امروز : پنج شنبه 4 خرداد 1396 / 07:44
نظر و پیشنهاد

امام علی علیه السلام: عفّت، نفس را مصون مى دارد و آن را از پستیها دور نگه مى دارد.

پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان به مناسبت سوم خردادماه

فتح فاتحان در سوم خردادماه، تحقق ناممکن‌ترین ممکن روزگار بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان طی پیام مشترکی فرا رسیدن سوم خرداد سالروز حماسه‌ی آزادسازی خرمشهر را تبریک گفتند.

شهردار کرمان در بازدید استاندار کرمان از پروژه‌های شهری مطرح کرد:

پیش‌رفت 70 درصدی ساخت تقاطع غیرهم‌سطح آزادی

استاندار کرمان به‌همراه شهردار کرمان و جمعی از مدیران استانی و شهری، از پروژه‌های عمرانی شهر کرمان بازدید کردند.

در نشست عمومی شورای اسلامی:

شهردار کرمان از پشتیبانی استاندار کرمان از پروژه‌های شهری تشکر کرد

شهردار کرمان گفت: پشتیبانی استاندار کرمان از پروژه‌های شهری قابل تقدیر است.

در نشست عمومی شورا؛

بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان 650 میلیارد تومان مصوب شد

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان 650 میلیارد تومان مصوب شد.

جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان مطرح کرد:

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان

جانشین مدیر پروژه‌های خاتم در شهر کرمان گفت: از 389 نفر نیرویی که به‌وسیله‌ی قرارگاه خاتم در کرمان به کار گرفته شده‌اند، فقط پنج نفر غیربومی هستند.



زمان انتشار :
چهارشنبه 20 مهر 1390 | 12:25
 شماره خبر :
9007175

پیاده‌روی، نشاط، تن‌درستی

پیاده‌روی، نشاط، تن‌درستی

سلامت هر یک از اعضای خانواده به ویژه زن مستقیماً بر سلامت خانواده تأثیر می‌گذارد. از آن‌جا که زنان در زندگی، مراحل مختلفی چون بارداری و زایمان و از همه مهم‌تر پرورش و تربیت فرزندان را پشت سر می‌گذارند، تأمین بهداشت جسم و روان آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. بدون شک مادر سالم و با نشاط بهتر از عهده‌ی انجام این مسئولیت‌ها برمی‌آید و خود نیز الگویی برای فرزندان خویش خواهد بود.
یکی از راه‌های شادابی زنان، داشتن برنامه‌های منظم ورزشی است. زنان با ورزش کردن می‌توانند خصوصیات رفتاری، اخلاقی و شخصیتی مطلوب برای یک زندگی سالم و شاداب را کسب کنند.
ورزش کردن، یکی از مفیدترین فعالیت‌هایی است که اگر به طور مرتب انجام شود، از ابتلا به بیماری‌های گوناگون و افزایش وزن بدن جلوگیری می‌کند.
با انجام حرکات ورزشی شما می‌توانید وزن خود را کنترل کنید و با همراهی یک رژیم غذایی مناسب، به وزن مطلوب برسید.
بعضی اوقات هنگامی مسئله‌ی ورزش کردن در محافل دوستانه مطرح می‌شود، به دنبال آن نظرات مختلفی مانند هزینه‌ی بالا، دوری سالن‌های ورزشی و تهیه‌ی وسایل خاص عنوان می‌شود. اما در این‌جا می‌خواهیم به کم هزینه‌ترین، مطلوب‌ترین و راحت‌ترین ورزش بپردازیم.
 درست حدس زدید «پیاده‌روی» فعالیت فیزیکی که برای همه‌ی افراد و در هر گروه سنی مفید است، هزینه‌ای هم ندارد و در صورتی که به طور منظم انجام شود، به شما کمک می‌کند تا از سلامت عمومی بهتری برخوردار شوید.
پیاده‌روی
پیاده‌روی یک ورزش سبک است. شما با انجام این ورزش می‌توانید کالری بیش‌تری بسوزانید و گام‌های بلندی جهت کسب آمادگی جسمی و روانی بردارید.
انجام این فعالیت به طور منظم و روزانه گردش خون شما را بهبود می‌بخشد و فعالیت قلب‌تان را بهتر می‌کند و مهم‌ترین اثر آن، هدیه‌ی شادابی و سلامت روح و روان به شما است. در صورتی که به طور منظم و پی‌گیر ورزش کنید فشارها و استرس‌های روزمره‌ی شما کاهش می‌یابد و درمان مناسبی برای افسردگی است.
پیاده‌روی کمک می‌کند تا خطر ابتلا به بیماری‌های دیابتی غیرارثی کاهش و در مقابل ایمنی بدن افزایش یابد.
با یک برنامه‌ریزی درست ما می‌توانیم میزان کلسترول خون را کاهش دهیم و وضعیت مزاجی را بهبود بخشیم.
از دیگر فواید قابل ذکر پیاده روی می‌توان به تقویت بنیه، سالم‌سازی قلب، به فعالیت واداشتن مغز و به تعویق انداختن روند پیری اشاره کرد.
رعایت نکات زیر برای یک پیاده‌روی صحیح ضروری است:
کفش مناسب بپوشید. تنگ بودن کفش در هنگام پیاده‌روی ممکن است سبب فرو رفتن ناخن در گوشت پای شما شود.
راست بایستید و در حرکت غوز نکنید؛ سعی کنید نگاه‌تان رو به جلو باشد.
دست‌ها را هنگام حرکت متناسب بدن حرکت دهید.
در ابتدای شروع، پیاده‌روی را از پنج دقیقه آغاز کنید و تا پایان ماه به 30 دقیقه در طول روز برسانید.
اگر می‌توانید در طول پیاده‌روی، نرمش‌های سبک انجام دهید.
سعی کنید یک حامی مانند همسر و یا یک دوست برای پیاده‌روی پیدا کنید تا زمان برای شما کوتاه‌تر و لذت‌بخش‌تر شود.
و در پایان ذکر این مطلب برای انجام هر نوع حرکت ورزشی خالی از لطف نیست:
شما با انجام هر نوع حرکت ورزشی در حال سوزاندن قند هستید نه چربی، سوزاندن چربی با فاصله‌ی زمانی دیرتری شروع می‌شود. پس با نیم ساعت ورزش در طول یک روز انتظار نداشته باشید وزن‌تان در همان روز تغییر کند و مهم‌تر از همه این که با پیروی از یک رژیم غذایی درست همراه با ورزش، انتظار کاهش وزن را داشته باشید نه  ورزش بدون برنامه‌ی تغذیه‌ای مناسب.
زهرا نوابی
کارشناس سلامت میان‌سالان حوزه‌ی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان


لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :


نظر شما : *