستان «صاحب‌الزمان(عج)»، نقشه‌برداری قبور واقع در این بوستان و پیگری برای جذب سرمایه‌گذار برای احداث تالار بزرگ در مجموعه آرامستان «صاحب‌الزمان(عج)» در سال‌جاری را مطرح کرد و گفت: با توجه به حادثه تروریستی اخیر در گلزار شهدای کرمان، نیاز است روشنایی کامل این آرامستان تکمیل و دوربین‌های امنیتی بیشتری در مجموعه جانمایی شود.

امیرحسین تویسرکانی، پیشنهاداتی همچون احداث تصفیه‌خانه آب و ایجاد بوستان کوچک و چندکاربری تجاری را در آرامستان «باغ رضوان» مطرح کرد و قول مساعد داد قبر اولین شهید انقلاب (شهید باقدرت) در «باغ رضوان»، بازسازی و به محل زیبایی تبدیل شود.

وی افزود: تکمیل گلبرگ 201 و 205 و ساخت گلبرگ جدید در آرامستان «بهشت کریمان» نیز در دستور کار قرار دارد.

تویسرکانی، در ادامه، از تکمیل طرح ممیزی آرامستان «صاحب‌الزمان(عج)» خبر داد و گفت: آرامگاه‌های خصوصی از لحاظ مالکیت تعیین‌تکلیف خواهند شد.

وی همچیین پیشنهاد ایجاد آرامگاه خصوصی در «بهشت کریمان» را مطرح و خاطرنشان کرد: ایجاد سرویس بهداشتی و نمازخانه در مجموعه آرامستان «بهشت کریمان» نیز، موردنیاز است که در سال‌جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

0