یک شنبه 30 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611506
  • 18 اردیبهشت 1403
  • 12:45
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضرورت چاره‌اندیشی درخصوص ترافیک شهر کرمان

شهردار کرمان در نشست با هیأت‌مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری:

ضرورت چاره‌اندیشی درخصوص ترافیک شهر کرمان

نشست هم‌اندیشی شهردار کرمان با اعضای هیأت‌مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان برگزار شد.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، در این نشست که با حضور اعضای هیأت‌مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان و مدیر پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در کرمان برگزار شد، گفت: شهرداری کرمان از لحاظ عمرانی از بسیاری شهرهای هم‌رده خود پایین‌تر است؛ بنابراین، تصمیم داریم تحولی در شهر ایجاد شود.

وی ادامه داد: شهرداری کرمان از لحاظ بودجه و اعتبار قابل مقایسه با سایر مراکز استان‌ها نیست؛ چون در گذشته پایه بودجه بسیار کم در نظر گرفته شده بوده، اما الان، دیگر با آن مبالغ کاری نمی‌شود کرد.

شهردار کرمان اظهار داشت: در حال حاضر، با توجه به وضعیت اقتصادی، تورم و هزینه‌برشدن کارهای عمرانی، وقتی با شهرداری‌های مراکز برخی استان‌های کشور مقایسه می‌کنیم، چندین برابر شهرداری کرمان بودجه دارند؛ بنابراین، نمی‌شود کارهای فوق‌العاده انجام داد.

تویسرکانی افزود: با این بودجه فقط امور روزمره شهرداری مثل تنظیف، جدول‌گذاری و کارهای معمول را می‌توان انجام داد؛ در حالی که کرمان، به پل‌سازی، آسفالت و کارهای عمرانی بزرگ نیاز‌ دارد؛ به طور مثال، اگر درخصوص ترافیک چاره‌اندیشی نشود، کرمان چند سال آینده با گره‌های ترافیکی زیادی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: با این حال، اگرچه بودجه چندانی نداریم، اما ظرفیت‌های خوبی داریم.

شهردار کرمان، با بیان اینکه برخی پیمانکاران در ازای کاری که می‌کنند و قراردادهایی که با شهرداری بسته‌اند، از ما زمین می‌گیرند، گفت: اینجا، نقطه مشترک ما با کانون است؛ چراکه زمین را باید یک فرد عادل و متخصص قیمت‌گذاری کند.

شهردار کرمان افزود: کار در این بخش، گاهی حاشیه‌ساز می‌شود؛ به همین دلیل ورود کردیم تا هم‌اندیشی کنیم و کار اصلاح شود.

تویسرکانی ادامه داد: با قرارگاه خاتم که یکی از پیمانکاران شهرداری است، در زمینه تهاتر با زمین کارهای زیادی داریم و به این نقطه رسیدیم که از کانون کمک بگیریم.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه کانون کارشناسان رسمی دادگستری، 1000 کارشناس رسمی در ۴۸ رشته کارشناسی دارد، گفت: استان کرمان، جزو رتبه‌های اول کارشناسی در کشور است و حدود ۹۵ درصد کارشناسان این کانون، بومی و به مسایل استان آشنا هستند.

پورسیدی، با اشاره به اینکه آماده همکاری با شهرداری کرمان هستیم، گفت: تجربه نشان می‌دهد اگر کارها از طریق کانون مسیر خود را طی کند و ممیزی شود، نظم پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر این مسیر درست طی شود، استقلال کارشناسان حفظ شود و دخالت نباشد، بهترین نتیجه حاصل می‌شود.

در ادامه، نشست تخصصی دیگری برای بررسی موارد با حضور شهردار، رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان و مدیر پروژه‌های قرارگاه خاتم در کرمان برگزار شد.

گفتنی است؛ در این نشست برخی از اعضای هیأت‌مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان، از زحمات شهردار کرمان قدردانی کردند.

16.3991