امروز : شنبه 6 خرداد 1396 / 21:52
نظر و پیشنهاد

امام علی علیه السلام: عفّت، نفس را مصون مى دارد و آن را از پستیها دور نگه مى دارد.

استاندار کرمان استعفای خود را تقدیم وزارت کشور کرد

مدیرکل حوزه استاندار کرمان گفت: پذیرش استعفای استاندار کرمان منوط به اظهارنظر وزیر کشور است.

شهردار کرمان در آیین افتتاح بوستان جبلیه:

تا یک ماه آینده دو پارک دیگر در شهر کرمان افتتاح می‌شود

با حضور شهردار کرمان، اعضای منتخب پنجمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر و جمع زیادی از مردم کرمان، بوستان جبلیه افتتاح شد.

حجت‌الاسلام جلالی به عنوان رییس سازمان تبلیغات اسلامی کرمان، منصوب شد

امروز مراسم تودیع حجت‌الاسلام عرب‌پور و معارفه‌ی حجت‌الاسلام جلالی برگزار شد.

در نشست عمومی شورا؛

بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان 650 میلیارد تومان مصوب شد

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان 650 میلیارد تومان مصوب شد.

جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان مطرح کرد:

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان

جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان گفت: از 389 نفر نیرویی که به‌وسیله‌ی قرارگاه خاتم در کرمان به کار گرفته شده‌اند، فقط پنج نفر غیربومی هستند.



زمان انتشار :
چهارشنبه 8 بهمن 1393 | 10:58
 شماره خبر :
9311139

شنا و فواید آن

شنا و فواید آن
ورزش شنا، یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در بین اقشار مختلف مردم است. زیرا شنا علاوه بر این‌که باعث سلامت جسمانی، افزایش قوای جسمانی، گردش خون و تنفس بهتر، قوی شدن عضلات و... می‌شود؛ موجب نشاط و شادابی روح و کم‌شدن استرس می‌شود.

هم‌چنین تمام افراد از سنین خردسالی تا کهن‌سالی می‌توانند شنا کنند و البته از مزایای دیگر آن این است که شما بعد از فرا گرفتن شنا، می‌توانید واترپلو، شیرجه و ورزش‌های آبی دیگر را هم امتحان کنید.

مهران قطبی داور بین‌المللی واترپلو و نیز عضو تیم ملی واترپلو در خصوص برخی فواید ورزش «شنا» می‌گوید:

- «شنا» تنها رشته‌ی ورزشی است که تمام اندام‌های بدن را درگیر خود می‌کند و همه‌ی افراد می‌توانند آن را انجام دهند.

- هنگام شنا هیچ نوع فشاری از طرف زمین وجود ندارد که این امر مفاصل را از فشار و کشیدگی دور نگه می‌دارد.

- شنا استقامت بدن را افزایش می‌دهد.

- شنا جزو ورزش‌هایی  است که حتی به افراد آسیب دیده، هم توصیه می‌شود که آن را انجام دهند و به اصطلاح گفته می‌شود «هیدروتراپی» انجام دهند.

- شنا، کالری زیادی را می‌سوزاند و از افزایش میزان وزن بدن و چاقی جلوگیری می‌کند. به همین دلیل به کسانی که اضافه وزن دارند، توصیه می‌شود این ورزش را انجام دهند.

-  شنا در کم کردن استرس‌ها نقش دارد.

- شنا روی تنفس فرد هم تأثیر دارد و باعث تنظیم تنفس می‌شود.

- شنا، اندام را زیبا و ماهیچه‌ها را برخلاف برخی ورزش‌های دیگر به طرز مناسبی برجسته و شکیل می‌کند.

وی هم‌چنین می‌افزاید: البته بایستی در هنگام شنا به موارد زیر توجه کرد:

- شنا برای برخی بیماری‌ها مانند صرع و تشنج مناسب نیست.

- از شنا کردن تا سه ساعت بعد از خوردن غذا بایستی خودداری کرد.

- قبل از ورود به استخر، بدن خود را با یک شوینده‌ی مناسب شست‌وشو دهید.

- قبل از ورود به استخر، پای خود را داخل حوضچه‌ی کلر قرار دهید.

- اگر که بیماری پوستی قابل سرایتی دارید؛ نباید از استخر عمومی استفاده کنید.

- بعد از شنا نیز بدن خود را شست‌وشو دهید.

- از خارج کردن ترشحات بینی و دهان به داخل آب خودداری کنید.

- در هفته سه روز و بین 45 تا 90 دقیقه در یک سانس، شنا کردن مناسب است و بدانید استخرهای روباز که در تماس با هوای آزاد هستند، بهتر از استخرهای سرپوشیده هستند. البته در حال حاضر استخرهای سرپوشیده هم دستگاه‌های تهویه‌ی مناسب دارند.


لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :


نظر شما : *