جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • ورزش
  • شماره خبر: 9608244
  • 13 آذر 1398
  • 13:58
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اعتماد مدیران به مربیان بومی = نتیجه مطلوب

اعتماد مدیران به مربیان بومی = نتیجه مطلوب

شهلا پورامیری - امروزه آن‌چه بیش از همه اهمیت دارد، نیروی انسانی است و حتی اقتصاددانان بزرگ معتقدند آن‌چه در نهایت روند توسعه اقتصادی و اجتماعی یک جامعه را تبیین می‌کند، منابع انسانی آن کشور است نه سرمایه و تمامی سعی سازمان‌ها و ادارات بر این است که نیروی انسانی مورد نظرشان سالم و با انگیزه و خشنود در محیط کاری خود حاضر شوند. برای رسیدن به توسعه پایدار در هر جامعه‌ای علاوه بر برنامه‌ریزی، مدیریت صحیح و استفاده از فن‌آوری مناسب، استفاده از منابع کارآمد اهمیت بسیاری دارد که از مهم‌ترین راه‌ها برای به دست آوردن چنین نیروی کاری، پرداختن به فعالیت‌های بدنی و ورزش است در این راستا شهرداری کرمان نیز با توجه به این مهم، به سلامت پرسنل خود توجه ویژه‌ای داشته است. در ادامه سلسله مصاحبه‌های کرمان‌شهر با خانواده ورزشی شهرداری کرمان این‌بار به سراغ محمدمهدی نخعی، مدیر تیم فوتبال مس نوین رفتیم. که حاصل این گفت‌وگو از نظرتان می‌گذرد.

 در ابتدا خود را معرفی کنید و بفرمایید در کدام قسمت از شهرداری کرمان مشغول به کار هستید؟
محمدمهدی نخعی هستم متولد سال ۴۷ کارشناس حقوقی حوزه معاونت حمل و نقل ترافیک و مدیر تیم فوتبال مس نوین کرمان نیز هستم و مدرک مربیگری A کنفدراسیون آسیا را دارم .

 از چه سالی فعالیت‌های ورزشی خود را شروع کردید و تجربه حضور در چه تیم‌هایی را دارید؟
از سال  ۱۳۶۷ وارد عرصه فوتبال شدم. بازیکن تیم‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان منتخب کرمان بودم از سال ۶۶ تا ۶۸ در تیم هلال احمر کرمان بازی کردم.
از سال ۶۸ به عضویت تیم فوتبال شهرداری کرمان در آمدم تا سال ۷۵ که به باشگاه مس رفتم، عضو  تیم شهرداری کرمان بودم. به مدت  ۱۳ سال است که عضو باشگاه مس هستم در تمام رده‌های سنی باشگاه مس مربیگری کرده‌ام و در حال حاضر مدیر تیم فوتبال مس نوین در لیگ دسته دو کشور هستم .
من خوشحالم که در طی دوران ورزشی‌ام با مربیان بزرگی از جمله مرحوم ناصر حجازی، ناصر ابراهیمی، ایرج قلیچ‌خانی، غلامحسین مظلومی، مرحوم جهانگیر جهانشاهی، مرحوم منصور نظریه، ابراهیم محمدی، مرحوم مهدی محمدی، محمد جلال کمالی و علی ایرانمنش کار کرده‌ و از وجودشان استفاده کرده‌ام. سعی می‌کنم به‌عنوان شاگرد کوچک آنان تجربیاتی که از این بزرگان کسب کرده‌ام را در اختیار جوانان قرار دهم. 

 از تلخ و شیرین‌های ورزش فوتبال بگویید.
شیرین‌ترین خاطره ورزشی من چهار سال پیش اتفاق افتاد که تیم فوتبال مس نوین بعد از ۱۲ سال از لیگ دسته ۳ به لیگ دسته دو کشور صعود کرد و در آن زمان من مربی تیم بودم و تلخ‌ترین خاطره‌ای که همه مربیان و فوتبالیست‌های باشگاه مس هنوز اسیر آن هستند، سقوط تیم مس از لیگ برتر به لیگ دسته یک بود که امیدوارم  مس دراین  فصل  به لیگ برتر صعود کند.

 چند فرزند دارید و آیا آن‌ها نیز به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند؟
 دو دختر دارم دختر بزرگم مهندس عمران است و دختر دیگرم کلاس یازدهم است که متاسفانه هیچ کدام به صورت حرفه‌ای ورزش نمی‌کنند، اما برای سلامتی به باشگاه‌های ورزشی می‌روند همسرم هم بسکتبالیست بود و اینک معاون یکی از دبیرستان‌های سطح شهر هستند.

 از مدت زمانی که در تیم فوتبال شهرداری بوده‌اید، بگویید.
 من همیشه در همه جا گفته‌ام باشگاه مجموعه شهرداری در زمان خودش یکی از بهترین باشگاه‌های شهر و حتی کشور بوده است و بزرگانی در این باشگاه فعالیت داشتند که می‌توان از کسانی مانند اسدالله زنگی‌آبادی، حسام شهیدی، احمد نخعی، عارف سعیدیان، ولی میرزایی و روح الله خالقی و... نام برد. شاید نتوانم اسم همه دوستان را ببرم ولی همه کسانی که در باشگاه شهرداری بازی می‌کردند جزو بزرگان فوتبال هستند. تیم فوتبال شهرداری وقتی بازی داشت از ساعت‌ها قبل ورزشگاه پر از تماشاگر بود و تنها تیمی که در شرق کشور از اسم و آوازه داشت شهرداری کرمان بود. من هر چه دارم از باشگاه شهرداری و مس است. اگر یک بار دیگر به دنیا بیایم قطعاً باشگاه شهرداری را انتخاب می‌کنم. باشگاه شهرداری یک برند بود،  هرکسی آرزو داشت در این باشگاه  بازی کند و من هم خوشبخت بودم که توانستم به این آرزویم برسم خوشحالم بیشتر مربیانی که در سطح شهر فعالیت می‌کنند از کسانی هستند که در باشگاه شهرداری کرمان فعالیت داشتند. همچنین خوشحالم که در باشگاه مس فعالیت می‌کنم مس نام بزرگی دارد از ساختار قوی، بخش‌های سخت‌افزاری بسیار قوی، هم‌چنین مدیرعامل ورزشی خوب برخوردار است. مدیرعاملان قبل از این نیز همه آدم‌های بزرگی بودند. تنها نقطه‌ای که در پازل باشگاه مس گم است، رفتنش به لیگ برتر است که امیدواریم با هدایت مدیرعامل باشگاه مس این اتفاق بیفتد و تیم به لیگ برتر برگردد.
  
 بزرگ‌ترین آرزویتان چیست؟
بزرگ‌ترین آرزویم این است که به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال مس در لیگ برتر باشم و این آرزوی هر سرمربی است.  امید است روزی حاصل این همه سال زحمتم را ببینم و بتوانم از تجربیاتم نهایت استفاده را ببرم.
 
 چرا عده‌ای می‌گویند در کرمان به مربیان بومی اعتماد نمی‌شود؟
امیدوارم در کرمان به مربیان بومی اعتماد کنند. فقط به این نباشد که در فوتبال پایه از آن‌ها استفاده شود. کرمان تنها استانی است که بازیکن به بیرون از استان صادر کرده است اما متاسفانه هنوز مربی ترانسفر نکرده است. امید است با توجه به پتانسیل مربیان کرمان این اتفاق بیفتد و من مطمئن هستم که اگر مربیان و مدیران ارشد فوتبال کرمان به مربیان بومی اعتماد کنند مطمئن باشند جواب مثبت خواهند گرفت و نتیجه خوبی حاصل خواهد شد.
 
 سخن آخر؟
در این‌جا دارد از همه کسانی که برایم زحمت کشیدند تشکر کنم تا کنون نتوانسته‌ام به‌عنوان کنم واقعا شرمنده همسرم و خانواده‌ام هستم. زندگی کردن با ورزشی‌ها سخت است دائم در سفر هستیم و زحمت بزرگ کردن و پرورش بچه‌ها با همسرم بوده  است که جا دارد از ایشان تشکر کنم. هم‌چنین در این‌جا از مدیران باشگاه مس از این‌که در این فصل نیز به بنده اعتماد کرده‌اند و مسئولیتی به‌عهده من گذاشته‌اند، تشکر می‌کنم. در نهایت از مهندس قنبری و مهندس نظری که نگاه ورزشی دارند این فرصت را به من داده‌اند که در فضای ورزشی فعال باشم قدردانی می‌کنم.

14.5765