جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607846
  • 23 خرداد 1398
  • 11:11
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
افزایش آگاهی مهمترین عامل یاری‌رسان به «کودکان کار» است

مدیر اجتماعی و گردشگری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان:

افزایش آگاهی مهمترین عامل یاری‌رسان به «کودکان کار» است

روز جهانی مبارزه با کار کودکان هر ساله در 22 خرداد (12 ژوئن ) بزرگ داشته می‌شود و هدف آن جلوگیری از کار اجباری کودکان به هر شکلی است. به همین مناسبت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان روز چهارشنبه با برپایی 12 غرفه در پارک مادر، جنب سالن بسطامی با دعوت از مراکز فعالِ مرتبط با کار کودکان و همچنین دعوت از کودکانی که کار می‌کنند برای حضور در یک جشن صمیمانه، در صدد برآمده تا برای افزایش آگاهی عموم شهروندان در خصوص این مسئله تلاش کند.

 برخورد احساسی کار را سخت‌تر می‌کند
مدیر اجتماعی و گردشگری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان به احساسات بدون آگاهی مردم به عنوان یک مانع اشاره می‌کند و می‌گوید: تا وقتی که عموم مردم و شهروندان برای کمک به کودکان کار و دیگر متکدیان تنها به احساسات خود تکیه دارند و به آنها سر چهارراه‌ها یا هرجای دیگر پول می‌دهند برخورد مدبرانه و عقلانی با این آسیب اجتماعی سخت‌تر می‌شود.
محمد مهدی حمزه‌پور می‌گوید:این در حالی است که اگر بخواهیم به شکل اصولی، برای حل این آسیب‌های اجتماعی قدم برداریم باید به مراکز و سازمان‌هایی مراجعه کنیم که برای بهبود و اصلاح وضعیت آموزشی، بهداشتی و رفاهی کودکان مورد نظر می‌کوشند.
او می‌افزاید:به همین منظور بعد از ظهر روز چهارشنبه با برپایی 12 غرفه و دعوت از چند مرکز فعال در حوزه کودکان کار جنب سالن بسطامی پارک مادر سعی کرده‌ایم بستری را فراهم کنیم تا آنها فعالیت‌های خودشان را برای همشهریان خود توضیح دهند؛ این مراکز در این غرفه‌ها کارگاه‌هایی نظیر نقاشی با کودکان، گریم، قصه‌گویی و ... برگزار می‌نمایند.
   
 کمک‌های خود را از طریق مراکز مدنی فعال اهدا کنید
مدیر اجتماعی و گردشگری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان بر آگاه سازی مردم برای یاری رسانی از مسیر صحیح تاکید نموده و اظهار می‌دارد: در اصل می‌خواهیم مردم را آگاه کنیم که اگر کمک‌های مادی و غیر مادی خود را از مسیر مراکز و نهادهای مدنی فعال برای کمک به کودکان کار هزینه کنند، در دراز مدت به توانمندسازی آنها و توسعه پایدار شهر یاری رسانده‌اند و در غیر اینصورت مثلا با اهدای 2 هزار تومان یا 5 هزارتومان به یک کودک کار تنها عملی احساسی انجام داده‌اند و در حقیقت مشکلی از مشکلات آن کودک را هم برطرف نکرده‌اند.
حمزه‌پور توضیح می‌دهد که بعد از ظهر روز چهارشنبه شهرداری کرمان در بخش دیگری از همین مراسم برای ایجاد نشاط و تعامل با محیط پیرامون از جمعی از کودکانی که در اصطلاح کودک کار نامیده می‌شوند دعوت کرده تا ساعتی را به تماشای یک جشن صمیمی با برنامه‌های شاد و نمایش‌های موزیکال بنشینند.
گفتنی است ورود به این مراسم که از ساعت 5 بعد از ظهر شروع می‌شود برای عموم شهروندان کرمان آزاد است.       

0