چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608772
  • 18 فروردین 1399
  • 16:57
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
کنترل ترددها در 68 نقطه‌ی استان تا 23 فروردین‌ماه ادامه‌ دارد

برای مقابله با شیوع ویروس کرونا؛

کنترل ترددها در 68 نقطه‌ی استان تا 23 فروردین‌ماه ادامه‌ دارد

استاندار کرمان گفت: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کماکان تردد در ۶۸ نقطه‌ی استان تا ۲۳ فروردین‌ماه کنترل خواهد شد و فعالیت اصناف نیز طبق مصوبه‌ی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه خواهد داشت.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدجواد فدایی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کوید19 افزود: در مورد ادامه‌ی فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی با توجه به اینکه مدیریت اقتصاد باید در کنار مدیریت سلامت مردم دیده شود، مقرر شد با رعایت ضوابط بهداشتی و حفظ سلامت کارکنان و انجام پروتکل‌های ابلاغی، واحدهای تولیدی به فعالیت خودشان ادامه دهند.
وی خاطرنشان کرد: کنترل ترددها در ۶۸ نقطه از ورودی‌های استان تا  ۲۳ فروردین‌ماه با قوت ادامه دارد.
استاندار کرمان با تأکید بر تعطیلی تمام تجمعات در سطح استان یادآور شد: مقرر شد تجمعات مذهبی از جمله نماز جمعه و جماعت کماکان تعطیل باشد و در خصوص جشن‌های نیمه شعبان نیز پیشنهادهایی توسط سازمان تبلیغات اسلامی مطرح و قرار شد این پیشنهادها در کمیته‌ای بررسی و در این خصوص تصمیم‌گیری شود.
فدایی ادامه داد: تأکید ما بر این است که این قبیل مراسم‌ها به‌صورت مجازی برگزار و با استفاده از نرم‌افزارهای آن‌لاین پخش شود.
وی با اشاره به بازدید دانشگاه علوم پزشکی و تیم همراه از معادن شماره یک گل‌گهر و شماره سه‌ گهرزمین تصریح کرد: بنا به گزارش این بازرسی‌ها، اشکالات جزیی در زمینه‌ی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این دو معدن دیده شد که مصوب شد این اشکالات در خصوص کنترل اتوبوس‌ها و همچنین در اختیار قرار دادن مواد ضدعفونی‌کننده به کارگران برطرف شود.
استاندار کرمان افزود: در مجموع مشکل خاصی در ادامه‌ی فعالیت گل‌گهر وجود ندارد و قرار شد از بقیه‌ی معادن نیز بازدید  شود.
فدایی با اشاره به نگرانی‌ها درباره‌ی بازگشت کارگران غیربومی واحدهای صنعتی به برخی شهرستان‌ها گفت: طبق مصوبه‌ی ستاد استانی مقابله با کرونا قرار شد اگر کارگران غیربومی از استان‌های پرخطر و نیمه‌خطر می‌آیند حداکثر روزانه ۱۰۰ نفر حق ورود به محل کار را داشته باشند تا امکان غربال‌گری و تست آن‌ها در استان وجود داشته باشد.
وی افزود: هزینه‌ی این غربال‌گری نیز بر عهده‌ی واحدهای صنعتی است و در صورتی که واحدهای صنعتی از اجرای این مصوبه تعلل بورزند طبق ماده‌ی ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به دلیل ارتکاب به جرم علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه محاکمه خواهند شد.
استاندار کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از نیروهای کار پروژه‌های شهری از خارج از استان هستند، ستاد استانی مقرر کرد این پروژه‌ها تا پایان فروردین‌ماه تعطیل باشند و در خصوص تعطیلی تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی استان نیز ضوابط مندرج در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید رعایت شود که شهرداری‌ها و نیروی انتظامی بر تعطیلی این اماکن نظارت خواهند کرد.
فدایی افزود: در مورد تردد دام‌داران و کشاورزان طبق تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا این افراد می‌توانند از شهر خود برای حضور در محل کارشان خارج شده و با ارائه‌ی مدارک مجدداً وارد شهر شوند و فرمانداری‌ها بر این امر نظارت دارند.
وی یادآور شد: طبق مصوبه‌ی ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس و دانشگاه‌ها کماکان تا ۳۰ فروردین‌ماه تعطیل هستند و ادارات نیز تا این تاریخ با حضور دو سوم از نیروها فعالیت خواهند کرد؛ ساعت کاری ادارات نیز از ساعت هفت صبح تا ۱۴ بعدازظهر مشخص شده که این در مورد ادارات فعال در پنج روز هفته است و در مورد ادارات فعال در شش روز هفته نیز پیگیر اخذ تصمیم‌های جدید هستیم.

 

15.6254