امروز : پنج شنبه 4 خرداد 1396 / 07:42
نظر و پیشنهاد

امام علی علیه السلام: عفّت، نفس را مصون مى دارد و آن را از پستیها دور نگه مى دارد.

پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان به مناسبت سوم خردادماه

فتح فاتحان در سوم خردادماه، تحقق ناممکن‌ترین ممکن روزگار بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان طی پیام مشترکی فرا رسیدن سوم خرداد سالروز حماسه‌ی آزادسازی خرمشهر را تبریک گفتند.

شهردار کرمان در بازدید استاندار کرمان از پروژه‌های شهری مطرح کرد:

پیش‌رفت 70 درصدی ساخت تقاطع غیرهم‌سطح آزادی

استاندار کرمان به‌همراه شهردار کرمان و جمعی از مدیران استانی و شهری، از پروژه‌های عمرانی شهر کرمان بازدید کردند.

در نشست عمومی شورای اسلامی:

شهردار کرمان از پشتیبانی استاندار کرمان از پروژه‌های شهری تشکر کرد

شهردار کرمان گفت: پشتیبانی استاندار کرمان از پروژه‌های شهری قابل تقدیر است.

در نشست عمومی شورا؛

بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان 650 میلیارد تومان مصوب شد

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان 650 میلیارد تومان مصوب شد.

جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان مطرح کرد:

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان

جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان گفت: از 389 نفر نیرویی که به‌وسیله‌ی قرارگاه خاتم در کرمان به کار گرفته شده‌اند، فقط پنج نفر غیربومی هستند.



زمان انتشار :
چهارشنبه 24 دي 1393 | 09:21
 شماره خبر :
9310315

«پیلاتس» تعادل و انعطاف را برای شما به ارمغان می‌آورد

«پیلاتس» کاهش‌دهنده‌ی دردهای مهره‌ای و کمر

«پیلاتس» کاهش‌دهنده‌ی دردهای مهره‌ای و کمر
زندگی ماشینی و مدرن امروزی هم‌راه با مشاغل کم‌تحرک، پشت میزنشینی و ورزش نکردن، به خودی خود فقر حرکتی به وجود می‌آورد و از نتایج آن، قامت‌های خمیده و کج، بدن‌های حساس و خسته و استخوان‌هایی ضعیف و شکننده و نیز چاقی است که بسیار خطرناک بوده و بیش‌تر موجب ناراحتی‌های قلبی می‌شود.

در حالی که در کنار کار و دغدغه‌های روزمره، فعالیت جسمانی منظم و آمادگی جسمانی خوب، می‌تواند باعث ارتقای سلامت شود، ‌به پیش‌گیری از بیماری‌ها کمک کند یا بخشی از درمان بیماری‌ها باشد. البته فعالیت جسمانی منظم و صحیح ‌نه تنها به پیش‌گیری از بیماری‌ها کمک می‌کند بلکه کیفیت زندگی و سلامت را بالا می‌برد. هم‌چنین سلامت جسمی و داشتن تناسب اندام به ما کمک می‌کند که هم خودمان «احساس خوبی» داشته باشیم و هم خوب‌تر به نظر برسیم و هم با اعتماد به نفس و سلامتی، از زندگی بیش‌تر لذت ببریم. این را هم بدانیم که بسیاری از روان‌شناسان و متخصصان، ورزش را به عنوان بخشی از برنامه‌ی درمان افسردگی به بیماران توصیه می‌کنند.

یکی از ورزش‌هایی که در حال حاضر طرف‌داران زیادی را به خود جلب کرده ؛ پیلاتس است که تمرینات آن، می‌تواند به بهبود سلامت ما کمک کند.

«پیلاتس» روش تمرینی است که در سال 1920 توسط «ژوزف پیلاتس» آلمانی پایه ‌گذاشته شد و متشکل از ورزش‌هایی است که تمرکز روی انعطاف، قدرت و تعادل در تمام اندام‌های بدن دارند؛ بدون این‌که عضلات از فرم طبیعی خود خارج شوند. این روش تمرینی از حرکات کنترل شده‌ای تشکیل شده که بین بدن و مغز، هارمونی فیزیکی ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در هر سن بالا می‌برد. علاوه بر این کسانی که ورزش پیلاتس را انجام می‌دهند؛ خواب بهتر، عصبانیت کم‌تر و هم‌چنین استرس و خستگی کم‌تری خواهند داشت.

این ورزش در ابتدا توسط ژوزف پیلاتس، «علم کنترل بدن» نام‌گذاری شد اما پس از مرگ او، به دلیل احترام و حفظ یاد و خاطره‌‌اش، توسط بازماندگان وی به نام «پیلاتس» تغییر یافت و  متداول شد.

از آنجا که این روش تمرینی در وضعیت‌های ایستاده، نشسته و خوابیده بدون طی مسافت و پرش و جهش انجام می‌گیرد، آسیب‌های ناشی از صدمات مفصلی را کاهش می‌دهد؛ زیرا حرکات ورزشی در دامنه‌های حرکتی در سه وضعیت فوق، با اجرای تنفس‌های عمیق و انقباض‌های عضلانی انجام می‌گیرد. این ورزش هم‌چنین می‌تواند مکملی برای سایر ورزش‌ها و تمرینات شما باشد.

«مریم موسوی» مسئول کمیته‌ی پیلاتس استان کرمان است که این رشته را هم‌زمان با استان تهران در سال 1385 در استان کرمان راه‌اندازی کرده و سال‌هاست که مدرس این رشته‌ی ورزشی است.                                                              

وی می‌گوید: پیلاتس (علم کنترل بدن) که از کشور آلمان آغاز شد و کم‌کم به کشورهای آمریکا، استرالیا، هلند و... گسترش پیدا کرد؛ هم‌اکنون در سرتاسر دنیا وجود دارد؛ این ورزش، ورزش ذهن و بدن توأم با هم است و می‌توان گفت که پیلاتس یک سیستم تمرینی جسمانی است که اساس آن بر روی طبیعت  بدن انسان بنا شده است.

این مدرس پیلاتس ادامه می‌دهد: پیلاتس بدون در نظر گرفتن سن و سطح مهارت‌های جسمانی شما، روش تمرینی خاصی است که تعادل و انعطاف را برای شما به ارمغان می‌آورد و با توجه به اثربخشی اثبات شده‌ی این تمرینات، بهبود در نگه‌داری وضعیت بدنی، هماهنگی، تنفس، تمرکز و استقامت را به هم‌راه دارد.

وی تصریح می‌کند: پیلاتس بر هشت اصل مهم تنفس، تمرکز، کنترل، مرکزیت، خنثی‌سازی، هماهنگی، تفکیک اجزا و اجرای روال حرکات استوار است.

موسوی می‌افزاید: کمک به تقویت عضلات و مفاصل سرتاسر بدن، بهبودی حرکات در اندام تحتانی و فوقانی، اصلاح نقایص ایستادن، راه‌ رفتن و نشستن، کمک به تنظیم سیستم عصبی و هورمونی،  کاهش سایز و وزن بدن از فواید این رشته‌ی ورزشی است.

وی می‌گوید:‌ هم‌چنین این ورزش، کاهش دهنده‌ی دردهای مهره‌ای و کمر است، موجب ایجاد کشیدگی در ظاهر اندام، پیش‌رفت انعطاف، تعادل و قدرت، بالا رفتن دامنه‌ی حرکتی مفاصل و عضلات می‌شود و به حجیم شدن فضای ریه، بالا بردن قابلیت تنفس، کاهش استرس و داشتن پوست بهتر (در نتیجه‌ی تنفس صحیح و عمیق) می‌شود.

مسئول کمیته‌ی پیلاتس استان کرمان با بیان این که این ورزش‌ را می‌توان از سن 14 سالگی شروع کرد و محدودیت سنی خاصی ندارد؛ می‌افزاید: این ورزش تأثیر بسیار مهمی در تقویت عضلات کمر، گردن و زانو دارد و به خصوص به خانم‌هایی که در این اندام‌ها، ضعف عضلات را دارند، بسیار کمک می‌کند.

وی می‌گوید: همیشه در کلاس‌ها تاکید بر این است که بدون حساسیت بر روی دامنه‌ی حرکات و تعداد حرکات انجام شده، سعی شود که حرکات به طور صحیح انجام گردد. هم‌چنین افزایش تمرکز و توجه کافی به توصیه‌های مربی در هنگام انجام تمرینات بسیار مهم و ضروری است.

موسوی هم‌چنین ادامه می‌دهد: این را هم باید دانست که نوشیدن آب به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و بسیار مهم است و همیشه و به خصوص بعد از ورزش، مصرف سبزیجات، میوه‌جات و لبنیات و کاهش مصرف کربوهیدرات و چربی توصیه می‌شود.

 وی می‌افزاید: باید سه روز در هفته به مدت یک ساعت حتما تمرینات پیلاتس را انجام داد.

کرمان دخت


لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :


نظر شما : *