دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611507
  • 18 اردیبهشت 1403
  • 13:16
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ضرورت ساختِ پارکینگ برای رفع مشکل تردد خودروهای سنگین به داخل شهر‌

در نشست مشترک شهرداری و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان تأکید شد:

ضرورت ساختِ پارکینگ برای رفع مشکل تردد خودروهای سنگین به داخل شهر‌

در نشست مشترک شهرداری و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، بر لزوم همکاری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، برای ساختِ پارکینگ، به‌منظور جلوگیری از تردد و توقف خودروهای سنگین به معابر داخل شهر، ‌تأکید شد.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، شهردار کرمان، در نشست صبح امروز 18 اردیبهشت‌ماه، با مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، که با حضور معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار و مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، برگزار شد، بر تغییر رویه‌های سنتی در فرایندهای اداری تأکید کرد و با بیان اینکه در حوزه کارشناسی و طی‌کردن فرایندهای اداری، نباید معطل بمانیم، گفت: تعامل بین‌دستگاهی در سرعت فرایندها تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه بر سرعت کار بیشتر تأکید داریم، گفت: بنابراین، در فرایندهای اداری، نباید کارها را معطل بگذاریم.

شهردار کرمان، به پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان اشاره کرد و معطل‌ماندن اجرای بخشی از پروژه را به فرایندهای اداری ربط داد.

تویسرکانی افزود: انتقال خطوط آب به رفسنجان، مدت‌ها منتظر اجازه راهداری بود که به نظر می‌رسد ضوابط دست‌وپاگیر مانع پیشرفت کار شده بود.

وی، شفافیت و تعامل حداکثری را عامل مهمی در پیشبرد کارها دانست و گفت: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مانند شهرداری رسالت سنگینی برعهده دارد؛ چراکه خانوادهها برای سفر، باید به ایمنی جادهها اطمینان کنند.

شهردار کرمان، با اشاره به اینکه در استان کرمان، دستگاه‌های اداری به فکر درآمد خود هستند؛ بنابراین، جزیره‌ای عمل می‌کنند و انجام یک کار جزیی ممکن است ماه‌ها طول بکشد، تأکید کرد: باید دقت کنیم مسایل جزیی، دست‌وپاگیر کارها نباشد.

تویسرکانی، درخصوص پایانه مسافربری و مشکلات آن نیز گفت: پایانه مسافربری، باید مکانی آبرومند و وضعیت مناسبی داشته باشد، اما برای رفع مشکلات آن  پیشنهاد می‌شود شرکت‌های مسافربری برای اداره آن مشارکت داشته باشند.

در ادامۀ این نشست، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، با اشاره به اینکه تعامل بین راهداری و شهرداری از قبل بوده و امیدواریم این تعامل تقویت شود، بهره‌برداری از تجربیات دوطرفه برای پیشبرد کارها را کارساز دانست.

علی عبداللهی، افزود: در حال حاضر، در وضعیت جاده‌ای، شرایط خوبی نداریم؛ چراکه خودورهای سنگین با بارهای سنگین و گاهی بدون بارنامه در جاده‌ها تردد دارند.

وی با بیان اینکه عبور و مرور کامیون‌های سنگین حاوی مواد معدنی، جاده‌ها را تخریب میکند، تصریح کرد: عبور خودورهای سنگین معادن از محورهای استان، به جاده‌ها آسیب میزند و این در حالی ‌است که از این معادن چیزی عاید کرمان نمیشود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت مسیر کرمان به سیرجان و کرمان به رفسنجان، یادآور شد: اضافه‌تناژ، روی جاده‌ها وجود دارد و به همین دلیل آسفالت تخریب می‌شود و ترک می‌خورد.

عبداللهی، تخریب آسفالت و ایجاد چاله و ترک در هنگام بارندگی را خطرساز و بهسازی مجدد جاده‌ها را مستلزم هزینه زیادی دانست و ادامه داد: اعتبارات استانی کافی نیست و به اعتبارات ملی برای روکش آسفالت جاده‌ها، تکیه داریم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، در ادامه، به فرسوده‌بودن ناوگان مسافربری شرکت‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه شرکت‌های حمل‌ونقل در حال ورشکستگی هستند، افزود: در پایانه مسافربری شهر کرمان، ۱۳ شرکت وجود دارد که به‌دلیل مشکلات مالی، توان پرداخت اجاره‌بها را ندارند؛ بنابراین، از شهرداری می‌خواهیم برای این موضوع چاره‌ای بیندیشد.

در ادامه، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، لزوم جلوگیری از عبور کامیون‌ها و خودروهای سنگین به داخل شهر را مطرح کرد و گفت: در این خصوص مکان‌هایی برای توقف خودروهای سنگین مشخص کردیم و برای تأیید به اداره‌کل راهداری فرستادیم که امیدواریم با همکاری این اداره‌کل، مشکل عبور و مرور خودروهای سنگین به داخل شهر حل‌وفصل شود و با مشارکت سرمایهگذار، پارکینگ‌هایی برای این منظور ساخته شود.

وحید خلیفه، در ادامه، به موضوعاتی چون اجرای سایت مشاغل مزاحم در خارج از شهر اشاره کرد و تحقق این پروژه را مستلزم همکاری اداره‌کل راهداری و طی‌شدن فرایندهای اداری و رسمی دانست.

وی اصلاح ورودی شهر را ازجمله اولویت‌ها و اقدامات مدنظر شهرداری ذکر و بیان کرد: این موضوع از موارد مدنظر در تفاهم‌نامه مشترک بین شهرداری و راهداری است؛ چراکه بخشی از اصلاح ورودی شهر، باید توسط اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جادهای انجام شود و شهرداری تا جایی که در محدوده و حریم قانونی قرار دارد، کار می‌کند.

خلیفه، با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته، کارهای مشترکی با اداره‌کل راهداری انجام شده، ادامه داد: امیدواریم همکاریها ادامه یابد.

15.6139