جمعه 10 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605694
  • 24 آبان 1396
  • 09:08
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
۷ زندانی جرائم غیر عمد در سیرجان آزاد شدند

۷ زندانی جرائم غیر عمد در سیرجان آزاد شدند

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان از آزادی هفت زندانی جرائم غیرعمد سیرجان با پرداخت بیش از سه میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سید حجت الله موسوی قوام در بازدید از زندان سیرجان گفت: این بازدید در اجرای تاکیدات اعضای هیات امنای ستاد دیه استان کرمان و مدیر کل اداره زندان‌ها به منظور بررسی وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد و فراهم کردن زمینه‌ی آزادی آن‌ها از زندان سیرجان به عمل آمد.

موسوی قوام افزود: از ابتدای سال جاری سه میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به زندانیان جرائم غیر عمد سیرجان شده که با این مبلغ تعداد هفت نفر از مددجویان واجد الشرایط جرائم غیر عمد سیرجان از زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشتند.

وی گفت: از کل مبلغ پرداختی مبلغ ۷۵۴ میلیون ریال توسط ستاددیه استان کرمان، مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال توسط ستاد دیه کشور و مابقی آن توسط صندوق تامین خسارت های بدنی بوده است.

موسوی قوام بیان کرد:  درحال حاضر ۲۷ نفر زندانی جرائم غیر عمد واجدالشرایط در زندان سیرجان وجود دارد که مبلغ حدود دو میلیارد تومان برای آزادی آنان نیاز است. از این تعداد ۱۷ نفر محکومان بدهکار مالی، دو نفر محکومان به پرداخت دیه تصادفات و مابقی محکومین بدهکار مهریه و نفقه هستند.

موسوی قوام گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته از پرونده‌ی مددجویان غیر عمد سیرجان و مذاکره با تعدادی از شکات آنان ان شالله در چند روز آینده زمینه‌ی آزادی تعداد دیگری از آن‌ها فراهم می شود.

موسوی قوام  ضمن تقدیر و تشکر از خیرین شهرستان از مسئولان خواست مثل همیشه یاری رسان ستاد دیه باشند تا با کمک‌های خود بتوانند گره‌ای از مشکلات خانواده‌ی زندانیان آبرومند بازکنند.

 

نجمه ابراهیمی نژاد

15.6284