جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608352
  • 24 دی 1398
  • 16:11
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تنها وظیفۀ شهرداری انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر بود

توضیحات شهردار کرمان درخصوص حادثۀ مراسم تشییع در کرمان:

تنها وظیفۀ شهرداری انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر بود

شهردار کرمان درخصوص حادثۀ مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان گفت: در ستاد برگزاری مراسم تشییع، وظیفه‌ای که بر عهدۀ شهرداری گذاشته شد، این بود که به همراه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تبلیغات محیطی مراسم را انجام دهد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سید مهران عالم‌زاده، در نشست عمومی شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه شهرداری فقط وظیفۀ تبلیغات محیطی این مراسم را به عهده داشته، افزود: اما علاوه بر این، آنچه که فکر می‌کردیم وظیفۀ شهرداری است را نیز انجام دادیم.

وی سپس گزارشی از عملکرد شهرداری درخصوص مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی ارائه داد و گفت: در زمینۀ تبلیغات در سطح شهر، ۱۴ هزار مترمربع بنر نصب کردیم، پنج هزار متر پارچۀ مشکی و ۷۰ هزار پوستر نصب شد.

شهردار کرمان افزود: سعی شد تبلیغات محیطی مناسبی در سطح شهر و ورودی‌های شهر و میدان آزادی که محل شروع مراسم بود انجام شود؛ بیلبورد و استرابورد تبلیغاتی نبود که از آنها برای تبلیغات محیطی استفاده نشده باشد؛ حدود دو، سه هزار پرچم نیز در شهر نصب شد.

عالم‌زاده با بیان اینکه شهرداری یک‌سری اقدامات را باید براساس وظایف خود انجام دهد، افزود: حوزۀ خدمات شهری ما از روز جمعه به‌صورت شبانه‌روزی فعال بود و به‌طور ویژه کار نظافت و جمع‌آوری زباله در محورهای مهم و پرتردد مثل بیت‌الزهرا، حسینیۀ ثارالله، مصلا و معابر اطراف را انجام ‌داد.

وی افزود: در روز مراسم نیز سازمان ترافیک شهرداری، ساخت راه‌بند، نصب بنر و دوربین را انجام داد و تجهیزات ترافیکی زیادی استفاده شد که ۴۰۰ میلیون تومان بار مالی داشت.

شهردار کرمان با بیان اینکه شهرداری، استقرار راهنما در همۀ ورودی‌های شهر برای راهنمایی میهمانان را نیز انجام داد، گفت: شهرداری کرمان با همکاری پرسنل خود پنج موکب نیز راه‌اندازی کرد.

عالم‌زاده به آسیب‌دیدگی فضای سبز شهر به‌دلیل ازدحام جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: فضای سبز شهر حدود ۱۴۰ میلیون تومان خسارت دید.

وی ادامه داد: شهرداری، کار جانمایی سرویس ‌بهداشتی و حفر چاه در جنگل قائم را هم انجام داد همچنین دو پارکینگ بزرگ خودرو در حوالی پردیسان قائم با کمک و حمایت مدیرکل محترم راهداری استان و شرکت‌های ۱۱۵ و جهاد نصر با تلاش شبانه‌روزی، تسطیح و آماده‌سازی کردیم.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: شاید به نظر نیاید اما کارهای زیادی در زمینۀ انجام آسفالت، جمع‌آوری دیوارهای مخروبۀ مسیر بلوار آیت‌الله خامنه‌ای که احتمال ریزش آن وجود داشت یا کانال‌هایی که خطر سقوط در آن وجود داشت، انجام شد.

 

یک اتوبوس هم به شهرداری ندادند

عالم‌زاده با اشاره به اینکه ۱۵۰ دستگاه اتوبوس شهرداری در روز مراسم به‌طور رایگان به عزاداران سرویس‌دهی می‌کردند و تا ساعت ۱۰ شب هم فعال بودند، تصریح کرد: ما در ستاد بحران گفتیم که نیاز داریم حداقل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از شهرهای اطراف یا شهرهای بزرگ‌تر به کمک شهرداری بیاید چون برای سرویس‌دهی به این جمعیت، حداقل هزار تا ‌هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز بود اما حتی یک دستگاه هم از سوی هیچ نهاد و شهرداری دیگری به ما داده نشد که جای تأسف دارد؛ در چنین رویداد بزرگی باید همه پای کار می‌آمدند اما کسی با شهرداری همراهی نکرد.

وی افزود: ما ۱۵ دستگاه اتوبوس را هم در پایانۀ آدینه مستقر کرده بودیم تا مسافران را به شهر منتقل کنند.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: استقرار نیروها و تجهیزات آتش‌نشانی در همۀ محورها نیز انجام شد و برخی از همکاران ما به نیروهای امدادی در میدان آزادی در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان کمک زیادی کردند.

 

بار مالی دو تا سه میلیاردی مراسم تشییع برای شهرداری

وی بیان کرد: اقدامات شهرداری در این مدت، بین دو تا سه میلیارد تومان بار مالی داشته است و البته شهرداری انجام این اقدامات را وظیفۀ خود می‌دانست.

شهردار کرمان افزود: حدود ۱۰۰ نفر از میهمانانی که از شهرداری‌های مختلف به کرمان آمده بودند را خودمان اسکان دادیم.

عالم‌زاده یادآور شد: ما چیزی از ستاد برگزاری مراسم نخواستیم و سعی کردیم هر جا کاری از دست‌مان ساخته است، کمک‌حال باشیم. هر درخواستی هم شد پاسخ دادیم.

وی بیان کرد: گزارش کامل اقدامات شهرداری باید برای ستاد ارسال شود؛ یک نسخه از آن را هم به شورا ارائه خواهیم داد.

شهردار کرمان با تسلیت مجدد به خانواده‌های جان‌باختگان مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی در کرمان گفت: تصمیم‌گیری مسئولان هرچه باشد، از نظر ما و مردم، این بزرگواران به فیض شهادت نائل آمده‌اند.

فهیمه رضاقلی

0