جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9608048
  • 13 شهریور 1398
  • 13:09
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
از پاریز تا پاریس را ببینید

پیشنهادهایی برای آخر هفته

از پاریز تا پاریس را ببینید

  علیرضا فدایی کرمانی - این شماره در ستون شهر فرنگ پیشنهاداتی برای تماشای فیلم در آخر هفته می‌دهم که امیدوارم مورد توجه مخاطبان و خوانندگان عزیز قرار گیرد.

به علاقه‌مندان تماشای فیلم در سینما  این هفته تماشای فیلم «سرکوب» را پیشنهاد می‌کنم. این فیلم را رضا گوران کارگردانی نموده و سارا بهرامی، باران کوثری، پردیس احمدیه، الهام کردا و جمشید هاشم پور در آن ایفای نقش می‌کنند. داستان فیلم به مفقود شدن پدر خانواده، و بازگشت سه دخترش به خانه پس از مدت‌ها می‌پردازد دخترانی که به دلیل رفتار پدرشان خانه را ترک کرده‌اند و حضور مجدد آنها باعث بروز اتفاقاتی می‌شود. سرکوب نسبتا فیلم متفاوتی از جهت داستان است که ارزش دیدن دارد این فیلم در سینما شهر تماشا کرمان در حال اکران است. 
 اما پیشنهاد این هفته به دوستداران تماشای فیلم در خانه دیدن فیلم «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی است فیلمی نسبتا جنجالی که در جشنواره فیلم فجر سه جایزه را ازآن خود کرد و به مشکلات بانوان ورزشکار و سفر آنها به خارخ کشور می‌پردازد. در این فیلم باران کوثری، امیرجدیدی، لیلی رشیدی و... بازی می‌کنند. عرق سرد در هفته جاری وارد شبکه نمایش خانگی شد و همچنین از طریق سایت‌های  آپارات، فیلیمو و نماآوا در دسترس علاقمندان است. 
 اما برای علاقمندان تماشای سریال این هفته تماشای سریال «مانکن» پیشنهاد می‌شود. سریالی که در شبکه خانگی و سایت آپارات و فیلیمو در دسترس علاقمندان است و در آن محمد رضا فروتن، مریلا زارعی، نازنین بیاتی و فرزاد فرزین ایفای نقش می‌کنند این سریال به تازگی در حال پخش است و تمی عاشقانه دارد.
 اما به علاقمندان تماشای فیلم‌های خارجی فیلم متفاوت «تصنیف باستراسکروگز» ساخته برادران کوئن توصیه می‌شود. فیلمی با زمان 132 دقیقه که به صورت اپیزودی ساخته شده است این فیلم با دوبله‌ای نسبتا خوب در سایت آپارات و فیلیمو در دسترس است.
 اما توصیه این هفته من به علاقمندان فیلم مستند تماشای مستند «از پاریز تا پاریس» به کارگردانی جواد هاشمی است که در آن به شخصیت و زندگی استاد دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی می‌پردازد. مطمئنا تماشای این مستند برای علاقمندان تماشای مستند‌های پرتره و شخصیت لذت بخش خواهد بود.

0