جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607569
  • 17 بهمن 1397
  • 18:54
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
انعقاد تفاهم‌نامۀ سه‌جانبه در خصوص نقشه‌های تفکیکی آپارتمان‌ها

انعقاد تفاهم‌نامۀ سه‌جانبه در خصوص نقشه‌های تفکیکی آپارتمان‌ها

با حضور شهردار کرمان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، تفاهم‌نامۀ سه‌جانبه در خصوص نحوۀ برداشت نقشه‌های تفکیکی آپارتمان‌ها منعقد شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، در این نشست رضا طالبی‌زاده با اشاره به این‌که قوانین ثبتی و شهرداری در صدور اسناد مالکیت و پایان‌کار آپارتمان‌ها الزامات خاص خود را دارند و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در خصوص نحوۀ برداشت نقشه‌های تفکیکی آپارتمان‌ها شده بود، گفت: با اتخاذ رویۀ واحد در این تفاهم‌نامه، و اجرا آن نقشه‌های تفکیکی تهیه شده توسط نقشه‌برداران سازمان نظام مهندسی ساختمان با پایان‌کار تنظیم شده در شهرداری‌ها مطابقت کامل دارند و بدین طریق از مراجعات مکرر مردم به ادارات مزبور جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان این‌که در تفاهم‌نامۀ سه‌جانبه واژه‌های تخصصی، فنی و حقوقی با شفافیت و روشنی تعریف شده‌اند، خاطرنشان کرد: با وحدت‌رویۀ به‌وجود آمده، سرعت خدمترسانی به مردم شریف کرمان افزایش پیدا خواهد کرد.

این مقام قضایی با اشاره به راه‌اندازی 13 ایستگاه ثابت سامانۀ شمیم در محل ادارات ثبت استان و برداشت مختصات جغرافیایی با خطای کمتر از 3 سانتی‌متر توسط این سامانه گفت: نقشه‌برداران شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌توانند با استفاده از این سامانه نسبت به تهیۀ نقشه‌های دقیق معابر و پارک‌ها اقدام کنند و اداره‌کل ثبت استان آمادگی هرگونه همکاری در این خصوص را دارد.

در ادامه، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان گفت: در بعضی از موارد در روند تهیۀ نقشۀ تفکیکی آپارتمان‌ها جهت صدور پایان‌کار و سند مالکیت مغایرت‌هایی وجود داشت که پس از برگزاری نشست‌های متعدد، مقرر شد طی تفاهم‌نامه‌ای این موضوع تجمیع شده و توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان مدیریت شود.

گلستانی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هم گفت: با آموزش نقشه‌برداران و تسلط آن‌ها به ضوابط شهرداری و قوانین ثبتی، پیچیدگی‌های اداری و کاغذبازی، بیش‌ازپیش کم خواهد شد و پس از تهیۀ یک نقشۀ واحد، و مطابقت آن با پایان‌کارِ شهرداری، سند مالکیت صادر می‌شود.

0