شنبه 6 مرداد 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611619
  • 20 خرداد 1403
  • 14:06
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
توجه به رویکرد مردمی‎ و محله‌‌محور در جشن غدیر و ایجاد مشوق برای مشارکت محله‌ها

در نشست کمیته فضاسازی و تبلیغات ویژه عید غدیر مطرح شد:

توجه به رویکرد مردمی‎ و محله‌‌محور در جشن غدیر و ایجاد مشوق برای مشارکت محله‌ها

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرمان، در نشست کمیته فرهنگ‌سازی و مردمی جشن عید غدیر، گفت: در جشن‌های مناسبتی و ایاد بزرگ، از طرح و ایده جوانان کمک بگیریم و کارهای نو و جدید انجام دهیم.

به گزارش کرنا، فتح‌الله مؤیدی، با تأکید براینکه چهره شهر باید رنگ‌وبوی غدیری به خود بگیرد، اظهار داشت: نیاز است مساجد دو یا سه روز قبل از جشن عید غدیر آماده باشند و امامان جماعت در مورد غدیر با مردم صحبت کنند.

وی، عید غدیر را برای همه شیعیان مهم دانست و یادآورشد: تزیین شهر برای شهرداری که بودجه دولتی ندارد، هزینه‌بر است و کمک شهرداری در حد امکانات و توان خود است نه بیشتر.

رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورا، با بیان اینکه شهردار تأکید کرده که هر اداره برای روشنایی نمای بیرونی ساختمان خود اقدام کند و آن را بهبود ببخشد، یادآور شد: نیاز است تا با همکاری ادارات و همه اصناف برای شهر آماده‌سازی شهر اقدام کنیم.  

مؤیدی، ادامه داد: برای برگزاری یک جشن باشکوه، تنها تکیه به شهرداری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مناسب نیست و لازم است ارگان‌هایی مانند اداره اوقاف و امور خیریه و همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید پای کار باشند.

وی ادامه داد: برای جشن‌های مناسبتی و اعیاد بزرگ از طرح وایده جوانان کمک بگیریم و کارهای نو و جدید انجام دهیم.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان نیز، در نشست با اعضای کمیته فضاسازی و تبلیغات ویژهٔ عید غدیر، جشن عید غدیر را از اعیاد مهم مسلمانان به‌خصوص شیعیان، ذکر و خاطرنشان کرد: شهرداری در ادامه روال سال‌های گذشته، در آماده‌سازی فضای شهری اقدام خواهد کرد.

محمود ایرانمنش، با بیان اینکه در برگزاری جشن بزرگ غدیر، برای ایجاد گذر فرهنگی با هر عنوانی که انتخاب شود، آمادگی داریم، گفت: تصمیم‌گیری در این‌باره منوط به تأیید شورای تأمین است و شهرداری نیز کمک خواهد کرد.

وی افزود: برای تزیین محله‌ها با پرچم و ریسه در حد امکان و توان همکاری خواهیم کرد و امیدواریم با هماهنگی مناطق شهری، عید پرشوری داشته باشیم.  

ایرانمنش، ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر کرمان برای قبول پیشنهادات شهرداری و مصوب‌کردن اجرای برنامه‌های فرهنگی خوب در شهر، بیان کرد: اگر شهرداری توانسته کاری را پیش ببرد، مطمئناً با همکاری شورای اسلامی شهر بوده است.

محمد ایلاقی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز گفت: حدفاصل چهارراه «سمیه»(طهماسب‌آباد) تا تقاطع غیرهمسطح «باغ‌ملی»، به‌عنوان گذر فرهنگی غدیر مدنظر قرار دارد و شورای تأمین استان نیز برای تأمین امنیت اعلام آمادگی کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز، با اشاره به همکاری و پشتیبانی خوب معاونت خدمات‌شهری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، برای برگزاری باشکوه مناسبت‌ها، گفت: خواستار آن هستیم تا برگزاری برنامه‌های ولادت همانند برنامه‌های شهادت پررنگ باشد.

حسین انجم‌شعاع، بر همکاری همه ارگانهای دخیل در امور فرهنگی، در کنار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تأکید و خاطرنشان کرد: میدان «شورا»، ازجمله مکان‌هایی است که در جشن‌ها مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و در جشن‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی مکان مناسبی است که از این ظرفیت باید استفاده بهینه کرد.

وی، جشن غدیر را بزرگترین جشن شیعیان دانست و با بیان اینکه شهرداری با آذین‌بندی خیابان‌ها به پررنگ‌شدن وجهه جشن در فضای عمومی کمک می‌کند، افزود: امیدواریم امسال این جشن، باشکوه‌تر از هر سال برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، بیان کرد: تقاضا دارم تا چند روز مانده به عید بزرگ شیعیان، فضای شهر رنگ‌وبوی غدیری بگیرد و همه ارگان‌ها فرهنگی، همکاری کنند.

انجم‌شعاع،  در ادامه، کمک و حمایت استانداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان را برای برگزاری جشن‌های خیابانی خواستار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان نیز، ضمن تشکر از شهرداری کرمان، برای انجام کار خالصانه، یادآور شد: اقدام شهرداری همیشه مشکل‌گشا و راه‌گشای برنامه‌های فرهنگی بوده است.

حجت‌الاسلام حسنی، با اشاره به اینکه عید غدیر امسال با مناسبت انتخابات ریاست‌جمهوری متقارن است، افزود: پیشنهاد می‌شود که این عید بهتر و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی به حضور نیرویهای مردمی در جشن نیمه شعبان، اشاره کرد و گفت: هرچه به نیروهای مردمی توجه و بها داده شود، نتایج بهتری به‌همراه دارد و گذر انتظاری که در نیمه شعبان اجرا شد، تجربه خوبی از همدلی بین نیروهای مردمی و اجرایی را نشان داد.

لازم به ذکر است؛ در این نشست ازسوی سایر اعضا، پیشنهاداتی در خصوص فعال‌کردن محله‌ها برای جشن غدیر، ساماندهی نقاط پرترافیک شهر، اطعام فقیران و یتیمان، تجمیع برنامه‌های جشن در قالب یک جشن بزرگ، استفاده از تجربه شهرهای دیگر در برگزاری جشن‌ها و توجه به منظر شهری در مناسبت‌های ملی و مذهبی و انجام کارهای نو و جدید ازسوی شهرداری‌های مناطق، مطرح و بر ایجاد روحیه و فضای شاد در قالب دین و مذهب، تأکید شد.

0