پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605680
  • 23 آبان 1396
  • 09:45
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
کودکان مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین شهر کرمان توانمند می‌شوند

مدیر پیش‌گیری معاونت اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری کرمان:

کودکان مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین شهر کرمان توانمند می‌شوند

مدیر پیش‌گیری معاونت اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری کرمان از اجرای مدل و الگوی ملی محتوایی توانمندسازی کودکان زیر 7 سال با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، با عنوان «مفاهیم پایه اجتماعی» در کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مدیر پیش‌گیری معاونت اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری کرمان از اجرای مدل و الگوی ملی محتوایی توانمندسازی کودکان زیر 7 سال با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، با عنوان «مفاهیم پایه اجتماعی» در کرمان خبر داد.
محبوبه میرزابیگی ضمن اعلام این خبر افزود: برای اجرای هدفمند و نظام‌مند این برنامه، دوره‌ی تربیت مربی در معاونت اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان برگزار و مربیان احراز صلاحیت شده به اجرای مدل الگوهای محتوایی توانمندسازی کودکان زیر 7 سال در نقاط آسیب‌پذیر حاشیه‌نشین شهر کرمان می‌پردازند.
وی تأکید کرد: ریشه‌ی اغلب مشکلات اجتماعی، شخصی و رفتاری انسان عصر حاضر در ضعف یادگیری مهارت‌های پایه و بنیادین متناسب با اوضاع جامعه‌ی خویش است و مهم‌ترین دوران آموزش این مفاهیم در سنین طلایی رشد یعنی بین 3 الی 5 سالگی است. 
این مقام قضائی ادامه داد: آن‌چه مهم است این است که در این بازه‌ی زمانی طلایی باید به نحوی عمل کرد که تمامی ویژگی‌های انسان سالم، خودکنترل و اجتماعی در قالب‌های موردپسند کودک، در این دوران به وی منتقل و آموزش داده شود. 

 

0