جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605941
  • 4 دی 1396
  • 18:53
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اسکان 1710 خانوار در کوهبنان پس از زلزله

اسکان 1710 خانوار در کوهبنان پس از زلزله

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: کرمان گسل‌های فعال بسیاری دارد؛ بنابراین، به کرمان باید نسبت به سایر استان‌ها بیش‌تر توجه کنیم.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمود محمدی‌نسب در دیدار با استاندار کرمان با اشاره به این‌که به شکل عجیبی در مناطق مختلف کشور دچار زلزله شده‌ایم، گفت: به همین دلیل با تأخیر در استان کرمان حضور پیدا کردم.

وی با تاکید بر این‌که همه‌ی تلاش جمعیت هلال احمر بر این است که زلزله‌زدگان در مضیقه نباشند، گفت: این درحالی است که هلال احمر موقعیت‌های اضطراری را پوشش می‌دهد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان این‌که روستاها و شهرهای استان کرمان زیاد هستند و بافت خشت‌وگلی آن‌ها بسیار شکننده است، گفت: شبکه‌های استانی باید به کمک ما بیایند؛ ضمن این‌که مردم هم باید آمادگی لازم را داشته باشند.

وی هم‌چنین بیان کرد: 80 درصد از روستای جور در کوهبنان بر اثر زلزله تخریب شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز در این دیدار ضمن ارائه‌ی گزارشی از اقدامات این جمعیت در مناطق زلزله‌زده‌ی استان، از اسکان 1710 خانوار در کوهبنان خبر داد و بیان کرد: تیم‌های هلال‌احمر در ساعت‌های اولیه بعد از زلزله‌ی هجدک و کوهبنان در منطقه حاضر شدند و بیش از 2070 دستگاه چادر در مناطق زلزله‌زده‌ی کوهبنان و 450 دستگاه چادر در مناطق زلزله‌زده‌ی راور توزیع شده است.

رضا فلاح از آغاز طرح خادم به‌صورت چهره‌به‌چهره در شهرستان‌های راور و کوهبنان در جهت آموزش خانواده‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از زلزله‌ی هجدکِ راور تاکنون، 1430 پس‌لرزه رخ داده که بیش‌تر آن مربوط به هجدک بوده است.

وی با اشاره به پهناوری و حادثه‌خیز بودن استان کرمان، خواستار اعتبارات ویژه و تجهیزات استانی شد و گفت: 14 هزار پتو، 14 هزار چادر امدادی، 12 هزار تخته موکت و انواع مواد غذایی در انبارهای هلال‌احمر استان کرمان موجود است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان افزود: پس از زلزله‌ی کرمانشاه، 150 چادر هلال‌احمر جهت جمع‌آوری کمک‌ها در استان کرمان برپا و هفت میلیارد و 500 میلیون تومان کمک‌های مردم استان کرمان به کرمانشاه اهدا شد.

وی افزود: تاکنون، 40 تریلر کمک‌های مردمی به کرمانشاه اعزام شده است.

0