جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606851
  • 24 تیر 1397
  • 13:35
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به انسان منتقل نمی‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان:

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به انسان منتقل نمی‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در جلسه ستاد بحران گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) ارتباطی به طاعون انسانی نداشته و قابل انتقال به انسان نیست.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مدیر کل دامپزشکی استان در جلسات شورای اداری و ستاد بحران استان با تاکید بر این نکته که متاسفانه گزارش برخی از نشریات در ارتباط با مشاهده‌ی بیماری طاعون نشخوارکنندگان در حیات  وحش شهرستان بافت براساس برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی و نادرست بوده و سبب نگرانی مردم شده است، گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک هیچ ارتباطی به طاعون انسانی نداشته،  قابل انتقال به انسان نیست و از بیماری‌های بومی دام‌های اهلی کشور است و با اقدامات دامپزشکی تحت کنترل بوده و نگرانی از بابت شیوع بیماری در جمعیت دامی وجود ندارد.

حسین رشیدی افزود: بر این اساس  شهروندان استان به ویژه اهالی محترم شهرستان‌های بافت، رابر و سیرجان نباید نگران این شایعات باشند.

سرپرست استانداری کرمان هم در این جلسه از رسانه‌ها خواست صحت اطلاعات را از دستگاه‌های ذی‌صلاح مرتبط جویا شده و در ارتباط با بیماری‌های دامی هم حتما با اداره کل دامپزشکی مشورت کنند.

فدایی افزود: متاسفانه روزهای اخیر در برخی از نشریات و در فضای مجازی اخبار نادرست و غیرکارشناسی مربوط به بیماری حیات وحش استان  با بزرگ نمایی بیش از حد منتشر شده و باعث نگرانی مردم شده است در حالی که براساس گزارش‌های  شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های بافت و ارزوئیه که پارک ملی حیات وحش خبر در حوزه‌ی این شهرستان‌ها قرار دارد در روزهای اخیر موردی از تلفات حیات وحش توسط مسئولان و کارشناسان این شبکه‌ها مشاهده و گزارش نشده است و به نظر نمی‌رسد بیماری گسترش یافته باشد.

0