امروز : دوشنبه 9 اسفند 1395 / 19:13
نظر و پیشنهاد

امام صادق علیه السلام:هر گاه بنده فراوان استغفار کند، نامه عملش در حالی بالا رود که می درخشد.

به دستور شهردار کرمان؛

کارگروه گردشگری و تسهیلات سفر شهرداری کرمان راه‌اندازی شد

بنا به پیشنهاد مشاور گردشگری شهردار و به دستور شهردار کرمان، کارگروه گردشگری و تسهیلات سفر شهرداری کرمان با دبیرخانه‌‌ای مستقل فعالیت خود را آغاز کرد.

شهردار کرمان در نشست عمومی شورا خبر داد:

انتخاب المان میدان آزادی از بین 90 اثر ارسال شده

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

رییس دادگستری استان کرمان:

برای ارتباط با مردم، به ظرفیت‌های رسانه‌ای نیاز داریم

یدالله موحد گفت: مردم باید دستگاه قضایی را در مقابله با همه‌ی ناهنجاری‌های اجتماعی کمک کنند و لازمه‌ی این همکاری و مشارکت برقراری ارتباط با بدنه‌ی جامعه است که این هم بدون همراهی رسانه‌ها شدنی نیست.

حجه السلام والمسلمین توکلی:

تکثر مطبوعات در این سطح را تهدید می دانم نه فرصت

حجه السلام والمسلمین توکلی گفت: تعداد بالای مطبوعات در استان می‌تواند به ایجاد رقابت مخرب منجر شده و سبب شود مطبوعات برای جذب مخاطب، حاضر به انتشار هر مطلبی، شوند.

جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان مطرح کرد:

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان

جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان گفت: از 389 نفر نیرویی که به‌وسیله‌ی قرارگاه خاتم در کرمان به کار گرفته شده‌اند، فقط پنج نفر غیربومی هستند.



زمان انتشار :
چهارشنبه 8 بهمن 1393 | 10:58
 شماره خبر :
9311139

شنا و فواید آن

شنا و فواید آن
ورزش شنا، یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در بین اقشار مختلف مردم است. زیرا شنا علاوه بر این‌که باعث سلامت جسمانی، افزایش قوای جسمانی، گردش خون و تنفس بهتر، قوی شدن عضلات و... می‌شود؛ موجب نشاط و شادابی روح و کم‌شدن استرس می‌شود.

هم‌چنین تمام افراد از سنین خردسالی تا کهن‌سالی می‌توانند شنا کنند و البته از مزایای دیگر آن این است که شما بعد از فرا گرفتن شنا، می‌توانید واترپلو، شیرجه و ورزش‌های آبی دیگر را هم امتحان کنید.

مهران قطبی داور بین‌المللی واترپلو و نیز عضو تیم ملی واترپلو در خصوص برخی فواید ورزش «شنا» می‌گوید:

- «شنا» تنها رشته‌ی ورزشی است که تمام اندام‌های بدن را درگیر خود می‌کند و همه‌ی افراد می‌توانند آن را انجام دهند.

- هنگام شنا هیچ نوع فشاری از طرف زمین وجود ندارد که این امر مفاصل را از فشار و کشیدگی دور نگه می‌دارد.

- شنا استقامت بدن را افزایش می‌دهد.

- شنا جزو ورزش‌هایی  است که حتی به افراد آسیب دیده، هم توصیه می‌شود که آن را انجام دهند و به اصطلاح گفته می‌شود «هیدروتراپی» انجام دهند.

- شنا، کالری زیادی را می‌سوزاند و از افزایش میزان وزن بدن و چاقی جلوگیری می‌کند. به همین دلیل به کسانی که اضافه وزن دارند، توصیه می‌شود این ورزش را انجام دهند.

-  شنا در کم کردن استرس‌ها نقش دارد.

- شنا روی تنفس فرد هم تأثیر دارد و باعث تنظیم تنفس می‌شود.

- شنا، اندام را زیبا و ماهیچه‌ها را برخلاف برخی ورزش‌های دیگر به طرز مناسبی برجسته و شکیل می‌کند.

وی هم‌چنین می‌افزاید: البته بایستی در هنگام شنا به موارد زیر توجه کرد:

- شنا برای برخی بیماری‌ها مانند صرع و تشنج مناسب نیست.

- از شنا کردن تا سه ساعت بعد از خوردن غذا بایستی خودداری کرد.

- قبل از ورود به استخر، بدن خود را با یک شوینده‌ی مناسب شست‌وشو دهید.

- قبل از ورود به استخر، پای خود را داخل حوضچه‌ی کلر قرار دهید.

- اگر که بیماری پوستی قابل سرایتی دارید؛ نباید از استخر عمومی استفاده کنید.

- بعد از شنا نیز بدن خود را شست‌وشو دهید.

- از خارج کردن ترشحات بینی و دهان به داخل آب خودداری کنید.

- در هفته سه روز و بین 45 تا 90 دقیقه در یک سانس، شنا کردن مناسب است و بدانید استخرهای روباز که در تماس با هوای آزاد هستند، بهتر از استخرهای سرپوشیده هستند. البته در حال حاضر استخرهای سرپوشیده هم دستگاه‌های تهویه‌ی مناسب دارند.


لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :


نظر شما : *