جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605707
  • 27 آبان 1396
  • 09:38
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
در تلفات جاده‌ای رتبه‌ی دوم را در کشور داشتیم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان:

در تلفات جاده‌ای رتبه‌ی دوم را در کشور داشتیم

در پنج ماهه نخست سال جاری با 379 نفر کشته پس از استان فارس بیش‌ترین تعداد کشته‌ها را در تصادفات برون‌شهری داشتیم.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، خداداد مقبلی در نشست خبری به مناسبت 28 آبان ماه روز جهانی یادمان قربانیان حوادث ترافیکی، با اشاره به پهناوری جاده‌های استان کرمان گفت: تلفات جاده‌ای استان کرمان در پنج ماهه‌ی نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 29.4 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: این استان با 379 نفر کشته پس از استان فارس بیش‌ترین تعداد کشته‌ها را در تصادفات برون‌شهری در پنج‌ماهه‌ی نخست سال جاری داشته است.

وی علت اصلی واژگونی خودروها را خطای انسانی عنوان و بیان کرد: ارتقای فرهنگ ترافیکی در کاهش تصادفات تأثیر بسزایی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تمام اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌های مرتبط این حوزه باهدف کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و روانی و سهولت تردد انجام می‌شود و تاکنون نیز اقدامات فراوانی انجام‌شده است.

وی محورهای کرمان‌ به بم و کرمان به سیرجان را پر تصادف‌ترین محورهای استان دانست و افزود: علت بیش از 60 درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای در محورهای این استان، واژگونی و خروج خودروها از جاده بوده است.

مقبلی خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست سال جاری با اقدامات انجام‌شده تلفاتی در ناوگان مسافربری (اتوبوس برون‌شهری) نداشتیم و تنها چند مورد تصادف رخ‌داده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به تأثیر مثبت 29 دوربین کنترل سرعت موجود در جاده‌های استان کرمان گفت: طرح نصب 130 دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده‌های این استان در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان این‌که پس از نصب 29 دستگاه دوربین در جاده‌های استان کرمان شاهد کاهش 68 درصدی تصادفات بودیم افزود: با راه‌اندازی این دوربین‌ها 2 هزار کیلومتر از محورهای برون‌شهری استان زیر پوشش دوربین کنترل سرعت قرار می‌گیرند.

مقبلی ادامه داد: محور کرمان به سیرجان و کرمان به بم به دلیل پرحادثه بودن در اولویت نصب دوربین قرار دارند و نصب دوربین‌ها در این 2 محور پیش‌رفت خوبی داشته است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که 115 نقطه‌ی پرحادثه در استان کرمان شناسایی‌شده است، گفت: متاسفانه اعتبارات کمی تنها برای اصلاح 20 نقطه‌ی حادثه‌خیز در سال جاری اختصاص داده‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان به کمبود اعتبارات استان کرمان برای اصلاح و ایمن‌سازی جاده‌های استان کرمان اشاره کرد و افزود: این استان با توجه به رتبه‌ی بالای تصادفات جاده‌ای در کشور نیازمند توجه و مساعدت بیش‌تر مسئولان برای اصلاح و ایمن‌سازی، رفع نقاط حادثه‌خیز، ایمن‌سازی راه‌های روستایی، روکش آسفالت، ساماندهی تقاطع‌های فرعی روستایی به راه‌های اصلی و نگه‌داری جاده‌های اصلی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه‌ی ارتقای امنیت جاده‌های استان کرمان گفت: 500 کیلومتر شانه‌ سازی و ایجاد شیب شیروانی، 240 کیلومتر روکش آسفالت، تعمیر 15 دستگاه پل بزرگ و 40 دستگاه پل کوچک، پنج هزار کیلومتر خط‌کشی محورها، 950 مترمربع اجرای خط نوشته و آشکارسازی 223 نقطه‌ی پرحادثه ازجمله اقدامات انجام‌شده در یک سال گذشته بوده است.

وی بابیان این‌که مسافران امکانات شهر کرمان را با پایانه مسافربری این شهر می‌سنجند گفت: استراحتگاه رانندگان و نمازخانه‌ی پایانه آدینه کرمان با هزینه‌ی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان ساخته‌شده است.

15.6531