شنبه 6 مرداد 1403
  • اقتصاد
  • شماره خبر: 9608229
  • 6 آذر 1398
  • 12:53
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
نمایش توانمندی‌های کرمان در تبریز

از 25 تا 29 آذرماه جاری؛

نمایش توانمندی‌های کرمان در تبریز

کرمان‌شهر- دیار کریمان سرزمین شگفتی‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار است. سرزمینی که از چندین هزار سال پیش از میلاد مسیح تاکنون در اقتصاد ایران و جهان حرفی برای گفتن داشته و مردمان آن همواره نام خود را در زمره برترین‌ها قرار داده‌اند.

اما همواره در طول سال‌های متمادی از اینکه کرمان و ظرفیت‌های آن به خوبی معرفی نشده، انتقادهایی مطرح گردیده؛ اگرچه برنامه ریزی‌هایی نیز صورت گرفته که بخشی از آنها اجرا شده است، با اینهمه هنوز در این زمینه کار بسیار می‌توان انجام داد.
امروزه با افزایش رقابت در بازارهای مختلف و نیاز واحدهای تولیدی به دیده شدن و تبلیغات، شرکت درنمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای مهمی است که می‌تواند به معرفی بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یک بخش و استان بپردازد اما اینکه این نمایشگاه چگونه؟ در چه زمان؟ در چه مکان؟ و با چه ویژگی‌هایی برگزار شود بسیار حائز اهمیت است تا بتواند آن هدف و دستاورد لازم را در پی داشته باشد.
ناگفته نماند که اهداف تبیین شده نمایشگاه، پیش از فرآیندهای نمایشگاهی به عنوان عامل پیش بینی کننده و کنترل‌زا برای کاهش خطا در اقدامات اجرایی بر تمامی فرآیندهای نمایشگاهی تاثیر مستقیم و معنا داری دارد.
اما با هدف معرفی بیشتر توانمندی‌های استان کرمان، نمایشگاهی در تبریز برگزار خواهد شد که در ابتدا قرار بود 4 تا 8 آذرماه جاری برگزار شود اما زمان برگزاری آن به پایان آذر موکول شد. در این گزارش سعی شده به چگونگی حضور نمایندگان استان کرمان در این نمایشگاه و ابعاد مختلف آن با هدف تاثیرگذاری بیشتر بر زندگی مردم بپردازیم.


 نمایشگاه تبریز فرصتی مناسب برای یافتن بازارهای جدید 
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق می‌گوید: نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان از 25تا 29 آذرماه سال جاری به مدت پنج روز در تبریز برگزار می‌شود.
امیرحسین سعید، می‌افزاید: جمعی از فعالان حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی به ویژه محصولات باغی، بازرگانی و خدمات، گردشگری و صنایع دستی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری و همچنین پارک‌های علم و فناوری در این نمایشگاه حضور خواهند یافت و توانمندی‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.
وی ادامه می‌دهد: در تبریز بیش از دو هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در سالن استاد شهریار برای ایجاد غرفه در اختیار استان کرمان قرار داده شده است.
سعید، تصریح می‌کند: همزمانی برگزاری نمایشگاه کرمان در تبریز با برگزاری نمایشگاه فرش دستباف، لیزینگ کالا و خدمات و جشنواره شب یلدای تبریز می‌تواند به استقبال بیشتر از این نمایشگاه کمک و فرصت مناسب و بهتری را برای معرفی استان کرمان در بخش‌های مختلف فراهم کند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق بیان می‌کند: هدف ما از شرکت در این نمایشگاه معرفی توانمندی‌ها و جاذبه‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان و ارتباط با بخش‌های اقتصادی و مهم استان آذربایجان شرقی است، ضمن اینکه معتقد هستیم در بخش‌هایی مانند گردشگری و محصولات کشاورزی می‌توان قوی‌تر ظاهر شویم.
وی تبریز را بازار هدف مناسبی برای تولید محصولات گلخانه‌ای جنوب استان کرمان به ویژه در فصل پاییز و زمستان عنوان می‌کند و می‌گوید: می‌توان در زمینه معرفی تولیدات صنایع دستی و برگزاری تورهای گردشگری از سوی استان کرمان در استان آذربایجان شرقی به صورت فعال شرکت داشت.
سعید، اظهار می‌نماید: تبریز به دلیل داشتن مرزهای مشترک با کشورهای همسایه و همچنین استقرار کنسولگری‌های چند کشور در آن می‌تواند مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان باشد و از سوی دیگر نیز رایزنان اقتصادی و نمایندگان کنسولگری‌های فعال در شهر تبریز  برای افتتاح این نمایشگاه دعوت شده‌اند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق نیز از هماهنگی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برای برگزاری نشست‌های هم اندیشی با تجار و بازرگانان کرمانی خبر می‌دهد.
وی در پاسخ به اینکه آیا برگزاری نمایشگاه در فصل سرد با وجود سرمای شدید در تبریز تاثیرگذار خواهد بود؟ می‌گوید: زمان برگزاری نمایشگاه از قبل تعیین شده بود، در همان تاریخ برگزاری نمایشگاه فرش تبریز که یک رویداد ملی است، برگزار خواهد شد و مشکلی برای برگزاری نمایشگاه نخواهیم داشت.
سعید اظهار می‌کند: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه دستیابی به بازارهای تخصصی، کشف بازارهای جدید و همچنین ارتباط با فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی است که آنها نیز از حضور فعالان استان کرمان در شهر تبریز استقبال گرمی کرده‌اند.

 10 غرفه برای معرفی محصولات کشاورزی کرمان در تبریز   
همانگونه که اشاره شد یکی از حوزه‌های مورد تاکید برای حضور در نمایشگاه توانمندی‌های کرمان در تبریز، محصولات کشاورزی است که در همین رابطه دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان می‌گوید: 10 غرفه در این نمایشگاه به بخش کشاورزی کرمان تعلق گرفته که چند واحد فعال در حوزه پسته، خرما، گیاهان دارویی و سایر محصولات، توانمندی‌ها را به نمایش می‌گذارند.
مقداد تکلوزاده می‌افزاید: با توجه به اینکه این نمایشگاه در روزهای پایانی پاییز و هوای بسیار سرد تبریز برگزار می‌شود، امیداریم همزمانی برپایی آن با نمایشگاه فرش و جشنواره شب یلدا بتواند بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند.

 150 مترمربع برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی کرمان در تبریز 
همچنین سید امجد نظامی، دبیر کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان نیز به اختصاص 150 مترمربع فضا برای نمایش توانمندی‌های کرمان در این حوزه اشاره و بیان می‌نماید: برخی فعالان کرمان در حوزه‌های آژانس‌های خدمات مسافرتی و هوایی، کمپ‌ها و هتل کویری، سنگ‌های قیمتی فیروزه، فرش، پته، گلیم، پسته و قاووت در نمایشگاه توانمندی‌های کرمان در تبریز حضور خواهند یافت.

0