امروز : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1396 / 19:29
نظر و پیشنهاد

امام علی علیه السلام: عفّت، نفس را مصون مى دارد و آن را از پستیها دور نگه مى دارد.

در شب مبعث پیامبر گرامی اسلام؛

بوستان طبیعت افتتاح شد

در شب مبعث پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بوستان چهار هکتاری طبیعت در کرمان افتتاح شد.

فرماندار کرمان:

صلاحیت 318 نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهر کرمان تایید شد

فرماندار کرمان گفت: پس از طی مراحل قانونی، از مجموع 389 داوطلب انتخابات پنجمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر کرمان صلاحیت 318 نفر به تایید هیات اجرایی و نظارت شهرستان رسید.

دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستای استان کرمان خبر داد:

آمادگی هیأت نظارت استان برای دریافت اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده

دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستای استان کرمان گفت: این هیأت از ساعت هشت فردا صبح آماده دریافت شکایت‌های داوطلبان رد صلاحیت ‌شده خواهد بود.

در نشست عمومی شورا؛

بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان 650 میلیارد تومان مصوب شد

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان 650 میلیارد تومان مصوب شد.

جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان مطرح کرد:

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان

جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان گفت: از 389 نفر نیرویی که به‌وسیله‌ی قرارگاه خاتم در کرمان به کار گرفته شده‌اند، فقط پنج نفر غیربومی هستند.



زمان انتشار :
چهارشنبه 12 آبان 1395 | 10:27
 شماره خبر :
950874

به قلمِ ِحجت‌الاسلام محمدعلی مظفری

آئین عزاداری ِمکتب امام حسین (علیه السلام)

آئین عزاداری ِمکتب امام حسین (علیه السلام)

شهادت سید مظلومان و امام آزادگان، نقطه‌ی عطف عالم است، زیرا حسین، نه شخص تاریخی که شخصیتی تاریخ‌ساز است؛ احیای اسلام نبوی و افشای اسلام اموی یکی از افتخارات این مصلح بزرگ است.

مجلس عزای امام حسین (علیه‌السلام)، باید مکتب معارف این معلم ممتاز باشد، لذا میدان‌داران محافل عزای حضرت در وعظ، مرثیه، نوحه، تعزیه و... باید تبیین و توسعه‌ی این معارف را وجهه‌ی همت خویش سازند، که در این راستا، شخصیت‌شناسی امام و شناخت هدف ایشان از این قیام، اولین شرط موفقیت است.

باز تعریفی از حکومت و حاکمیت دین، یکی از مهم‌ترین درس‌های این مکتب است؛

جایی که مقتضای نظام مدیریت توحیدی و حکومت دینی، حاکمیت اسلام و قرآن است، نه حکومت متظاهران به اسلام؛ خدمت دین‌مداران دین‌شناس است، نه سلطنت دنیاطلبان دین فروش؛ اسلام اصیل و عزت آفرین مطلوب است نه اسلام فریب و ستم و سازش؛ غیرت مومنانه مطرح است نه تعصب جاهلانه؛ در یک کلام، بیش از اسم اسلام، روح اسلام و رسم مسلمانی مقصود و منظور است.

درس دیگر این مکتب،‌ این است که بدانیم محبت حضرت اباعبدالله(علیه‌السلام)، داده‌ی کریمانه‌ی خداوند است، در زیارت عاشورا می‌خوانیم (فاسئل‌الله الذی اکرمنی بمعرفتکم) و شکر این نعمت و هنر ما، تبعیت از ایشان است (ان یجعلنی معکم)

ما باید در مجالس امام حسین(علیه‌السلام) و از قیام آن حضرت بیاموزیم که:

امام آزادگان در راه آرمان و ایمانش از همه چیزش گذشت. (سر، پیکر، یاران، فرزندان، دارایی دنیا و حتی کفنش)

پس کسی که در مجلس امام حسین (علیه‌السلام) به جای خداخواهی، به دنبال خودخواهی، خودستایی و خودنمایی است با مرام حسینی، فاصله دارد.

عده‌ای در مسیر راه کربلا و تا شب عاشورا، از امام جدا شدند، (بیش از 1000 نفر) آن‌ها از اسلام و ایمان جدا نشدند، بلکه پای همراهی امام را نداشتند.

پس صرف مسلمانی و حس محبت امام،  الزاما ما را تا یاری و همراهی امام جلو نمی‌برد، در حالی که آرزوی عزادار امام حسین(علیه‌السلام) همراهی همیشگی با امام است.

در زیارت عاشورا می‌خوانیم: انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم‌القیامه؛ امام، عطش، شهادت، اسارت و غربت را تحمل کرد تا حق غریب نماند.

او کشته‌ی  فساد، نفاق و تزویر حاکمان و جهالت و عدم بصیرت مسلمانان شد،

پس اگر عافیت طلب و بی‌بصیرت باشیم، حق، غریب و امامِ معصوم، تنها می‌ماند؛ تا آن‌جا که یا کنارش نیستیم و یا در مقابلش می‌ایستیم.

امام، در روز سخت ستم، در وانفسای تشنگی و تنهایی، داغ‌ها دید و هجران‌ها کشید ولی بارها خطبه خواند و نصیحت کرد، تا این‌که سینه‌اش پایمال سم ستوران شد وبا این حال،  سرِ از پیکر جدایش، قاری قرآن بود.

اما آیا رواست سینه‌زنِ سیدشهیدان،گوشی برای شنیدن و سینه‌ای برای پذیرفتنِ پیامِ امام و زبانی برای تلاوت قرآن نداشته باشد.


لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :


نظر شما : *