شنبه 6 مرداد 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611602
  • 13 خرداد 1403
  • 19:42
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
معافیت شهروندان از پرداخت هزینه کارشناسی در اغلب پرونده‌های املاک

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد؛

معافیت شهروندان از پرداخت هزینه کارشناسی در اغلب پرونده‌های املاک

یکصدوپنجاه‌وچهارمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، عصر روز گذشته ۱۳ خردادماه ۱۴۰۳، با حضور رییس شورا، شهردار کرمان و هشت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، برگزار شد.

به گزارش کرنا، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست، ۱۴خردادماه سال ۱۳۶۸ را غم‌بارترین روز برای مردم ایران دانست و گفت: مردم در این روز خبر جانسوز رحلت حضرت امام خمینی(ره) را شنیدند.

علیرضا نادری افزود: امروز در دنیا هر خبری از آزادگی و آزادی است، ناشی از حرکت آن امام خمینی، آن ابراهیم بت‌شکن است.

وی ادامه داد: امروز هم رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جانشین خلف آن ابراهیم بت‌شکن است و عصای موسی در دستان ایشان است.

در ادامه، سیدمحمد موسوی، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، به ارایۀ نامه‌های رسیده به شورا پرداخت و به نامه شهرداری مربوط به تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: این موضوع توسط کمیته حسابرسی در حال پیگیری است و باید حساب‌های سال ۱۴۰۱ شهرداری کرمان به حسابرس تحویل داده شود.

وی افزود: این موضوع در کمیسیون بودجه بررسی شده و به اتفاق آرا موضوع تفریغ بودجه شهرداری مورد تصویب قرار گرفته است.

در ادامه، این موضوع در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرمان با ۹ رأی موافق به تصویب رسید.

موسوی، به نامه درخواست هیأت امنای مسجد حضرت «ابراهیم خلیل‌الله(ع)» برای کمک جهت انجام اقدامات عمرانی اطراف مسجد و محوطه‌سازی آن اشاره کرد و گفت: این موضوع در کمیسیون فرهنگی شورای شهر با پنج رأی تصویب شده است.

در ادامه، با ۹ رأی موافق مصوب شد با نظر مساعد همکاری لازم شهرداری در این خصوص صورت بگیرد.

دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، نامه درخواست شهرداری درخصوص اهدای جوایز به قاریان بین‌المللی قرآن در مسابقه قرآن را ارایه کرد و‌ گفت: در خواست شده به دو نفر از قاریان بین‌المللی قرآن در این مسابقه، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به‌عنوان هدیه داده شود که در کمیسیون فرهنگی با پنج رأی موافق تصویب شده است.

در ادامه، این مصوبه با شش رأی موافق و سه رأی ممتنع به تصویب رسید.

موسوی، به نامه دیگر شهرداری کرمان درخصوص اصلاح آیین‌نامه استفاده بهینه از ظرفیت‌های تابلوهای تبلیغاتی شهرداری اشاره کرد و گفت: طی این نامه درخواست شده بند ۱۱ این آیین‌نامه به‌صورت زیر اصلاح شود:

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، مجاز است برای انجام برنامه‌های خود، از ظرفیت مجموعه‌هایی که در حوزه فعالیت سازمان اعم از فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری فعالیت دارند، استفاده کرده و در ازای هزینه‌های این مجموعه‌ها، حداکثر تا ۲۰ درصد از ظرفیت تابلوی تبلیغاتی را (با نرخ مصوب پیوست) به‌صورت تهاتر در اختیار ایشان قرار دهد و همچنین گزارش شش‌ماهه آن نیز، هر نیم سال به شورا ارائه شود.

در ادامه، این موضوع با شش رأی موافق به تصویب رسید.

نامه دیگر شهرداری کرمان، درخصوص قیمت‌گذاری، کارشناسی و بررسی املاک بود که رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان، در این خصوص گفت: آنچه مورد تصویب قرار گرفت، این بود که وضعیت موجود در شهرداری در حال حاضر شامل هفت بند است؛ ازجمله میزان تعریض املاک، به مرکز یا کانون ارجاع می‌شود، تحویل گزارش به شهرداری و هزینه با شهروند است؛ درخصوص قدرالسهم زیر ۵۰۰ متر به مرکز یا کانون ارجاع می‌شود و تحویل گزارش به شهرداری صورت می‌گیرد و هزینه با شهروند است؛ درخصوص لچکی، کارشناس، مورد تأیید و وثوق شهرداری است و هزینه بعد از تأیید شورا با شهروند است؛ درخصوص قطعات سهم شهرداری، کارشناس مورد وثوق شهرداری و هزینه با شهروند است؛ درخصوص پارکینگ‌ها، ارجاع به کارشناس و هزینه با شهرونداست؛ در رابطه با تملک شش دانگ مسیری، هزینۀ ملک مسیری با مالک و هزینۀ املاک معوض توسط شهرداری پرداخت شود و املاک تفکیکی بالای ۵۰۰ متر، به مرکز کانون ارجاع می‌شود که تحویل گزارش به شهرداری و هزینه با مالک است.

محمد امینی‌زاده افزود: اما در کمیسیون مقرر شد در مورد بندهای یک تا پنج، تا پایان سال ۱۴۰۳، بدون دریافت هزینه کارشناسی از شهروند، مبنای قیمت‌گذاری، دفترچه هیأت کارشناسی شش‌نفره باشد.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری طی شش ماه این دفترچه را به‌روزرسانی کند و تمهیداتی بیندیشند که به‌صورت مستمر دفترچه به‌روز شود و در صورتی که مدت دفترچه تمام شد، کارشناسی موردی انجام شود.

در ادامه، این موضوع با هشت رأی موافق و یک رأی ممتنع به تصویب رسید.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر نیز، این مصوبه را بسیار خوب و به نفع مردم دانست و گفت: فقط در دو مورد از هفت مورد مذکور، مردم باید هزینۀ کارشناسی پرداخت کنند و پنج مورد دیگر نیاز به پرداخت هزینه ندارد و از دفتر کارشناسی استفاده می‌شود که به نفع مردم است.

رییس کمیسیون بهره‌وری، هوشمندسازی و شفافیت شورای شهر اسلامی کرمان نیز در ادامه گفت: موضوع اخذ مجوز برای کارخانه نوآوری و ایجاد این کارخانه در شهرداری کرمان (با موضوعات مدیریت شهری) و تحقق آن در این کمیسیون مطرح شد.

سیدمحمدصادق تقوی افزود: پیشنهاد می‌شود شهرداری برای این موضوع و اخذ مجوز کارخانه نوآوری اقدام کند.

در ادامه، این موضوع (اخذ مجوز کارخانه نوآوری توسط شهرداری) با شش رأی موافق به تصویب رسید.

0