پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608769
  • 18 فروردین 1399
  • 12:15
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
کمک به آسیب‌دیدگان ویروس کرونا

در اولین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در سال جدید تصویب شد؛

کمک به آسیب‌دیدگان ویروس کرونا

نخستین نشست شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهر‌‌آنلاین، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته جوان گفت: امید است با همت جوانان که سرمایه‌های کشور هستند، کشورمان وضعیت بهتری پیدا کند.

محمد فرشاد با بیان این‌که با فداکاری‌های پزشکان، پرستاران و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و همراهی و همدلی تحسین‌برانگیز شهروندان کرمانی، استان کرمان در مقابله با شیوع ویروس کرونا، نسبت به کل کشور شرایط بهتری دارد، گفت: به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، از تمام نهادها و افرادی که در حوزۀ مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان، بهبودیافتگان و فوت‌شدگان کشور اظهار داشت: با همت کادر درمان استان و ستاد استانی مبارزه با شیوع ویروس کرونا، تحت مدیریت شایستۀ استاندار کرمان و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج که دوشادوش کادر بهداشتی به ضدعفونی کردن اماکن و معابر عمومی و اجرای سایر تصمیم‌های ستاد پرداختند، در کنترل بیماری و بهبود مبتلایان، وضعیت مطلوبی نسبت به سایر استان‌ها کسب کردیم که به تقدیر وزیر کشور از استانداری کرمان منجر شد.

رییس شورا هم‌چنین از شهرداری کرمان و نیروهای خدمات شهری، پسماند و آرامستان به‌طور ویژه تقدیر کرد و گفت: در همین راستا شورای شهر با پیشنهاد شهرداری کرمان مبنی بر اهدای مبالغی به آسیب‌دیدگان شیوع ویروس کرونا موافقت می‌کند.

فرشاد با بیان این‌که شرایط دشواری برای اقتصاد کشور پیش آمده است، گفت: همراهی و همدلی مردم کرمان کمک کرد وضعیت از آنچه پیش‌بینی می‌شد، بهتر باشد.

وی مصوبات پایان سال شورا را فرصتی برای شهروندان در پرداخت مدت‌دار عوارض دانست و تأکید کرد: شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین آمادگی دارد متناسب با تصمیمات ستاد ملی، مصوباتی برای حفظ سلامت شهروندان تصویب کند.

در ادامه، منصور ایرانمنش، عضو شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر درمان استان در خط مقدم مبارزه با شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به نگرانی شهروندان کرمانی، پیشنهاد می‌شود شهرداری بر بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی مرتبط با کرونا نظارت بیشتری به‌عمل آورد.

فتح‌الله مؤیدی، عضو دیگر شورا نیز ضمن تشکر از نیروهای جهادی بسیج و سپاه و هم‌چنین استاندار کرمان در مدیریت مطلوب این بحران افزود: زباله‌گردها، عامل انتقال این بیماری هستند و ضروری است در اولین فرصت نسبت به ساماندهی آن‌ها تصمیم جدی گرفته شود.

وی هم‌چنین با تقدیر از همراهی اصناف کرمان در کنترل شیوع ویروس کرونا، لزوم حمایت مالی از کسبۀ کرمانی ازسوی شورا و شهرداری را یادآور شد.

زهرا لری، عضو دیگر شورا هم، خدمات معاونت‌های خدمات شهری و فرهنگی اجتماعی شهرداری را در ایام بحرانی کرونا قابل تقدیر دانست و گفت: برنامه‌های مفرح فرهنگی برای شهروندان در روزهای قرنطینه و نیز زحمات انجام‌شده در تولید لباس و ماسک بهداشتی در فرهنگ‌سراها ستودنی است.

وی با اشاره به پیش‌بینی کادر پزشکی در افزایش شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر، اظهار امیدواری کرد: گروه‌های مختلف کشور که در تنگنای اقتصادی قرار گرفتند، از حمایت‌های مالی ذخائر ملی برخوردار شوند.

این عضو شورا با بیان این‌که در صورت ادامۀ تصمیمات مناسب ایام نوروز، به سمت رفع بحران پیش می‌رویم، توجه بیشتر نهادهای ذی‌ربط به موضوع کودکان کار و خیابانی را خواستار شد.

وی هم‌چنین آموزش توصیه‌های بهداشتی به رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی را در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود تمهیداتی نیز برای ایاب و ذهاب کادر درمان و موارد مشکوک آلوده به ویروس کرونا اندیشیده شود.

لری با بیان این‌که معابر عمومی شهر کرمان نیازمند ضدعفونی شبانه‌روزی است، افزود: هم‌چنین نیروهای تنظیف باید از ماسک و دستکش استاندارد بهره‌مند باشند.

علی‌اکبر مشرفی، عضو دیگر شورا نیز با بیان این‌که عملکرد دولت و ریاست استانی آن در کرمان کنترل بهتری را نسبت به سایر کشورها رقم زد، گفت: بسیاری از کسبه به‌ویژه در ایام پایانی سال، 90 درصد درآمدشان را از دست داده‌اند و نیازمند توجه بیشتر هستند.

وی نیز به وضعیت زباله‌گردها اشاره کرد و افزود: شهرداری در حد توان خود نسبت به جمع‌آوری کارگاه‌های بازیافت و زباله‌گردها اقدام کرده و تلاش‌های نهادهای دیگر در این زمینه لازم است.

مشرفی هم‌چنین ایجاد سرعت‌کاه در تقاطع والفجر-آزادگان را ضروری دانست.

هم‌چنین احمد حسن‌زاده، عضو دیگر شورا با تقدیر از مدیریت یکپارچه استاندار در ستاد استانی مبارزه با شیوع ویروس کرونا، کادر درمان و نیروهای نظامی و انتظامی گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد تلاش همۀ نهادها به کسب خروجی مطلوب انجامید.

وی با اشاره به ضرورت بررسی توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش شورا افزود: پیشنهادات معاونت فرهنگی اجتماعی در راستای توانمندسازی شهروندان در حوزۀ اجتماعی و پیشگیری از ویروس کرونا در شورا تصویب می‌شود.

سیدمحمدرضا میرحسینی، عضو دیگر شورا نیز با تقدیر از شهروندانی که دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را رعایت کردند، اظهار داشت: همراهی و همکاری مردم کرمان با رعایت قرنطینۀ خانگی و موارد بهداشتی، باعث ثبت آمار مطلوب‌تری نسبت به کشور شد.

وی هم‌چنین افزود: بستۀ تشویقی باید شناور در نظر گرفته شده و متناسب با شرایط پیشِ رو دیده شود.

میرحسینی با بیان این‌که شورا بودجۀ بلندنظرانه‌ای برای شهروندان کرمانی در نظر گرفته است، گفت: بحران اخیر روی تحقق بودجه تأثیر خواهد گذاشت که باید با همت و تلاش بیشتری دوران پساکرونا را بگذرانیم.

وی توجه مسئولان به ایجاد شادی و نشاط و عبور از افسردگیِ ناشی از بحران کرونا را خواستار شد.

در ادامه، حسین چناریان، عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و فداکاری‌های کادر درمان و خیران گفت: دولت و ملت ایران علی‌رغم نقص‌ها و اشکالات موجود در شرایط تهدید و تحریم جهانی، از این بحران نیز سربلند بیرون آمد.

وی با اشاره به تأثیر رکود اقتصادی بر کارکنان شهرداری افزود: با پیشنهاد شهرداری در راستای تقدیر از کارکنان خدوم سازمان آرامستان‌های شهرداری، با اهدای مبالغی به آن‌ها موافقت شد.

چناریان هم‌چنین پیشنهاد داد شهرداری هزینه‌کرد برای آسیب‌دیدگان ویروس کرونا را در گزارشی مکتوب به شورای شهر ارائه دهد.

رامین ارجمندکرمانی، عضو دیگر شورا نیز با تبریک روز جوان اظهار امیدواری کرد: شاهد حضور بیشتر جوانان در عرصه‌های تصمیم‌گیری و مدیریتی کشور باشیم.

وی با بیان این‌که فاصله کرمان از مرکزیت کشور آمار امیدبخشی از مبتلایان به ویروس کرونا را رقم زد، گفت: امید است با همکاری متقابل مردم و مسئولان، بر این بحران غلبه کنیم.

هم‌چنین علی خدادادی، دیگر عضو شورا نیز جلوگیری از فعالیت مضر زباله‌گردها در سطح شهر را ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود برای همۀ آسیب‌دیدگان ازجمله اصناف، تخفیف‌های مناسبی متناسب با وضعیت در نظر گرفته شود.

وی ارائه گزارش از وصولی‌های پایان سال و پرداختی‌های شهرداری در حوزۀ دستمزد و حقوق پیمانکاران و کارکنان را خواستار شد.

خدادادی هم‌چنین ضمن تأکید بر تکمیل ساختمان شورای شهر، از آغاز به‌کار مرکز پژوهش‌های شورا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

فرشاد، رییس شورا هم در پایان با اشاره به اخذ تصمیمات مناسب کشور در زمینۀ تعطیلی اصناف گفت: ارتباط و اعتماد مطلوب بین تصمیم‌گیران و تمکین اصناف، باعث کنترل و پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا شد.

فرشاد با بیان این‌که اصناف در این روزهای بحرانی بسیار متضرر شده‌اند، افزود: شورای شهر آمادگی دارد بسته‌های پیشنهادی شهرداری مبنی بر ارائه تخفیف در عوارض را در صحن علنی مطرح کند.

وی هم‌چنین از تشکیل جلسات شورا طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون حضور ارباب رجوع اجرا شده و مطالبات شهروندان به‌صورت تلفنی پاسخ داده می‌شود.

0