جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606238
  • 2 اسفند 1396
  • 13:07
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
گرامي‌داشت 140 شهيد دانشجو در استان کرمان برگزار مي‌شود

رييس ستاد دومين کنگره‌ي شهداي دانشجوي:

گرامي‌داشت 140 شهيد دانشجو در استان کرمان برگزار مي‌شود

رييس ستاد دومين کنگره‌ي شهداي دانشجوي استان کرمان از برگزاري دومين کنگره‌ي شهداي دانشجوي استان کرمان خبر داد و گفت: در اين کنگره ياد و خاطره‌ي 140 شهيد دانشجوي استان کرمان گرامي داشته مي‌شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاين، منظري‌توکلي در نشست خبري که به مناسبت برگزاري دومين کنگره‌ي شهداي دانشجو صبح امروز در محل بسيج دانشجويي برگزار شد، افزود: 139 شهيد دانشجوي دفاع مقدس و يک شهيد دانشجوي مدافع حرم در استان کرمان شناسايي شده است که در اين کنگره از تمبر شهيد عظيمي‌زاده دانشجوي رفسنجاني وشهيد مدافع حرم رونمايي مي‌شود.

وي در ادامه به رونمايي از 3 کتاب در زمينه‌ي زندگي شهيد ناصر فولادي، شهيد مهدي عبدالله‌زاده اشاره کرد و يادآور شد: از کتاب زندگي 140 شهيد دانشجو نيز رونمايي مي‌شود.

وي برگزاري کنگره‌ي شهداي دانشجويي را فرصتي مفيد براي تربيت و الگوگيري دانشجويان ذکر کرد و افزود: الگويي بالاتر از شهدا نيست و اين کنگره در معرفي  الگوهاي شهادت مي‌تواند بسيار مفيد و باارزش باشد.

منظري‌توکلي خاطرنشان کرد: اين کنگره با محوريت بسيج دانشجويي و دانشگاه آزاد، 5 اسفند ماه در حسينيه‌ي ثارالله کرمان برگزار مي‌شود.

وي در ادامه از اعزام دانشجويان در قالب گروه‌هاي راهيان نور خبر داد و گفت: از دانشجويان داوطلب ثبت‌نام می‌شود و اعزام دانشجو از نيمه‌ي دوم اسفندماه شروع مي‌شود.

منظري‌توکلي با اشاره به اين‌که پيش‌بيني مي‌شود 3300  نفر دانشجو از مراکز آموزش عالي کرمان اعزام خواهند شد، افزود: اعزام دانشجو در 5 مرحله از نيمه‌ي دوم اسفندماه تا 28‌ام همين ماه انجام مي‌شود و دانشجويان از 12 يادمان در مناطق جنگي بازديد خواهند کرد.

وي تصريح کرد: راهيان نور سازوکار مشخصي دارد و رياست مجموعه‌ي قرارگاه راهيان نور کرمان برعهده‌ي رييس دانشگاه باهنر کرمان و دبيري آن برعهده‌ي بسيج دانشجويي استان کرمان است.

وي با تاکيد بر اين‌که برنامه‌هاي راهيان نور مي‌تواند به صورت عيني در رفتار دانشجويان اثر بگذارد، تصريح کرد: اين اقدام يک برنامه‌ي فرهنگي اثرگذار است و کساني که اعزام مي‌شوند براي اولين بار از مناطق جنگي بازديد مي‌کنند.

مهديه جعفري

 

0