جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605464
  • 23 مهر 1396
  • 11:55
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
400نفر از کودکان جامانده از تحصیل در استان کرمان شناسایی شدند

400نفر از کودکان جامانده از تحصیل در استان کرمان شناسایی شدند

صادق‌زاده با اشاره به شناسایی 400نفر از کودکان جامانده از تحصیل در استان کرمان افزود: با همکاری استانداری و آموزش و پرورش توانستیم این تعداد از کودکان را به دلیل نداشتن خانواده‌ی مناسب و نبود مشوق  به مدرسه و تحصیل وصل کنیم .

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین،به مناسبت روز جهانی کودک اجرای طرح  مهرانه با حضور رئیس و معاونان بهزیستی استان، مدیر کل امور بانوان استانداری، بچه‌های کار و خیابان و کودکان بازمانده از تحصیل با همکاری خیریه‌ی بچه‌های آفتاب  در محل سالن نشاط بهزیستی استان کرمان برگزار شد .

مدیر کل بهزیستی کرمان در این جلسه، با اظهار خرسندی از اجرای طرح شناسایی کودکان جا مانده از تحصیل در کشور گفت: شناسایی کودکانی که به دلیل فقر معیشتی، اقتصادی و نبود شرایط مناسب در خانواده از تحصیل جا مانده‌اند، یکی از کارهای مثبت بهزیستی است.

عباس صادق زاده با تاکید بر بازپیوند بچه‌ها با خانواده و مدرسه بیان کرد: تحصیل کودکان جامانده از مدرسه نیازمند سواد و آگاهی خانواده‌های آنان و همچنین پیوند کودکان با خانواده در راستای کمک و تشویق کودکان خود برای ادامه تحصیل می‌باشد.

وی با اشاره به شناسایی 400نفر از کودکان جامانده از تحصیل در استان کرمان افزود: با همکاری استانداری و آموزش و پرورش توانستیم این تعداد از کودکان را به دلیل نداشتن خانواده‌ی مناسب و نبود مشوق  به مدرسه و تحصیل وصل کنیم .

فاطمه حسینی مدیر کل بانوان استانداری هم با بیان این‌که بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به دلیل جهل و نبود آگاهی خانواده‌ها و افراد جامعه می‌باشد خاطر نشان کرد: با ید از طریق کارگاه‌های آموزشی توسط سازمان‌های اجتماع محور آموزش‌های مهارت زندگی را در بین افراد نهادینه کنیم .

ایشان کوددکان را سرمایه‌های انسانی و اجتماعی دانست و گفت: با سرمایه گذاری بر روی تحصیل  کودکان و آموزش مهارت‌های زندگی، کنترل خشم وچگونگی ارتباط با دیگران می‌توانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه مفید و کارآمد باشیم  .

0