دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611437
  • 27 فروردین 1403
  • 13:09
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در بارش نزولات آسمانی در روزهای آتی

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان خبر داد:

آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در بارش نزولات آسمانی در روزهای آتی

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، از آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در بارش نزولات آسمانی و شرایط ناپایدار جوی و رفع آب‌گرفتگی معابر در روزهای آتی در صورت بارش شدید خبر داد.

به گزارش کرنا، محمود ایرانمنش، در نشستی که درخصوص بارندگی‌های پیش‌بینی شده آتی با حضور معاونان خدمات‌شهری مناطق پنج‌گانه و مدیران عامل سازمان‌های حوزه خدمات‌شهری شهردرای کرمان، برگزار شد، گفت: با برنامه‌ریزی ویژه‌ درخصوص مقابله با این بحران، تمام نیروهای خدمات‌شهری در مناطق مختلف شهر کرمان، در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین ماشین‌آلات و ادوات موردنیاز برای مقابله با بروز هرگونه مشکل در هنگام بارش‌های احتمالی، پیش‌بینی شده است.

ایرانمنش، با بیان اینکه معاونت خدمات‌شهری شهرداری کرمان طبق برنامه‌های از پیش‌ تعیین‌شده، اقداماتی را در دستور کار قرار داده است، گفت: تمام محدوده‌های احتمالی وقوع سیلاب، پاک‌سازی و ساماندهی شده‌‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به‌منظور پیشگیری از مسدودشدن مسیر روان‌آب‌ها در راستای تاب‌آوری، اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان ادامه داد: نیروهای خدمات‌شهری تا پایان احتمال بروز شرایط جوی ناپایدار در کرمان، در آماده‌باش کامل هستند و بر حسب وظیفه و در حد توان، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: همچنین در کنار این اقدامات، هماهنگی بین بخشی با تمام ارگان‌های خارج از شهرداری و همراهی و همکاری مطلوب با تمام واحدهای ستادی و اجرایی مشترک در مواجه با بارش‌های پیش رو و مجهزشدن مناطق به تجهیزات، صورت گرفته است.

ایرانمنش اظهار داشت: توصیه ما به شهروندان، پرهیز از رهاسازی زباله‌ها در معابر و کانال‌ها، برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها و ایجاد مشکل در دفع آب‌های سطحی و نیز تسهیل فرآیند‌های اجرایی مقابله با آبگرفتگی در زمان بارندگی است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مشکل در زمان بارندگی‌های آتی با مرکز ارتباط مردمی شهرداری به شماره ۱۳۷ تماس حاصل کنند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، معاونان و مدیران عامل سازمان‌های حوزه خدمات شهری شهرداری کرمان، به تبادل نظر پرداختند و جهت هماهنگی و برنامه‌ریزی در خصوص ناپایداری جوی روزهای آینده، مصوباتی تعیین کردند.

15.6503