امروز : سه شنبه 25 شهريور 1393 / 11:55
نظر و پیشنهاد

امام على(علیه‌السلام): هر کس کینه را از خود دور کند، قلب و عقلش آسوده گردند

چگونه کلاس اولی‌ها را برای رفتن به مدرسه آماده کنیم؟

حضور در جشن شکوفه‌ها برای کلاس اولی‌ها ضروری است


راه‌های رونق گردشگری استان در فصول سرد سال

به استقبال گردشگران زمستانی برویم


بررسی وضعیت و آثار منفی تکدی‌گری بر شهر و راه‌های ریشه‌کن کردن آن

تکدی‌گری، لکه‌ی چرکینی بر چهره‌ی شهر




زمان انتشار :
پنج شنبه 14 بهمن 1389 | 12:43
 شماره خبر :
8911147

اجرای طرح جابربن‏حیان در مدارس ابتدایی استان کرمان

رییس گروه تکنولوژی و گروه‏های آموزش ابتدایی اداره‏ی کل آموزش و پرورش استان کرمان، از اجرای طرح علمی «جابربن‏حیان» در مدارس ابتدایی استان کرمان در سال جاری خبر داد.
به گزارش کرنا، ناصر رستمی صبح امروز در همایش تکنولوژی و آموزش که با حضور مدیران و کارشناسان گروه‏های آموزش ابتدایی در سالن اجتماعات تربیت معلم شهید رجایی کرمان برگزار شد، گفت: به طور کلی طرح «جابربن‏حیان» طرحی است که با هدف گسترش ابعاد نگرشی، شناختی و مهارتی دانش‏آموزان در یک بستر علمی پژوهشی، سعی در کاربردی کردن آموخته‏های دانش‏آموزان را دارد تا ضمن پویا و فعال کردن فعالیت‏های آموزشی و پرورشی، زمینه‏ساز رشد افرادی موفق در به کارگیری مناسب و بهینه‎ی مهارت‏های علمی و عملی در زندگی فردی و اجتماعی باشد.
وی با اشاره به این‏که این طرح به عنوان یک طرح کشوری مطرح است، افزود: این طرح دارای پنج سطح از جمله جمع‏آوری نمونه هم‏راه با طبقه‏بندی، مدل، نمایش، تحقیق و روش حل مسئله است که دانش‏آموزان پایه‏های اول تا سوم ابتدایی می‏توانند در سطح اول یعنی جمع‏آوری نمونه هم‏راه با طبقه‏بندی و دانش‏آموزان پایه‏های چهارم و پنجم می‏توانند در همه‎ی سطح‏ها شرکت کنند.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، دانش‏آموزان طرح‏ها، تحقیقات و پژوهش‏های خود را در موضوع‏ها و بخش‎های مختلف تهیه می‏کنند که این طرح‏ها در جشنواره‎ی کشوری جابربن‏حیان ارائه می‏شود.
رستمی زمان برگزاری مرحله‎ی استانی این جشنواره را اردی‏بهشت ماه و مرحله‎ی کشوری آن را تیرماه سال 90 عنوان کرد و افزود: این جشنواره برای پایه‏های اول تا سوم فقط در مرحله‏‎ی منطقه‏ای و در پایه‏های چهارم و پنجم در مراحل منطقه‏ای، استانی و کشوری برگزار می‏شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره‎ی کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این همایش گفت: این جشنواره باعث می‏شود تا دانش‏آموزان مبانی آموزشی را بیش‏تر بر اساس یافته‏های خود فرا گیرند.
رضوان ابراهیمی افزود: اگر بخواهیم فراگیری مسایل در دانش‏آموزان پایدار باشد، باید به گونه‏ای عمل کنیم که به جای توجه به حفظ کردن مبانی آموزشی بیش‏تر به عمل و آزمایش توجه داشته باشیم. وی ادامه داد: در واقع علمی مفید است که با عمل هم‎راه باشد بنابراین باید عمل کردن به مسایل آموزشی در جامعه نهادینه شود.
وی ایجاد انگیزه در دانش‎آموزان و تشویق و ترغیب آن‏ها و نظارت مستمر بر پیش‎رفت فعالیت‏های تحقیقی و پژوهشی را در اجرای هر چه بهتر این طرح موثر دانست.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: گستره‎ی اجرای طرح باید بر اساس نگرش و بینش معلمان و دانش‏آموزان باشد و نیز آن‎ها باید شرکت در اجرای پروژه‏ها را یک نیاز اساسی بدانند.
مریم ایرانمنش

لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :


نظر شما : *