جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • ورزش
  • شماره خبر: 9608309
  • 11 دی 1398
  • 10:33
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
با فواید شنا کردن آشنا شویم

با فواید شنا کردن آشنا شویم

محمد مهرتاش (دکتری بیوشیمی متابولیسم فعالیت‌های ورزشی) - شنا فعالیتی است که کالری زیادی می‌سوزاند در عین حال به دلیل آن‌که وزن بدن توسط آب تحمل می‌شود روی مفاصل فشار کمی وارد می‌گردد. هم‌چنین، شنا موجب افزایش استقامت قلبی عروقی، افزایش قدرت و استقامت عضلانی می‌شود و بهبود آمادگی قلبی و عروقی را به هم‌راه دارد و یکی از فعالیت‌هایی است که می‌توانید با خیال راحت در سن پیری انجام دهید.

کرال سینه، کرال پشت، پروانه و قورباغه محبوب‌ترین استایل‌های شنا هستند. کرال سینه و پروانه دشوارتر از کرال پشت و قورباغه هستند. لباس شنا اولین وسیله‌ای است که برای شنا کردن نیاز است و شما باید یک لباس مناسب را تهیه کنید تا بتوانید به راحتی فعالیت خود را انجام دهید تا حرکات شما محدود نشود. هم‌چنین توصیه می‌شود از لباس‌هایی استفاده کنید که در برابر کلراتیو آب مقاوم باشند. عینک از چشمان شما در برابر کلر محافظت می‌کند (و هر چیز دیگری که ممکن است در آب باشد) و به شما کمک می‌کند هنگام شنا چشم خود را باز نگه دارید تا بتوانید مسیر خود را ببینید. برای تهیه عینک ابتدا عینک را بر روی چشم خود قرار دهید بدون این‌که بند را روی سر خود بکشید سپس عینک‌ها را روی چشم خود فشار داده و آن‌را رها کند عینک باید در جای خود بماند.
هم‌چنین هدف از پوشیدن کلاه‌های شنا حفظ بهداشت استخر و جلوگیری از ریزش موها به داخل آب استخر(به خصوص موهای بلند) و همچنین محافظت مو در برابر کلر آب است.  تعدادی وسایل شناور و سایر تجهیزات موجود برای کمک به شما در یادگیری نحوه شنا کردن وجود دارد. دستگاه‌های شناور به شما کمک می‌کنند تا بدون خستگی بیش از حد بر روی شنای کار خود را کنید. وسایل دیگری نیز وجود دارند که به بهبود عملکرد شما کمک می‌کنند اما از ضروری‌ترین آن‌ها موارد فوق است که به آن‌ها اشاره شد. 
دلایل زیادی برای شنا وجود دارد! که سعی بر آن دارم تا مهم‌ترین آن‌ها را توضیح دهم. 
هنگام شنا هیچ‌گونه تأثیر زمینی وجود ندارد ، بنابراین از مفاصل در برابر استرس و فشار محافظت می‌کنید. در واقع، برای افراد دارای آرتریت به شدت شنا و فعالیت‌های داخل آب را توصیه می‌شود. به همین دلیل کلاس‌های ایروبیک در آب نیز مطلوب است، زیرا حتی اگر به پایین استخر پرش کنید و به آن ضربه بزنید،به دلیل شناور بودن در آب  با نیروی کمتری این کار را می‌کنید. در مقاله شماره آینده نشریه  با فواید شنا کردن بیشتر آشنا خواهید شد.
ادامه دارد...

0