امروز : دوشنبه 5 تير 1396 / 19:53
نظر و پیشنهاد

امام علی علیه السلام: عفّت، نفس را مصون مى دارد و آن را از پستیها دور نگه مى دارد.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان:

کشفیات قاچاق 42 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است

رییس پلیس آگاهی فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمان گفت: کشفیات قاچاق درسه ماهه‌ی نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد افزایش داشته است.

استاندار کرمان:

کارشناسان میراث فرهنگی برای بررسی خانه شهر به کرمان می‌آیند

استاندار کرمان گفت: در گفت‌وگو با معاون سازمان میراث فرهنگی کشور مقرر شد،کارشناسان برجسته‌ی میراث فرهنگی کشور برای بررسی جنبه‌های میراثی ملموس و غیرملموس خانه‌ شهر به کرمان سفر کنند.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

دشمن از موشک‌های ما می‌ترسد

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راهپیمایی روز قدس گفت: دشمن از موشک‌های ما می‌ترسد، زیرا می‌داند جمهوری اسلامی ایران انبارهایی از این موشک‌ها دارد.

در نشست عمومی شورا؛

بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان 650 میلیارد تومان مصوب شد

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان 650 میلیارد تومان مصوب شد.

جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان مطرح کرد:

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان

جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان گفت: از 389 نفر نیرویی که به‌وسیله‌ی قرارگاه خاتم در کرمان به کار گرفته شده‌اند، فقط پنج نفر غیربومی هستند.

زمان انتشار :
دوشنبه 5 آبان 1393 | 11:17
 شماره خبر :
930865

ماست بخورید تا کاهش وزن پیدا کنید

پژوهش‌های متخصصان تغذیه آمریکا نشان می‌دهد که ماست، یک ماده غذایی فوق‌العاده برای سلامت روده‌ها و باعث کاهش وزن می‌شود.
سال‌هاست که موضوعی نظر متخصصان تغذیه را به خود جلب کرده بود؛ برخی از افراد بدون رژیم غذایی و کاهش کالری مصرفی لاغر می‌شوند.
این موضوع باعث تحقیقات تازه‌ای در این زمینه شد و نتایج نشان داد که جواب تمام پرسش‌هایی از این دست در موجودی میکروسکوپی به نام میکروبیوم نهفته است.
میکروبیوم به میکرو ارگانیسم‌هایی گفته می‌شود که در یک محیط خاص زندگی می‌کنند. حدود 10 میلیون از این میکرو ارگانیسم‌ها در سیستم گوارش انسان وجود دارند که نحوه فعالیتشان می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی بر سلامت انسان داشته باشد.
مواد غذایی مختلف اثرات متفاوتی بر عملکرد میکروبیوم و باکتریوم دارند. ماست یکی از مهم‌ترین مواد غذایی موثر بر فعالیت باکتریوم مفید است.
ماست حاوی یک خانواده خاص از باکتری‌ها به نام پروبیوتیک (Probiotics) است. این باکتری‌ها در حین فرآیند هضم زنده باقی می‌مانند و برای سلامتی بسیار مفید هستند.
به علاوه برخی از مواد غذایی حاوی یک نوع خاص از باکتری‌ها به نام پری بیوتیک (prebiotics)  هستند که یک رابطه همزیستی سالم ایجاد می‌کنند؛ همچنین این مواد باعث افزایش جمعیت باکتری‌های سالم در بدن و به خصوص دستگاه گوارشی می‌شوند.
برای رسیدن به حداکثر سلامتی، استفاده از هر دو نوع مواد غذایی حاوی پروبیوتیک و پری بیوتیک نیاز است. این باکتری‌ها باعث جلوگیری از انواع عفونت می‌شوند و با تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت دستگاه گوارش، سلامتی را تضمین می‌کنند.
بر اساس گزارش ارایه شده در نشریه  Nutrients، میکروبیوم سالم نقش مهمی در کاهش التهاب دارد. التهاب یک عامل موثر در بروز بیماری‌های قلبی، انواع سرطان، ورم مفاصل، زوال شناختی و سرماخوردگی است.
تحقیقات دیگری نشان می‌دهد که این باکتری‌ها به سوزاندن چربی کمک می‌کنند و با کاهش مقاومت بدن نسبت به انسولین، در پیشگیری از بیماری دیابت موثر هستند.
در ادامه شش نکته برای پرورش میکروبیوم سالم در بدن ارایه شده است :
- از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک استفاده کنید. از بین مواد غذایی شناخته شده، ماست حاوی بیشترین مقدار پروبیوتیک است.
- مواد غذایی حاوی پری بیوتیک را در برنامه غذایی خود قرار دهید. سیب، موز، توت، کشمش، انواع سبزی، پیاز، سیر، تره فرنگی، عدس، نخود، لوبیا، ذرت، بادام، عسل و چای سبز حاوی این باکتری هستند.
- از خوردن شیرین کننده‌های مصنوعی جلوگیری کنید. این مواد باعث افزایش میکروبیوم منفی، افزایش چربی بدن و مقاومت نسبت به انسولین می‌شوند. نوشابه حاوی بیشترین شیرین کننده مصنوعی است.
- مصرف گوشت قرمز را به حداقل کاهش دهید.
- فرزند خود را با شیر مادر تغذیه کنید.
- به قرص‌های مکمل پروبیوتیک اعتماد نکنید.
تا می‌توانید ماست کم چرب بخورید و اهمیت پروبیوتیک ها را نادیده نگیرید.
نتایج این تحقیقات در کنفرانس The Human Microbiome: Implications for Nutrition and Clinical Practice  در آمریکا ارایه شده است.
منبع: ایرنا