دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611423
  • 21 فروردین 1403
  • 10:32
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
رونمایی از مجسمه «فارابی» در ابتدای بلوار «فارابی»/ رونمایی از اثر هنری «وداع آخر» در آینده‌ای نزدیک در بلوار «جمهوری‌اسلامی»

رونمایی از مجسمه «فارابی» در ابتدای بلوار «فارابی»/ رونمایی از اثر هنری «وداع آخر» در آینده‌ای نزدیک در بلوار «جمهوری‌اسلامی»

عصر روز گذشته طی مراسمی با حضور معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، محمدامین شمسی، و سیدمحمدصادق تقوی، از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، شهردار منطقه دو و برخی از مدیران شهری، از مجسمه «فارابی» در چهارراه «شفا» (ابتدای بلوار فارابی) رونمایی شد.

به گزارش کرنا، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، در این مراسم ضمن تشکر از شهردار و همکاران شهرداری منطقه دو برای تلاش‌های صورت‌گرفته در ایام نوروز، طراحی، ساخت و رونمایی از مجسمه «فارابی» را اقدامی ارزشمند برشمرد.

محمود ایرانمنش گفت: سیاست شهرداری در سال ۱۴۰۳، این است که المان و مجسمه‌های متعددی از مفاخر کرمانی را به‌صورت آثاری ماندگار در نقاط مختلف شهر کرمان اجرا کند.

سیدمحمدصادق تقوی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از ساخت و نصب مجسمه «فارابی» افزود: با توجه به تاریخ ایران و کرمان و دانشمندان ایران‌زمین، این اقدام، کاری ارزشمند، فاخر و ماندگار برای شهر و استان کرمان است.

وی ضمن تشکر از «شهریار رضایی»، هنرمند برجسته مجسمه‌ساز ایرانی گفت: این‌گونه کارها از جنس خاص است که علاوه بر اینکه با همت و همکاری مردم و شهرداری باید در حفظ و نگهداری آنها تلاش کرد، شورا و شهرداری نیز در سال‌جاری ساخت این‌گونه مجسمه‌ها را در دستور کار خود خواهد داشت.

شهردار منطقه دو هم، با بیان اینکه برای طراحی و ساخت مجسمه «فارابی»، با چندتن از هنرمندان مطرح ایرانی مذاکره کردیم و ایده و طرح گرفتیم، افزود: پس از گذشت چندین‌ماه بررسی طرح‌ها، سرانجام از آبان‌ماه سال گذشته، با هنرمند مطرح، «شهریار رضایی»، اقدامات برای ساخت این مجسمه آغاز شد.

علی رحیمی‌راد ادامه داد: با بررسی فضا و برگزاری جلسات متعدد، مقرر شد فضای ابتدای بلوار «فارابی» و محوطه مقابل آن به‌صورت متصل به‌هم و به یک شیوه، طراحی و زیباسازی شود تا شهروندان نیز بتوانند از این فضا استفاده کنند.

وی از «شهریار رضایی» تشکر کرد و گفت: اثر خلق‌شده، بسیار فاخر، هنرمندانه و زیباست که ان‌شاءلله بتوانیم از توانمندی‌های این هنرمند، در سطح منطقه دو بیشتر استفاده کنیم.

شهردار منطقه دو افزود: به‌زودی یک اثر هنری فاخر از هنرمند بزرگ دیگر، در بلوار «جمهوری‌اسلامی»، با عنوان «وداع آخر»، برگرفته از اسطوره‌های «شاه‌نامه» که تداعی‌کنندۀ وداع سرباز با مادر است، رونمایی خواهد شد.

شهریار رضایی نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه شهر کرمان با داشتن تعداد زیاد شخصیت‌های بزرگ از جمله «صنعتی»، فضای مناسبی برای هنر مجسمه‌سازی دارد، از حمایت‌ها و همکاری شهرداری کرمان و شهرداری منطقه دو تشکر کرد.

وی افزود: کارکردن با شهرداری و اجرا در شهر، کاری بسیار دلچسب است؛ ضمن اینکه مسئولان، به ایده و نگاه هنرمند احترام می‌گذارند و توجه دارند.

رضایی ابراز امیدواری کرد: شاهد اجرای مجسمه‌های بیشتر در شهر کرمان باشیم.
لازم به ذکر است؛ در پایان این مراسم، از هنرمند مجسمه‌ساز «شهریار رضایی»، خالق مجسمه «فارابی» با اهدای لوح، تقدیر شد.

0