امروز : پنج شنبه 1 آبان 1393 / 21:20
نظر و پیشنهاد

امام صادق(علیه‌السلام): سنگین‌ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می‌شود صلوات بر محمد و اهل بیت اوست

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:

اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان شناسایی شده‌ است


معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خبر داد:

رشد 48 درصدی سرمایه‌گذاری، در هفت‌ماهه‌ی نخست امسال




زمان انتشار :
پنج شنبه 14 بهمن 1389 | 12:43
 شماره خبر :
8911147

اجرای طرح جابربن‏حیان در مدارس ابتدایی استان کرمان

رییس گروه تکنولوژی و گروه‏های آموزش ابتدایی اداره‏ی کل آموزش و پرورش استان کرمان، از اجرای طرح علمی «جابربن‏حیان» در مدارس ابتدایی استان کرمان در سال جاری خبر داد.
به گزارش کرنا، ناصر رستمی صبح امروز در همایش تکنولوژی و آموزش که با حضور مدیران و کارشناسان گروه‏های آموزش ابتدایی در سالن اجتماعات تربیت معلم شهید رجایی کرمان برگزار شد، گفت: به طور کلی طرح «جابربن‏حیان» طرحی است که با هدف گسترش ابعاد نگرشی، شناختی و مهارتی دانش‏آموزان در یک بستر علمی پژوهشی، سعی در کاربردی کردن آموخته‏های دانش‏آموزان را دارد تا ضمن پویا و فعال کردن فعالیت‏های آموزشی و پرورشی، زمینه‏ساز رشد افرادی موفق در به کارگیری مناسب و بهینه‎ی مهارت‏های علمی و عملی در زندگی فردی و اجتماعی باشد.
وی با اشاره به این‏که این طرح به عنوان یک طرح کشوری مطرح است، افزود: این طرح دارای پنج سطح از جمله جمع‏آوری نمونه هم‏راه با طبقه‏بندی، مدل، نمایش، تحقیق و روش حل مسئله است که دانش‏آموزان پایه‏های اول تا سوم ابتدایی می‏توانند در سطح اول یعنی جمع‏آوری نمونه هم‏راه با طبقه‏بندی و دانش‏آموزان پایه‏های چهارم و پنجم می‏توانند در همه‎ی سطح‏ها شرکت کنند.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، دانش‏آموزان طرح‏ها، تحقیقات و پژوهش‏های خود را در موضوع‏ها و بخش‎های مختلف تهیه می‏کنند که این طرح‏ها در جشنواره‎ی کشوری جابربن‏حیان ارائه می‏شود.
رستمی زمان برگزاری مرحله‎ی استانی این جشنواره را اردی‏بهشت ماه و مرحله‎ی کشوری آن را تیرماه سال 90 عنوان کرد و افزود: این جشنواره برای پایه‏های اول تا سوم فقط در مرحله‏‎ی منطقه‏ای و در پایه‏های چهارم و پنجم در مراحل منطقه‏ای، استانی و کشوری برگزار می‏شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره‎ی کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این همایش گفت: این جشنواره باعث می‏شود تا دانش‏آموزان مبانی آموزشی را بیش‏تر بر اساس یافته‏های خود فرا گیرند.
رضوان ابراهیمی افزود: اگر بخواهیم فراگیری مسایل در دانش‏آموزان پایدار باشد، باید به گونه‏ای عمل کنیم که به جای توجه به حفظ کردن مبانی آموزشی بیش‏تر به عمل و آزمایش توجه داشته باشیم. وی ادامه داد: در واقع علمی مفید است که با عمل هم‎راه باشد بنابراین باید عمل کردن به مسایل آموزشی در جامعه نهادینه شود.
وی ایجاد انگیزه در دانش‎آموزان و تشویق و ترغیب آن‏ها و نظارت مستمر بر پیش‎رفت فعالیت‏های تحقیقی و پژوهشی را در اجرای هر چه بهتر این طرح موثر دانست.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: گستره‎ی اجرای طرح باید بر اساس نگرش و بینش معلمان و دانش‏آموزان باشد و نیز آن‎ها باید شرکت در اجرای پروژه‏ها را یک نیاز اساسی بدانند.
مریم ایرانمنش

لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :


نظر شما : *