جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605833
  • 18 آذر 1396
  • 13:22
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اگر از حاشيه‌نشيني غفلت کنيم الله‌آباد ديگري ايجاد مي‌شود

فرماندار کرمان:

اگر از حاشيه‌نشيني غفلت کنيم الله‌آباد ديگري ايجاد مي‌شود

فرماندار کرمان گفت: حاشيه‌نشيني يک مشکل جدي است و اگر از حاشيه‌نشيني غفلت کرده و درزمینه‌ی جلوگيري و پيش‌روي آن اهمال‌کاری کنيم، الله‌آباد ديگري ايجاد مي‌شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاين، علي بابايي در جلسه‌ي کارگروه مقابله با حاشيه‌نشيني شهرستان کرمان افزود: نبايد اجازه دهيم ساخت و سازهاي غيرمجاز رخ دهد و بعد با برخورد با متخلفان و درگير کردن کميسيون ماده 100 و دستگاه قضايي فرصتي ديگر براي متخلفان فراهم کرده و با از دست دادن زمان زمينه‌ي ايجاد شهرک‌هاي حاشيه‌اي ديگري را فراهم کنيم.

وي هم‌چنين در پاسخ به ارائه‌ی گزارشي از تصرفات انجام شده در روستاها و بخش‌هاي شهرستان کرمان از جمله روستاي سيرچ گفت: اگر ساخت و سازي خارج از طرح‌ هادي در روستاها رخ ‌دهد دهياري‌ها بايد از آن جلوگيري کنند و فرمانداري و شوراي شهر و روستا بايد پاسخ‌گو باشند.

بابايي رفع مشکل تصرفات روستاي سيرچ را مستلزم هماهنگي دستگاه‌هايي ازجمله منابع طبيعي، سازمان مراتع و جنگل‌داري و آب منطقه‌اي ذکر کرد و افزود: تعدادي از تخلفات ساخت‌وساز در محدوده‌ي طرح هادی روستاي سيرچ رخ‌داده و تعدادي از تصرفات در خارج از طرح هادي است که به‌عنوان حاشيه‌نشيني، تغيير کاربري بايد بررسي شود.

در ادامه‌ي اين جلسه محمدعلی سليماني معاون دادستان عمومي و انقلاب کرمان با اشاره به اين‌که در محدوده‌ي کوهپايه و سيرچ ساخت‌وسازهایی در حريم رودخانه انجام‌شده است و زمين‌هاي کشاورزي به نفع سودجويان تغيير کاربردي داده‌شده‌اند، تصريح کرد: در اين رابطه نبايد سهل‌انگاري کنيم و بايد طبق قانون با اين موارد برخورد کنيم چراکه بي‌اعتنايي نسبت به اين موضوع باعث مي‌شود تا مردم فکر کنند افراد خاصي در آن منطقه ساخت‌وساز کرده‌اند که نمي‌توان با آن‌ها برخورد کرد.

وي افزود: قانون به مسئولان اين اجازه را مي‌دهد که مستقیماً وارد عمل شوند و ساخت‌وسازها را از بين ببرند و در اين رابطه نبايد زمان را از دست بدهند.

مهديه جعفري

0